IMAP mappenstructuur

  • 7 May 2017
  • 3 reacties
  • 217 Bekeken

  • Practitioner
  • 29 reacties
Vermits ik geen antwoord krijg op het topic "onoverzichtelijke mappenstructuur", stel ik hier nogmaals enkele vragen (ik zal beginnen met één vraagje).
Ik gebruik nu Outlook 2016 Professional.
Als ik in proximus webmail een bericht verwijder komt dit blijkbaar terecht in de map "Prullenmand" ("Trash" in Outlook), of in de map "Deleted Items" ("Deleted Items" in Outlook). Hier zou toch een vaste regel voor moeten bestaan, ofwel in de ene, ofwel in de andere!?
Is er een manier om dit in te stellen?

3 reacties

je mailclient geeft ook zijn benaming voor mappen en aangezien en de e-mail server heeft de zijne dus door het feit dat ze op elkaar gesynchroniseerd worden zit je met verschillende mappen (benamingen).
Heb je deze vraag ook al eens gesteld op het userbase.be/forum , want hoe meer zielen hoe meer vreugde 😉
Thanks Martin. Ik ben van het type "ik ben baas over mijn PC en niet omgekeerd", daarom...😉
Weet je soms wat "inschrijven op een map" (of in Thunderbird abonneren op een map) juist is of doet (in imap uiteraard)? Hierop heb ik geen enkel antwoord gekregen...
Als test heb ik nu twee berichtjes gestuurd vanuit mijn Hotmail account naar mijn Proximus account.
Ik heb berichtje 1 verwijdert via outlook 2016. In Outlook komt het dan terecht in "deleted items", als ik kijk naar de webmail zit het daar ook in "deleted items", alles OK dus.
Berichtje 2 heb ik verwijdert via webmail. Het komt in webmail terecht in "Prullenbak", in Outlook in "Trash".
Waarom is dit verschillend???
waarschijnlijk omdat outlook default verwijderd naar "deleted items" en proximus default naar Prullenbak en dan vertaald wordt door outlook naar Trasch, eerlijk gezegd ik heb daar niet echt al in detail achter gezocht hoe je dit eventueel zou kunnen vermijden, want ik heb net het zelfde voor ;)

Er zullen er wel zijn die dit al uitgeplozen hebben, daarom best ook eens de vraag op userbase stellen, al komen die hier ook wel af en toe op het forum een kijkje nemen en posten.

Reageer