Inatallatie 3 TV's

  • 30 August 2014
  • 9 reacties
  • 164 Bekeken

Installatie 3 TV 's



Geachte,


Momenteel heb ik Belgacom internet Comfort overal/1 TV digitaal Belgacom / Vaste Tel Belgacom.

2 Analoge TV's aangesloten bij Telenet Analoge kabel

Ik wens het telenet abonnement op te zeggen en beide TV's aan te sluiten op Belgacom TV

Volgens peiling kan ik 3 toestellen aansluiten

Er zouden 3 verschillende systeme zijn :

1-Ethernet adapters Devolo

2-Ruckus zender- ontvanger

3-Wifi Bridge

Kan iemand uit ervaring mij zeggen welk van de 3 systeme het beste is ?

Graag had ik prijsofferte levering alle materiaal en installatie en afstelling door Technieker Belagacom.

Waar zou ik zulke prijsofferte kunnen bekomen bij Belgacom(Geen plaatselijke Belgacom winkel)


Mvg

9 reacties

Om te beginnen met de systemen:


Ruckus wordt niet meer geleverd en is vervangen door Wifi Bridge als je een bbox3 hebt moet je er maar één aanschaffen per decoder die je wilt aansluiten aangezien er ene ingebouwd zit in de bbox3 bij een bbox2 moet je er ene kopen om aan de bbox aan te sluiten en ene per aangesloten decoder die je draadloos wilt verbinden.
Ik zou je aanraden om eens in een Belgacom center binnen te springen en het daar eens te bespreken,


je kan het natuurlijk ook via de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800


Het beste systeem is zonder twijfel werken met netwerk utp kabel.


De tweede beste oplossing is de wifi bridge


en dan pas via plc adapters waar er meer problemen mee gemeld worden door allerlei storingen die zich op het elektriciteitsnet kunnen bevinden
Lees in dit verband ook eens dit , surf naar ►plc stoorbronnen






1 wifi bridge voor 1 TV = 50 €


2 wifi bridges voor 2 TV = 80 €


3 wifi bridges voor 3 TV = 120 €


▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬




Ethernetadapters voor 2 tv's















Wilt u twee tv-toestellen aansluiten op gelijk welke plaats in huis maar trekt u liever geen kabels door uw muren of vloeren? Kies voor een directe en discretere verbinding tussen uw modem en uw decoders : de ethernetadapters Trio. Plaats de adapters in het elektrische stopcontact: één adapter naast de modem, één adapter naast elke decoder.



€99 (incl. btw)




Bijkomende adapter Mono












Wilt u meerdere tv-toestellen aansluiten maar trekt u liever geen kabels door uw muren of vloeren? Kies voor een directe en discretere verbinding tussen uw modem en uw decoders. Plaats de adapters in het elektrische stopcontact: één adapter naast de modem, één adapter naast de decoder.



Per bijkomend tv-toestel hebt u een bijkomende adapter nodig, die u plaatst in het stopcontact naast de bijkomende decoder.



€50 (incl. btw)


Bedank Elsa


Mvg






Die wifi-bridgen zijn toch gedrochten... Nog een toestel in het stopcontact, nog een kabel naar de decoder...


Het is toch jammer dat er geen USB-poorten op die decoders zitten hé, dan kon Belgacom een eenvoudige USB-wifi-dongle voorzien... Ô_o
Indien men de decoders via een utp kabel naar de b box kan verbinden,lijkt mij dit de beste oplossing.Een kabel gaat niet snel stuk en verbruikt ook geen elektriek.Plus minder problemen ook als men ens zonder elektriek zit.
Dat is iets wat hier inderdaad al duizenden keren aangehaald geweest is op het forum en is een waarheid als een koe dat er niks boven utp kabel gaat, maar moeder de vrouw gaar niet altijd akkoord dat er 3 utp kabels zo maar zichtbaar op plinten langs de muur lopen of kabelgootje ontevreden

als men ens zonder elektriek zit



Dat vind ik toch een goeie ja lach

Reageer