Inkomende mail failed

  • 11 December 2010
  • 11 reacties
  • 1616 Bekeken

Heb een eigen mailserveradres via pcextreme en sinds enkele dagen heb ik problemen met mails binnen te halen via de PC en via de iPhone in huis. Ik heb een BBBox2 en merk dat de problemen gekomen zijn sinds ik een poort via LAN server heb opengezet (12000). Als ik bijvoorbeeld router reset (dus geen reboot) dan werkt het wel om mails binnen te krijgen, zet ik terug de poort open lukt het weer niet meer.

Ik moet die poort open staan hebben dus wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Thx

11 reacties

Belangrijk detail waarschijnlijk, heb eveens no-ip (.com) tool draaien en ik krijg geen WAN adres te zien terwijl hij er wel eentje heeft (dit kan ik online in hun systeem zien EN ik kan op internet), na de reset van de BBBox2 is dit ook opgelost en krijg ik het wel te zien, totdat ik natuurlijk weer terug mijn poort 12000 wil openen en mijn computer afgesloten geweest is. Dus direct na opening van de poort blijft alles correct werken. Dus ook hier blijkt dat de BBBox2 toegang weigert om het WAN adres te laten zien.
ik heb juist hetzelfde probleem als ik poort 12000 heb opengezet, sindsdien gaat het niet echt meer op en af zetten router dan werkt het weer voor een paar uur en daarna is het weer niet meer en dan weer op en af zetten totdat het werkt, zou die router niet omkunnen met poort 12000? MAar deze moet voor mij ook continue openstaan heb deze poort wel degelijk nodig - kan er iemand van belgacom dit probleem oplossen aub???
of moet die router worden vervange ndoor een ander merk en een andere provider misschien??? ene die wel omkan met poort 12000??
Kan iemand van Belgacom aub even bekijken wat de oorzaak en oplossing is aub? Heb nog steeds deze problemen en dit is uiterst onaangenaam. EVA? of een forumlid die de oplossing weet? Hartelijk dank
ik denk dat eva het zelf nie weet hoor
Reputatie 2
Badge +1
Vermoedelijk zal BGC poort 12000 sluiten omdat er heel wat trojans actief gebruik maken van die poort.

Pas je poort in de satellietontvanger eens aan naar iets anders en probeer dan opnieuw.
Heb eens volledig andere poort genomen en ga nu ff afwachten tot ze WAN adres terug wijzigen
Die volledig andere poort was 65500 en die gaat niet open, ik probeerde vandaag verschillende poorten en njet, niets. Geen enkele gaat open, raar maar waar als ik die 12000 terug ingeef dan die wel

Ik ben dat zo beu, is er hier iemand van Belgacom die zich dit aantrekt of toch niet?
Reputatie 2
Badge +1
Zeer bizar aangezien bij Belgacom slechts enkele poorten worden geblokkeerd. (zie e-services)

Ik vermoed dat er wat anders misloopt...
router is niet het probleem daar ik al eens een andere ben gaan halen na 10 verschillende mensen van hun support gesprokken te hebben en 3u aan de lijn te hangen :-(
Reputatie 2
Badge +1
Configuratie-probleem...

Kan hier perfect poort 12000 forwarden naar elk statisch IP in mijn netwerk. Levert geen problemen op.

Reageer