Graag had ik , zoals ik gewoon was op de bbox2 ,
afgelezen wat de waarde is van Dowstream Line Rate en Upstream Line Rate om zo ongeveer het profiel te kennen dat Proximus mij toebedeeld .
Naast het feit dat de interface van een bbox3 helemaal anders opgevat is vind ik deze gegevens niet meer terug ;
Kan er iemand de weg wijzen naar deze gegevens op de interface van een bbox3 of zijn deze gegevens gewoonweg niet meer te bekijken voor de klant ?
Alvast dank
Als je een bbox3 van Sagem hebt kan je dit door dit tool te downloaden ▬►https://www.belgacomcloud.be/?shareObject=0a71d4ad-f6d0-4e0f-0250-fa3f8fa2bdf3" target="_blank
voor de bbox3 van Technicolor bestaat er nog niks
voor de bbox3 van Technicolor bestaat er nog niks
Ik heb een sagemtoestel .
Bij uitvoering van de tool bekwam ik volgende resultaten:
dat lijkt mij juist geen repairprofiel .
Uiteraard kan het altijd beter ...
Dankuwel voor het bezorgen van de tool .
Bij uitvoering van de tool bekwam ik volgende resultaten:
code:
B-Box 3 Sagem Tool v0.7
-----------------------
Downstream current bit rate: 30 063 kbps
Upstream current bit rate: 10 064 kbps
Downstream max bit rate: 78 386 kbps
Upstream max bit rate: 10 064 kbps
Downstream attenuation: 14,1 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 21,9 dB
Upstream noise margin: 0,0 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: No
Proximus profile: LP056
DLM: No
Repair: No
Distance (experimental): 355 m
dat lijkt mij juist geen repairprofiel .
Uiteraard kan het altijd beter ...
Dankuwel voor het bezorgen van de tool .
Neen inderdaad dit is geen repair profiel, nu is het afwachten op de DLM of hij je na een periode van het analyseren van je lijn op een hoger profiel kan zetten.
Wat had je vroeger als lijnprofiel met de bbox2
Wat had je vroeger als lijnprofiel met de bbox2
De laatste maal dat ik dat gekontroleerd heb , met bbox 2 , stond ik nog op repairprofiel met de reden , te lezen in post :
http://forum.proximus.be/posts/646c9c1937
Zo lang is dat probleem al aan de gang .
Naar aanleiding van de problemen gespreid over een klein jaar , eerst een half tv scherm gekleurde blokjes , dan het gebrekkig vooruit en terugspoelen van serveropnamen , heeft men mij met zachte dwang verplicht mijn bbox2 te gaan inruilen voor een bbox3 , en een decoder v5 tegen een andere decoder v5 .
Voor ik de modem ging inruilen ben ik er van uitgegaan dat bij de problemen , een laag verbindingsprofiel erbij zou horen .Dus niet meer nagekeken.
Tevens heeft proximus mij per brief gemeld dat er vrijdag LL infrastructuurwerken op mijn adres gingen plaats vinden . Ik heb daar niks van gemerkt maar na controle via de doorgestuurde tool toch gemerkt dat het profiel wat opgekrikt is . Natuurlijk , voor zolang het duurt . Hopelijk zeer lang .
De zoekmoeilijkheden met proximus tv serveropnames zijn iets verminderd maar slechts te beoordelen over een tijdspanne van een paar weken .
Onderwijl al wel een commercieel gebaar toegezegd gekregen , toegepast op 6 facturen ...
Afwachten dus maar.
http://forum.proximus.be/posts/646c9c1937
Zo lang is dat probleem al aan de gang .
Naar aanleiding van de problemen gespreid over een klein jaar , eerst een half tv scherm gekleurde blokjes , dan het gebrekkig vooruit en terugspoelen van serveropnamen , heeft men mij met zachte dwang verplicht mijn bbox2 te gaan inruilen voor een bbox3 , en een decoder v5 tegen een andere decoder v5 .
Voor ik de modem ging inruilen ben ik er van uitgegaan dat bij de problemen , een laag verbindingsprofiel erbij zou horen .Dus niet meer nagekeken.
Tevens heeft proximus mij per brief gemeld dat er vrijdag LL infrastructuurwerken op mijn adres gingen plaats vinden . Ik heb daar niks van gemerkt maar na controle via de doorgestuurde tool toch gemerkt dat het profiel wat opgekrikt is . Natuurlijk , voor zolang het duurt . Hopelijk zeer lang .
De zoekmoeilijkheden met proximus tv serveropnames zijn iets verminderd maar slechts te beoordelen over een tijdspanne van een paar weken .
Onderwijl al wel een commercieel gebaar toegezegd gekregen , toegepast op 6 facturen ...
Afwachten dus maar.
Ik controleerde zonet mijn verbindingsprofiel.
Ik kon waarde aflezen , te zien op de bijlage. maar nu staat er achter repair: yes.Wat zou dat beduiden ?
ook de upload lijkt behoorlijk lager dab vorige check .
Kan iemand dit profiel beoordelen ?
Ik kon waarde aflezen , te zien op de bijlage. maar nu staat er achter repair: yes.Wat zou dat beduiden ?
ook de upload lijkt behoorlijk lager dab vorige check .
Kan iemand dit profiel beoordelen ?
Dat tool is nog volop in ontwikkeling en het schatten van de profielen is nog niet 100% zoals het moet.
Prbeer toch eens met de laatste versie van het tool door te surfen naar ▬► BBOX3 Statistics en daar op 'download kliken'
om te zien of deze laatste versie het zelfde resultaat geeft
Prbeer toch eens met de laatste versie van het tool door te surfen naar ▬► BBOX3 Statistics en daar op 'download kliken'
om te zien of deze laatste versie het zelfde resultaat geeft
code:
B-Box 3 Sagem Tool v0.7
-----------------------
Downstream current bit rate: 30 063 kbps
Upstream current bit rate: 10 064 kbps
Downstream max bit rate: 78 386 kbps
Upstream max bit rate: 10 064 kbps
Downstream attenuation: 14,1 dB
Upstream attenuation: 0,0 dB
Downstream noise margin: 21,9 dB
Upstream noise margin: 0,0 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: No
Proximus profile: LP056
DLM: No
Repair: No
Distance (experimental): 355 m
Uw eerste was wel goed, maar in uw laatste screenshot is de noise margin gezakt van 21.9 db naar 7.8 db.
en je hebt opnieuw een ander profiel, blijkbaar is daar toch iets niet in orde (mogelijk bekabeling) ?
Je bent gezakt van een 30/10 profiel naar een 30/6 ....... wat wil zeggen dat je lijn gedowngrade is door een fout(jes) op de lijn, sync probleem of iets anders .... maw mogelijk een onstabiele lijn.
Ik gebruik de tool ook al een 3 tal maand en vind die redelijk goed, zo kan men toch zien of de lijn stabiel blijft enzo .
Eerste Meting Downstream current bit rate: 30 063 kbps Upstream current bit rate: 10 064 kbps Downstream max bit rate: 78 386 kbps Upstream max bit rate: 10 064 kbps Downstream attenuation: 14,1 dB Upstream attenuation: 0,0 dB Downstream noise margin: 21,9 dB Upstream noise margin: 0,0 dB DSL standard: VDSL2 VDSL2 profile: 17a Vectoring: No Proximus profile: LP056 DLM: No Repair: No Distance (experimental): 355 m | Tweede Meting Downstream current bit rate: 30 063 kbps Upstream current bit rate: 6 063 kbps Downstream max bit rate: 35 279 kbps Upstream max bit rate: 12 841 kbps Downstream attenuation: 14,1 dB Upstream attenuation: 0,0 dB Downstream noise margin: 7,8 dB Upstream noise margin: 11,1 dB DSL standard: VDSL2 VDSL2 profile: 17a Vectoring: No Proximus profile: LP705 DLM: No Repair: YES Distance (experimental): 355 m |
Ik gebruik de tool ook al een 3 tal maand en vind die redelijk goed
Ik bedoel met ontwikkelingsfase dit:
Eerste Meting Upstream attenuation: 0,0 dB Upstream noise margin: 0,0 dB Proximus profile: LP056 Repair: No | Tweede Meting Upstream attenuation: 0,0 dB Upstream noise margin: 11,1 dB Proximus profile: LP705 Repair: YES |
Waar het tool nog problemen mee heeft, dus Repair zal niet kloppen wel de at de DLM hem op één of andere reden moet terugschakelen.
misschien had Jan dit ook met de bbox2 en heeft hij net het zelfde met de DLM vastgesteld.
Jan belt best eens naar de technische helpdesk 0800 22 800 om te vragen dat ze zijn lijn monitoren gedurende een ruime tijd, ofwel wachten tot vectoring actief wordt bij hem, want op sommige lijnen schakelt de DLM heen en weer, bv verspreidingskabels die last hebben van vocht (bij regen bv).
Als jan zijn installatie goed gecontroleerd heeft, geen aftakkingen gemaakt na de VDSL filter, ook op oxidatie aan de aansluiting aan de VDSL aansluitdoos enz... dan zal de oorzaak wel verder op de lijn te zoeken zijn !
Jan,
ter info: laatste versie van het tool door te surfen naar ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#BBOX3Statistics" rel="nofollow en daar op 'download klikken'
ter info: laatste versie van het tool door te surfen naar ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#BBOX3Statistics" rel="nofollow en daar op 'download klikken'
Ja ik denk ook dat hij best eens belt naar PX om zijn lijn na te meten enzo, want blijkbaar heeft DLM ziijn upload profiel verminderd van 10 naar een 6 omdat zijn waarden mogelijk niet goed genoeg zijn. ?! door verschillende redenen (foutjes op de lijn, regen vocht)?
De tool heeft idd soms nog moeilijkheden om sommige waarden uit te lezen, maar is wel nog steeds in een beta-fase.
Er is ook nog de verwarring met al de verschillende profielen (+-60) waardoor sommige aangeduid worden als repair maar het eigenlijk niet zijn.
De tool is toch wel handig, maar vind het raar dat PX deze niet standaard meer heeft in de bbox 3 om de waarden te zien, vroeger was dit altijd wel aanwezig.
laatste versie is 0.8
De tool heeft idd soms nog moeilijkheden om sommige waarden uit te lezen, maar is wel nog steeds in een beta-fase.
Er is ook nog de verwarring met al de verschillende profielen (+-60) waardoor sommige aangeduid worden als repair maar het eigenlijk niet zijn.
De tool is toch wel handig, maar vind het raar dat PX deze niet standaard meer heeft in de bbox 3 om de waarden te zien, vroeger was dit altijd wel aanwezig.
laatste versie is 0.8
Volgens het antwoord van de specialisten van PX is dit een doelbewuste keuze, maar de uitleg waarom het een doelbewuste keuze is hebben ze mij nooit uitgelegd.
Het percentage die dit controleert zal niet zo groot zijn van het totaal klantenbestand, want een doorsnee gebruiker weet zelf van het bestaan niet af, en eerlijk gezegd ik controleer dit eigenlijk ook heel zelden om maar niet nooit te zeggen, enkel als er zich een probleem voordoet dan zou ik dat eens checken en dan nog doe ik eerst vlug een speedtest en als die goed is trek ik mij dit eigenlijk niet aan, dus je ziet, ik heb heel weinig problemen anders zou ik het meer moeten checken
Maar dit neemt niet weg dat PX dit eigenlijk moet verborgen houden, zeker voor de mensen die daar wel belang aan hechten, nu weet ik niet hoe dit zit bij TN, kan je daar dergelijke gegevens opvragen via hun modem.
Het percentage die dit controleert zal niet zo groot zijn van het totaal klantenbestand, want een doorsnee gebruiker weet zelf van het bestaan niet af, en eerlijk gezegd ik controleer dit eigenlijk ook heel zelden om maar niet nooit te zeggen, enkel als er zich een probleem voordoet dan zou ik dat eens checken en dan nog doe ik eerst vlug een speedtest en als die goed is trek ik mij dit eigenlijk niet aan, dus je ziet, ik heb heel weinig problemen anders zou ik het meer moeten checken
Maar dit neemt niet weg dat PX dit eigenlijk moet verborgen houden, zeker voor de mensen die daar wel belang aan hechten, nu weet ik niet hoe dit zit bij TN, kan je daar dergelijke gegevens opvragen via hun modem.
Nope bij telenet kan men geen waarden zien via een interface of iets dergelijks, enkel afgaan op een speedtest is de enige oplossing om te zien hoeveel men haalt en/of het klopt. (ben 6 jaar bij telenet geweest) nu sinds feb 2015 bij PX, voor telenet zat ik ook bij px
Als ik nu kon beschikken over een PX-pack die perfect werkt zou ik ook bijgot niet weten waarom ik naar deze waarden zou moeten zoeken.
Maar een aan slepend probleem met slecht werkend door- en in mindere mate terugspoelen van server opnames noopt mij de boel ' warm ' te houden bij de Px-klantendienst.
Dat de problemen gegrond zijn , is m.i. bewezen met de gereduceerde factuur die ik voor de komende 5 maand zal krijgen van Px.
Om mij geen 'oren' te laten aannaaien dien ik gedocumenteerd te zijn .
Vandaar.
Maar een aan slepend probleem met slecht werkend door- en in mindere mate terugspoelen van server opnames noopt mij de boel ' warm ' te houden bij de Px-klantendienst.
Dat de problemen gegrond zijn , is m.i. bewezen met de gereduceerde factuur die ik voor de komende 5 maand zal krijgen van Px.
Om mij geen 'oren' te laten aannaaien dien ik gedocumenteerd te zijn .
Vandaar.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.