Ik ontvang een rare sms.

  • 23 October 2014
  • 10 reacties
  • 1022 Bekeken

Gisteren voor het eerst en vandaag weer ontvang ik een rare sms.


$REQ; verzonden door het nr +32473481869


Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat er tegen te doen?


Bedankt !

10 reacties

ter info:


ongewenste-oproepen-sms-op-uw-gsm


speciale nummers blokkeren
Beste,
Wanneer u mij uw nummer laat weten, dan kan ik een blokkering voor premium sms'en plaatsen op deze nummer zodat u geen verdere sms'en van deze nummer zal ontvangen.
MEt vriendelijke groeten,
Wendy
NB: Premium sms blokkeren is wat ik hierboven onder de link ► http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/a_id/11532" rel="nofollow geplaatst hebt
Ik wil dit best wel laten blokkeren maar ik kan hier toch zo maar mijn gsm nummer niet plaatsen.


Is het raar dat ik wel graag wil weten waar deze sms vandaan komt en wat het te betekenen heeft.


Wat zijn premium smsen?
Sonia,


je kan dit doorsturen via een

privé bericht aan 'Onze medewerkers' ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


dan ziet dit niemand alleen da medewerker die dit privé bericht ontvangt
Ik blijf die naam onze medewerkers een stijf gedoe vinden.Ik weet niet wat een ander daar van vind?
Ik wil absoluut niet vervelend doen maar ik blijf zitten met vragen:


- wat betekent $REQ of waarvoor dient het?


- het nummer waarvan bedoelde sms gestuurd werd moet toch terug te vinden zijn door 'de medewerkers'


- wat zijn premium smsen?


Er word direkt aangeboden te blokkeren zonder uitleg?
Een premium sms-bericht is een sms-bericht met een speciaal tarief of een sms-bericht waarbij kosten in rekening worden gebracht aan de ontvanger


ik ben wel niet van Proximus dus ik kan maar meegeven wat ik er zelf van weet ;-)
ik denk dat er een hacker achter zit , wilt via jou toestel (smartphone?) berichten wilt versturen , laat maar blokkeren .
Dat heb ik toch ook al voorgehad en al veel anderen ook, toch nog niks voorgehad tot nu toe, hopelijk blijft dit zo!

Reageer