installatie -en activatiekosten

Hallo,

Vorige week ben ik verhuisd en had ik mijn pack internet + tv laten omschakelen naar mijn nieuw adres.

Ik ben altijd heel tevreden van Belgacom geweest en wou - voor de minste zorgen - ook dan dit bestaande pack behouden.

Ik ben daarvoor even tot de Belgacom shop geweest en nadien belde mij een medewerker op om te laten weten dat een technieker zou langskomen omdat er nog geen aansluiting in de woning voorzien was.

Vervolgens zijn ze langs geweest en werd het aansluitpunt correct geïnstalleerd en een paar dagen later stond mijn pack actief.

Alles is dus correct verlopen, tot ik vandaag tot mijn grote verbazing op mijn E-Services zie dat deze omschakeling mij 79€ extra zal kosten.

Er zijn 30€ kosten voor de werken uitgevoerd door de technieker en 49€ voor de activatie op het netwerk.

Ik vind dit bedrag toch wel heel hoog. Ik vind het onbegrijpelijk dat je als vaste klant zo hoog wordt gefactureerd en dit enkel en alleen maar om een verhuis te regelen. De aansluiting van de modem en Belgacom TV heb ik zelf uitgevoerd. Niemand heeft me ooit iets laten weten over dergelijke hoge kosten. Had ik dit op voorhand geweten, dan had ik niet gedaan. Ik kreeg immers van Telenet een aanbod om gratis over te stappen en ben daar niet op ingegaan...

Toch wel een dure grap... Waarom worden altijd de nieuwe klanten vrijgesteld van dergelijke kosten? Kan hier echt niets aan gedaan worden?

Alvast bedankt.

Mvg, Lieven

5 Reacties

Ik ben van abonnement veranderd en krijg de-activeringskosten (50 euro) en re-activatiekosten (30 euro) aangerekend op mijn 1ste factuur van mijn nieuwe abonnement.

Ik leg een klacht in, betaal 63,73 euro minder dan op factuur aangegeven (dus nog 16,27 te kort ingehouden) en dan staat er bij de klacht of ik even wil bellen.

Dus ik bel en leg uit dat ik met die de-activerings- en re-activeringskosten het niet eens ben.

Zegt ze dat ik een paar uur ben afgesloten omdat de laatste factuur van het oude abonnement te laat betaald zou zijn (moest de 23ste betaald zijn en het was de 24ste betaald?????).

Ik zeg haar dat ik geen moment afgesloten ben geweest en dat er telefonisch contact is geweest over die laatste factuur in combinatie met het nieuwe abonnement, dus dat ik niet te laat betaald heb, dit was in overleg.

Zij houdt vol dat ik toch een paar uur afgesloten ben geweest, wanneer dan??? 's nachts?????

Ik heb er nochtans niets van gemerkt, heb constant telefoon, internet en tv gehad, dus kan het alleen maar 's nachts geweest zijn, denk ik dan.

Zij zegt dat ze er verder niets aan kan doen, dus heb ik gezegd dat ik het verschil van 16,27 op de eerst volgende factuur zal inhouden en opnieuw een klacht in ga leggen, want dit gaat met echt te ver (ook al omdat de klantendienst van PROXIMUS ook al uitblinkt in klantgericht zijn).

Maar denk je dat ik een nieuwe klacht kan inleggen??

Nee dus, moet ik waarschijnlijk wachten op de volgende factuur om dit te kunnen.

Ik ben het daarom ook 300% eens met de opmerking van Lieven hierboven : Waarom worden altijd de nieuwe klanten vrijgesteld van dergelijke kosten? Kan hier echt niets aan gedaan worden? Voor trouwe klanten kan er blijkbaar nooit eens iets extra geregeld worden of een interessante aanbieding gedaan worden.

Op 09.12.2013 een Privebericht naar Eva gestuurd, zoals gevraagd door haar, maar nog geen reactie daarop ontvangen.................
Badge

Allee , ben blijkbaar niet de enige waar zomaar extra kosten worden aangerekend.

Als je belt verschuilen ze zich achter de 'achterliggende dienst' .

Wat mogen we ons daar bij voorstellen : 4 gepensioneerden die de hele dag kleurenwiezen , wat bomma's die geitenwollensokken breien

bij een tas koffie en vlaai of toch de iets jongere medewerker die als startpagina Facebook heeft ???

Beste Angelica,

Uw factuur moest betaald zijn voor 30 september.

Wij hebben de betaling ontvangen op 24 oktober nadat u op 23 oktober op minimum dienst werd geplaatst.

Deze aanrekening is dus terecht.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Eva,

Nogmaals :

Zegt ze dat ik een paar uur ben afgesloten omdat de laatste factuur van het oude abonnement te laat betaald zou zijn (moest de 23ste betaald zijn en het was de 24ste betaald?????).

Ik zeg haar dat ik geen moment afgesloten ben geweest en dat er telefonisch contact is geweest over die laatste factuur in combinatie met het nieuwe abonnement, dus dat ik niet te laat betaald heb, dit was in overleg.

Zij houdt vol dat ik toch een paar uur afgesloten ben geweest, wanneer dan??? 's nachts?????

Ik heb er nochtans niets van gemerkt, heb constant telefoon, internet en tv gehad, dus kan het alleen maar 's nachts geweest zijn, denk ik dan.

Daar staan dus al 2 opmerkingen in, waar gewoon overheen gelezen wordt :

a Ik ben GEEN moment afgesloten geweest (anders vertel mij even wanneer in uren)

b Die laatste factuur is in OVERLEG (in combinatie met het nieuwe abonnement) later betaald

Dus de aanrekening is NIET TERECHT