Inloggen op Belgacom web server gratis hosting

  • 20 February 2012
  • 5 reacties
  • 677 Bekeken

Ik probeer een nieuwe login en paswoord aan te maken om via een FTP client in te loggen op mijn website die gratis wordt gehost door Belgacom. Het gaat om een website op het domein http://users.belgacom.net

Ik heb een log-in en paswoord waarmee ik succesvol kan inloggen op de e-services van Belgacom. Ik ben geen Belgacom klant en heb dus geen Belgacom telefoonnummer of klantennummer

Na vergeefse pogingen om in te loggen op de webserver via mijn eServices login en paswoord heb ik de helpdesk gecontacteerd om hier een oplossing voor te vinden. Ik ben 5 keer doorverbonden met verschillende helpdesks en heb meer dan een uur aan de lijn gehangen.

Blijkbaar is de login voor de webserver een andere dan die van de eServices. Er wordt mij gevraagd om via het webform een aanvraag te doen voor een nieuwe login en paswoord om in te loggen op de webserver.

Via het eServices webform is een incident gecreëerd (Incident:120220-001313). Dit incident kan blijkbaar niet verder verwerkt worden omdat er geen Belgacom telefoonnummer op het formulier staat. (nogal moeilijk aangezien ik geen Belgacom klant ben...)

De technische helpdesk vraagt me nu vriendelijk om via de Belgacom Community een nieuwe login en paswoord aan te vragen... "Iemand van de helpdesk zal dat dan wel oppikken"...

Kortom, een nogal kafkaiaanse situatie om een nochthans simpel verzoek op te lossen.

Kan iemand hier dringend mee helpen? Dit soort situaties moedigt niet echt aan om ooit Belgacom klant te worden...

-Vriendelijke groeten,

Wim Decraene


5 reacties

die gratis webruimte werd vroeger (vele jaren geleden) aangeboden door belgacom. er is natuurlijk geen enkele link met e-services, want om die gratis website te verkrijgen moest je geen klant zijn van belgacom, wat blijkbaar hier ook niet het geval is.

dus de login & het paswoord dat je moet gebruiken is iets anders... de login kan je alvast weten als je het adres kent van de webruimte.

bv = users.belgacom.net/gc123456

gc123456 is dan uw login

't paswoord kan je aanpassen via http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/intro/a_id/1214/related/1/c/1284 maar dan moet je uw vorig paswoord kennen, wat hier blijkbaar niet het geval is

dus je kan het proberen via Eva of via het contactformulier op de site. al ben ik niet zeker dat belgacom nog support zal geven op die gratis uitgedeelde websites.

mvg

Beste Wim,


De uitleg van xenne klopt grotendeels. Alles met de extentie belgacom.net (mailboxen, webspace..) komt voort van de cdroms die vele jaren geleden werden verdeeld. Deze cdroms gaven je een gratis login en paswoord waarmee je via dial-up kon verbinden met Belgacom, zonder abonnementskosten. De logins hadden de vorm gc****** of bn******, en staan dan ook compleet los van e-services.

De dialupabonnementen werken intussen niet meer, enkele jaren geleden zijn alle toegangen afgesloten. Enkel de gebruikers van de @belgacom.net mailboxen worden nog ondersteund, op voorwaarde dat ze een actief internetabonnement van Belgacom hebben. Op gebied van de webruimtes users.belgacom.net kan ik je niet verderhelpen. Gezien het feit dat deze amper 10MB schijfruimte bieden en je enkel via FTP kan aanloggen als je verbindt via een Belgacom ipadres (andere ISPs vallen uit de boot!) lijkt het niet of je hiermee nog veel kan aanvangen.


Mvg,

Eva.

Beste Eva,

Alvast bedankt voor de uitleg.

Aangezien de service niet meer ondersteund wordt door Belgacom lijkt het me het best om de site in kwestie helemaal van de Belgacom servers af te halen. (inhoud is ondertussen achterhaald en foutief) Wat is hiervoor de beste manier?

Vriendelijke groeten,


Wim
tsja, maar hij is blijkbaar zijn paswoord vergeten, dus zal het niet gaan op die manier

mvg
Beste Ricy, Xenne en Eva

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Ik ga er nog altijd van uit dat het onder de huidige data privacy wetgeving, mijn goed recht is om data die ik op Belgacom servers geplaatst heb, kan verwijderen als ik daar expliciet om vraag... Het feit dat ik mijn paswoord uit 2003 niet meer herinner en geen Belgacom klant meer ben kan toch geen excuus zijn om dit onmogelijk te maken!

Het enige wat ik vraag is een reset van mijn paswoord om via filezilla op de BGC webserver te kunnen inloggen en de pagina's in kwestie te kunnen verwijderen.

Ik hoop hier via dit forum alsnog een oplossing voor te vinden, anders vrees ik hiervoor een formele klacht tegen Belgacom te moeten neerleggen.

Vriendelijke groeten,

Wim

Reageer