Beantwoord

Installatie Proximus TV + Internet

  • 2 September 2016
  • 7 reacties
  • 788 Bekeken

Beste,

Dinsdag 6 september komt er bij mij een technicus van Proximus langs om Proximus TV + Internet te installeren. Ik woon echter in een appartement en weet niet of alles wat noodzakelijk is voor de installatie, voorhanden is. Zijn er bepaalde zaken die ik moet controleren?

Groeten,
Tim Taveirne
icon

Beste antwoord door Elsa 3 September 2016, 23:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Je zoekt best op voorhand waar je telefoonkabel binnenkomt. In een appartements gebouw heb je vaak beneden in de gemeenschappelijke delen bij de meterkasten een bakje van Proximus/Belgacom met een heel deel draden. Dat is belangrijk, dan moet je ook nog weten waar in jouw appartement de telefoonkabel binnen komt. Zorg er ook voor dat er een stopcontact vrij is dicht bij waar de telefoonkabel binnen komt.
Reputatie 5
Badge +3
De technieker heeft normaal alles bij om Px te installeren. Zal uiteraard de modem plaatsen waar de telefoon-kabel contactdoos binnen komt.
De overdracht van het TV signaal en internet data kan je of draadloos of met een UTP/RF45 kabel uitvoeren, in het laatste geval zal je deze kabels zelf moeten plaatsen.
Je kan ook gemakkelijk zelf de installatie doen, een uitgebreide en duidelijke handleiding steekt bij de modem en decoder. Kost je dan niets.

mvg.
op de proximus site kan je heel veel vinden bv:
Installatie van Internet en TV
Aansluiten/Installatie modem
installatie van uw Internet en/of TV (dit is blijkbaar al een oud document)
vdsl2 splitter
Reputatie 5
Badge +3
De technieker heeft normaal alles bij om Px te installeren. Zal uiteraard de modem plaatsen waar de telefoon-kabel contactdoos binnen komt.
De overdracht van het TV signaal en internet data kan je of draadloos of met een utp/RF45 kabel uitvoeren, in het laatste geval zal je deze kabels zelf moeten plaatsen.

mvg.
Bij mij heeft hij die zelf verder gezet dan waar de intro aansluitdoos binnenkomt omdat ik deze op het zelfde verdiep wou waar de decoder moest komen, maar of ze dit allemaal zullen willen doen is een andere vraag (kwestie van wat geluk te hebben daarin ;-)

@timtaverne,
uiteraard zal hij de utp kabel RJ45 niet trekken als je bbox modem en decoder te ver uiteen staat (bv bbox op één verdiep en decoder op ander verdiep), en zal je die zelf moeten leggen op de plinten door de muur enz... of in een buis trekken indien er een ligt in de muur,
bij mij was dit ook niet mogelijk (stond wel op zelfde verdiep maar verschillend lokaal) daarom heeft hij direct met draadloze oplossing gewerkt.
zie ook : Installatie van Internet en TV
Aansluiten/Installatie modem
installatie van uw Internet en/of TV (dit is blijkbaar al een oud document)
vdsl2 splitter
Nota: mss was de uitleg niet zo duidelijk over die utp RJ45 kabel, de kabel zelf is bv er ene van het type cat 5e of hoger en de stekkers die erop genepen staan zijn RJ45 stekkers.
nog wat info:
Een CAT5e kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken, doorvoersnelheid is 100mhz.
Een CAT6 kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken, de doorvoersnelheid is 250mhz.
Hierdoor kan het meer data tegelijkertijd verwerken dan een Cat5e kabel.
Reputatie 7
Badge +4
Dag timtaveirne

De technieker moet waarschijnlijk toegang hebben tot de kelder en het appartement.

Voor de rest moet je geen extra voorzieningen treffen.

Met vriendelijke groeten

KOen

Reageer