Internet blijft maar uitvallen

  • 20 August 2011
  • 10 reacties
  • 793 Bekeken

Badge
Beste mensen,

Het is nu al de zoveelste keer dat ik schrijf of naar de service dienst bel, er komt maar geen oplossing.

Het internet blijft maar uitvallen, (alleen al dit uur 3x uitgevallen) er zijn al zovaak al monteurs komen kijken.

Deze monteurs kunnen op dat moment niets vinden omdat dan het internet het gewoon doet.


Ik heb op dit moment echt genoeg ervan, ben blij als volgend jaar mijn contract afgelopen is.

Ik was zelf ook nog zo stom om het contract met een jaar te laten verlengen.


Maarja..,

Deze uitval problemen zijn al vanaf het begin dat ik internet heb van Belgacom.

Tig keren monteur geweest, die maar niets kan vinden.

De laatste monteur zei zelf tegen mij "weet wel je zeker dat je zelf niet de B-Box per ongeluk uitgeschakeld, want met het internet is toch echt niets aan de hand"

Volgens dezelfde monteur is er ook geen VDSL mogelijk bij mij thuis ?

Dit begrijp ik dus ook niet, want volgens de website van Belgacom tv kan ik dus 2 tv's met HD aansluiten.

Heb altijd gedacht als je digitale tv met HD kan nemen, dat erdan ook VDSL op de internet mogelijk is.


Ik ben zelf Nederlander en ik had in NL ook al vele jaren internet, maar heb daar nog nooit problemen gehad met uitval. (wil hiermee alleen zeggen, dat ik echt wel met een computer overweg kan)


Maar om nu alweer een monteur te laten komen, zie ik echt niet meer zitten.

Heb de laatste 5x als antwoord van die monteurs gehad, dat er met het internet niets mis is.

Endat ik de monteur moet gaan betalen als het uiteindelijk toch mijn schuld is.


Begrijp wel niet hoe dit mijn schuld kan zijn, want het internet valt gewoon uit tijdens het surfen.

De B-Box2 verliest dan opeens zijn adsl signaal (lampje adsl gaat uit & na ongeveer 5 seconde start hij gewoon weer op)

Het gaat soms vele weken goed zonder uitval. (daarom kan een monteur dus ook niets vinden)

De B-Box is ook niet stuk, want dit is al mijn 2 de.

Tevens is de gehele telefoon-bedrading van het inkom-punt tot de B-Box vernieuwd.

Volgens mij kan dit probleem daarom ook niet in huis liggen.


De uitval is het ergste als er onweer op komst is enof geweest is. (Die dagen erna zijn meestal dan vele uitvallen op een dag)

Vlak voordat het echt begint te onweren, valt de B-Box ook altijd uit. (ADSL lampje knippert dan, start op & valt meteen dan weer uit)

Dus bij onweer trek ik dan ook maar de Telefoon & stroom stekker uit de B-Box.

Zodra de onweer voorbij is, doe ik dan de B-Box weer aansluiten en resetten. (Dan start hij meteen weer normaal op)



Ik weet het zelf ook niet meer & een oplossing verwacht ik ook niet snel meer.


groetjes Paul



10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik durf te wedden dat er ergens tussende centrale/rop en je aansluiting thuis een probleem is met de lijn.

Gezien je spreekt over voor en na een onweer. Ergens in de grond is de bekabeling beschadigd.

En heb je hierdoor geen perfecte synchronisatie met je modem en de centrale/rop waarop je bent aangesloten.

Hier moet meer dan een technieker aan te pas komen, namelijk de lassers van Belgacom want ik ben zeker dat waar de aftakking van de kabel in de grond naar je huis er een probleem zit.

Dit zeg ik afgaand op mijn probleem een 4 tal jaar geleden toen had ik net hetzelfde probleem.


Reputatie 2
Badge +1
Hier een gelijkaardig probleem gehad en het bleek uiteindelijk in een blok met aansluitingen te liggen in de kabelverdeler (slecht contact...)
Badge
Beste Patrick,

Ik denk dat jij gelijk heb, dit zeg ik ook al jaren tegen de monteurs van Belgacom.

Maarja ik ben volgens hun maar een arrogante Hollander, die denkt dat hij alles beter weet dan de Belgen.

Dit antwoord heb ik al eens gehad van een medewerker van de klantenservice, omdat ik hun al zei dat ik zeker wist dat het probleem niet in mijn huis ligt.


Als ik Belgacom bel, dan sturen deze een monteur: deze doet dan vervolgens de lijn opmeten.

Maar als de monteur komt dan werkt alles weer, dus deze ziet dan een perfect werkende internet verbindingen.

Als ik dan vertel van de uitvallen, dan zegt deze dus "de lijn is perfect, weet je wel zeker dat jij niet zelf met de computer de verbinding verbreekt"

Want vertellen ze erdan bij, als blijkt dat jij zelf die storingen veroorzaakt, dan kom je de service kosten de volgende keer zelf aan het betalen.


Ik werk voor mijn beroep met computers, tevens gebruik ik al vele tientallen jaren het internet.

Heb vroeger in NL nog in die tijd vele inbel-modems gehad & zelfs daarmee heb ik nog nooit problemen gehad.


Maar sinds 2009 heb ik internet bij Belgacom & al vanaf de eerste week deze uitvallen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

De klanten service van Belgacom bellen durf ik niet meer, want de monteurs vinden toch niets.

En heb ook geen zin om dadelijk nog de service kosten te moeten betalen, betaal al genoeg aan voor alles.
Reputatie 2
Badge +1
Beste Neder_belg,

nogmaals: vraag om een RRI technieker. Deze zal je lijn verder nakijken en eventueel 'onder observatie' plaatsen.
Men kan ook perfect zien op welk niveau de sync wegvalt. In geval van een 'slecht contact/kabelfout' kan men zelfs vrij pecies de locatie bepalen.
bijkomende info over dit geval, zie topic waarom valt mijn internet zovaak uit ?

heeft u ondertussel reeds contact gehad met Eva, De_Nederbelg?

en volgens de belgacom beschikbaarheidstest was vdsl2 toch beschikbaar?

mvg
Badge
Beste Xenne,

Ik heb reeds al meerdere keren contact gehad met Eva.

Ook heb ik al heel vaak de servicedienst van Belgacom gebelt, deze zeggen alleen dat ze (weer) een monteur kunnen sturen.

Maar wat moet ik daar mee, als een monteur komt, dan werkt alles toch weer gewoon.

En nadat ik al vaak als antwoord krijg dat niets aan de hand is met het internet (dat ik het waarschijnlijk zelf schuld ben),

heb ik daar ook geen zin meer in.


Ook heb ik al eens in het vorig topic van mij uitgelegd.

Dat ik zware meubels over het parket van mijn ouders moet verschuiven enzo, voordat er ook maar iemand aan het inkompunt kan geraken.

Elke keer als ik mijn ouders vertel dat er weer een monteur moet komen, heb ik dus de grootste ruzie thuis.

Want zij zijn bang dat er iets aan het huis beschadigd.

Bovendien staat ook nog eens het internet abonnement op mijn ouders hun naam.

Zij hebben mij al gezegd als er alweer een monteur moet komen, dat dan het internet maar opgezegd moet worden.

Ik vertel hun dan maar steeds dat dit de laatste keer is, dat alles nu opgelost wordt.

(ik wil het internet niet kwijtraken, want er zal dan ook nooit meer internet in huis gaan komen)


Bovendien is VDSL hier wel mogelijk, volgens de Belgacom website & winkel (in deze plaats) kan het dus wel.

Als ik zeker wist dat dan alles opgelost was, dan deed ik dit ook.

Maar bij de Belgacom winkel zeggen ze wel erbij, als dit uitval probleem buiten huis zit, dan blijf ik de storingen dus ook houden.


Het aansluit schema is bij mij thuis als volgt:

- inkom-punt is beneden > telefoonlijn naar boven > telefoonlijn naar Belgacom splitter >(1) B-box met kabel naar (vaste) pc

(2) naar telefoon toestellen in gehele huis.




Het enige wat ik nog kan proberen is om de B-Box direct op het inkom-punt te zetten, endan met D-Lan Stekkers te werken die het internet signaal via de electriciteit leidingen sturen. (info over deze d lan stekkers: dLAN® 200 AVmini ... Productafbeeldingen ... devolo AG )

Maar ik weet niet zeker ofdat bij mij werkt, omdat er in dit huis 2 aparte meterkasten zijn (meterkasten staan naast elkaar en er is wel maar 1 stroommeter)

Heeft hier iemand ervaring mee, weet iemand ofdat deze stekkers in combinatie met VDSL in mijn situatie zou gaan werken.


Want dit is echt mijn laatste hoop op een storings vrij internet.

Nogmaals weer monteur sturen zie ik echt niet meer zitten.


groetjes

Reputatie 2
Badge +1
Omschakelen op VDSL2 zou kunnen helpen omdat het syncverlies wel eens zou kunnen komen door de afstand.(zwak signaal) van ADSL.
Bij VDSL2 is die afstand korter.
Garanderen kan men dit natuurlijk niet, maar vraag gewoon de omschakeling naar VDSL2 aan en kijk wat het dan doet.
Badge
Beste Axs,

Wat bedoel je met de afstand is korter bij VDSL.

Bedoel je met korter als ik de B-Box direct op de inkom punt zet.

Maar dan moet ik wel eerst weten ofdat deze D-Lan stekkers via 2 meterkasten kunnen lopen.


Heb dit van deze stekkers al zo vaak gevraagd in winkels, maar niemand weet of dat dit bij mij thuis zal werken.

Een andere mogelijkheid is er bij mij thuis immers niet.

Draadloos internet werkt hier niet, teveel ijzer in de muren.

En kabel van de B-Box naar boven trekken gaat ook niet.


Heb niet veel mogelijkheden, het is of B-Box boven laten staan (telefoonlijn van inkompunt naar boven (er zit nu zo'n 20 meter tel. kabel op)

Of de B-Box beneden endan met deze D-Lan stekkers via de electrolijn naar boven laten lopen.


grts
Reputatie 2
Badge +1
Wat ik bedoel is dat het internetsignaal niet zo een lange weg moet afleggen en dus minder kans heeft op verzwakking.
Bij ADSL moet het signaal soms meerdere kilometers afleggen vanuit de centrale, waar VDSL2 maximaal 1000m aflegt vanuit de ROP.

Kans op syncverlies door een slecht signaal is dus veel groter bij ADSL.
Beste De_Nederbelg,


Als ik de verbindingstijden bekijk, kan ik niet anders dan besluiten dat er een probleem op je verbinding zit, ook al manifesteert zich dit schijnbaar niet altijd. Ook al ben jer er niet meteen voorstander van, volgens mij zal een techniscus je enige optie zijn om dit probleem te laten verhelpen. Stuur je me via pm enkele (halve) dagen door waarop er iemand aanwezig is bij jou thuis? Ik zorg dan voor de technicus aan huis.


Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer