ik krijg TV on PC niet geïnstalleerd

  • 15 March 2011
  • 21 reacties
  • 2398 Bekeken

krijg steeds de boodschap dat ik pc op modem moet aansluiten met kabel, wat ook is gebeurd, modem gereset, firewall uitgeschakeld......nog steeds hetzelfde probleem Wenkbrauw ophalen

21 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het hele forum staat al vol over zulke foutmeldingen. Het kan helpen dat je de modem naar de fabrieksinstellingen reset op de configuratiesite:

http://192.168.1.1/

onder "advanced options/maintenance/reset to factory default configuration". Je Wifi moet je dan wel weer terug instellen als je doe gebruikt.

Zoniet moet je hem terug afzetten.

Lukt niet altijd, maar bij mij wél. als je het Media Center op je decoder wilt gebruiken moet je die ook terug opstarten met de Media Manager aan op je PC/laptop. Dit natuurlijk als de software opgeladen geraakt.

Anders best bellen met de technische dienst 0800 22700 tot 22.00 uur bereikbaar.
Ikke,

Ik heb net hetzelfde probleem.

Zie ook http://nl.community.belgacom.be/posts/7313882337

Nog steeds geen antwoord, nadat ik een persoonlijk bericht met mijn gegevens naar Eva heb gestuurd.

helpdesk TV on PC ??!!

Veel succes.
Beste,

De foutmelding kan verschillende oorzaken hebben. Het volstaat soms om de draadloze netwerkverbinding op de pc uit te schakelen.

Modem rebooten/resetten.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Ik heb dus modem gereboot (zoals sinjoor vermeldde), het draadloos netwerk op pc uitgeschakeld (zoals EVA vermeldde)......nog steeds zonder resultaat.

Moest er die VLAN 30 bijkomen of niet? Heb het gevoel dat de fout niet bij mij zit.
antwoord van Eva op mijn bericht,

na onderzoek van uw lijn, staat de modem blijkbaar als routed en zou TV on PC dus moeten werken. Eventueel software volledig verwijderen en opnieuw installeren.
Kan je me, indien het nog niet in orde is, een bericht geven aub? Dan sturen we alsnog de instellingen opnieuw door naar uw modem.

Volgende stappen heb ik nadien uitgevoerd :

stap 1
- openen mediamanager => fout modem verbinden met PC
Stap 2
- Repareren via setup-bestand
- computer heropgestart
- Controle verbinden met internet (via kabel) = ok
- Lijnnummer ingeven = ok
- Stap 8 => fout modem verbinden met PC
Stap 3
- Mediamanager verwijderen via setup-bestand
- computer heropgestart
- cclaener register + bestanden opruimen
- computer opnieuw opgestart
- Controle internet verbinding via kabel (wifi was reeds uitgetrokken)
- Installeren via nieuw gedownload bestand
- Lijnnummer + code ingeven
- Fout bij stap 8 modem verbinden met PC

Zo kan ik bezig blijven met resetten van modem en decoder + herinstalleren van TV on Pc.

Momenteel is mijn proefperiode bijna op zijn eind, maar ik ben heel zeker niet van plan om hier ook maar 1 cent extra voor te betalen als dit niet eenvoudiger wordt in installatie + gebruik.
Reputatie 7
Badge +1
Moet je ook niet. Je kunt gewoon terug inschrijven op de testversie voor 31 dagen (heb ik ook gedaan) maar bij mij werkte het wél en nog steeds.
Kris,

Mag ik je aanraden om bij stap 3 ook je bbox2 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zoals sinjoor in zijn eerste post heeft aangeraden ? Ik heb vorig weekend ook een aantal uren met het installeren en experimenteren bezig geweest. Ik moet wel toegeven dat mijn eerste installatie op een pc die altijd via UTP-kabel rechtstreeks met de bbox2 modem was verbonden meteen lukte.

Veel succes en geduld toegewenst.
Bij het installeren van Home Media Manager krijg de volgen foutmelding:
"Er is een fout opgetreden tijdens het installatieproces. Om de Home Media Manager installatie te voltooien, moet uw computer verbonden zijn met de modem.De applicatie sluit nu automatisch af"
Mijn computer is wel degelijk aangesloten op de modem door middel van een UTP-kabel. Verder werkt mijn TV, telefoon en internet zoals ze behoren te werken.
Ik het hierover reeds verschillende contacten gehad met de tech. dienst, maar niemand kon mij vertellen wat het probleen is.

Bij het laatste contact met de tech. dienst wist men mij te vertellen dat er zelfs geen gratis support voor TV on PC beschikbaar is, wel tegen betaling van €35. Daar ben ik niet op ingegaan, ik ben van mening als Belgacom software ter beschikking stelt, dan moet die software ook werken en moet ik als klant geen €35 betalen om softwarefouten op te lossen.
Marc,

Maak je geen zorgen het betreft hier geen softwarefout, er is wel degelijk iets fout gelopen tijdens de installatie. Doorloop aub eens stap 3 zoals hierboven omschreven, incl. reset modem naar fabrieksinstelling. Samen met een nodige dosid geduld resulteert dit ongetwijfeld ook voor jou in een succesvolle installatie.

Groeten Stefaan
Reputatie 7
Badge +1
Ze kunnen nooit kosten aanrekenen voor softwareproblemen in de testfaze. Tenzij ze voor hardwareproblemen ter plaatse moeten komen natuurlijik. De testfaze is trouwens met 2 maanden verlengd. Ik heb na de laatste herinschrijving nu ineens nog 66 dagen full package, dat is dus nog tot einde mei......je hebt dus nog even de tijd om er rustig aan voort te prutsen.... ;)
Stefaan,

Bedankt voor de hulp. Het resetten naar de fabrieksinstellingen was voldoende om om de software geinstalleerd te krijgen. Alleen maak ik mij ernstig zorgen over de kwaliteit van de technische dienst van Belgecom. Reeds van 7 Maart stuurt men mij bij deze dienst van het kastje naar de muur en terrug. Men heeft mij dan ook alles laten proberen uitgenomen het resetten naar de fabrieksinstellingen, ik vind dit buitengewoon onproffecioneel.

Groeten Marc
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat ze niet weten waar hun hoofd staat momenteel met al die foutmeldingen. Daarom is de testfaze ook met 2 maanden verlengd denk ik. Ik heb die oplossing (resetten naar fabriekinstellingen) ook hier op het forum vernomen, de technische dienst kon mij toen ook niet helpen.
Dit begin ik nu toch stillaan ook ferm beu te geraken....

Enkele dagen geleden besliste ik mijn pc wat extra uit te breiden ( extra RAM en HD ) en om alles weer fris te zetten een complete format en reinstall...

Mits het gekende probleem (stap 8 - geen verbinding met modem) was ik er vorige keer - na het doorlopen van de stappen die in dit forum reeds aan bod kwamen (modem reset, decoder heropstarten, etc...) - wel in geslaagd Home Media Manager aan de praat te krijgen.

Dit keer echter blijft het probleem aanhouden. Reeds een achttal keer , met het nodige geduld, heb ik alle stappen doorlopen maar niks blijkt nog te helpen. De nodige resets, sofwtare herstellingen halen niks uit.

Eveneens heb ik braafjes de utp-kabel aan de modem gelegd (lukte me vorige keer wel met plc-adapter), firewalls gedeactiveerd, etc... maar niks biedt soelaas, de melding blijft komen dat de pc met de modem verbonden dient te zijn.

In het setup-screen van de modem is na elke reset wel degelijk de vlan30 aanwezig en een appart ip-adres toegewezen.

Iemand nog enige raad buiten de te doorlopen stappen die reeds in dit forum werden vermeld?

Alvast bedankt!
Dag TimeChild,

Wij hebben ondervonden dat een reset van de bbox2 modem niet volstaat, maar wel deze procedure :

  • geplaatst mrt. 15 door https:///people/26fc8c6d18Intense User



    Het kan helpen dat je de modem naar de fabrieksinstellingen reset op de configuratiesite:

    Surf naar http://192.168.1.1/ onder "advanced options/maintenance/reset to factory default configuration". Je Wifi moet je dan wel weer terug instellen als je die gebruikt. Zoniet moet je hem terug afzetten.

    Als ik deze reset uitvoer is de vlan30 niet meer aanwezig en wordt die pas actief na het installeren van de TV on PC software.




    Groeten Stefaan
  • Alles uitgevoerd, de modem terug gezet op fabrieksinstelling, 8 keer!! , telkens ook met uitgeschakelde decoder, die opnieuw laten opstarten met veel geduld, ook elke keer de gehele software herinstalleerd nadien...het helpt geen zier..

    Zoals ik al zei heb ik ALLE stappen die in deze thread werden aangehaald overlopen.
    ik vind dat belgacom ons zou moeten betalen wij zitten maar fouten te zoeken terwijl wij daar geen euro voor krijgen. ik heb ook al wat uren gespendeerd aan belgacom tv on pc en geloof mij ik ben niet van plan heel mijn bbox2 terug naar fabrieksinstellingen te zetten ik heb namelijk I-talk en ik ken dat al dan begint daar de miserie. dus verknoei ik mijn tijd er niet meer aan. er worden mensen vet betaald om bij belgacom problemen op te lossen en wij zouden het gratis doen banan. als alles op punt straat zal ik nog wel eens zien of het werkt.

    nog een fijne dag :D
    hier zijn we terug ik blijf toch doorzetten om dat in gang te krijgen. ik heb bbox2 naar fabrieksinstelling gezet. en heel de boel herstart en toen dacht ik na het herstarten eureka het installeert maar niets is minder waar nu krijg ik tijdens de installatie fout 0x880010 error 8 en dat hij niet door mijn firewall raakt. mensen toch waarom doe ik dit toch waarom ben ik zo een freak en blijf ik verder prutsen ?? iemand nog ideeën hoe ik die tv on pc aan de praat krijg ??

    groetjes bjorn
    joepie ben tot stap 5 geraakt wie doet beter 🙂 heb zelf in mijn bios aan het vroeten geweest niets tekort in ga er nu echt mee ophouden dat is al van 12 uur det hier mee bezig ben.

    groetjes en als er iemand een oplossing vind dan hoor ik het wel via deze weg
    Reputatie 7
    Badge +1
    Bjorn, gebruik je de reparatieoptie ? Bij mij werkt alles nu al 1 1/2 maand probleemloos. Na beëindigen van mijn testperiode werd ik er tijdelijk uitgesmeten, maar blijkbaar was het mogelijk terug in te schrijven voor een nieuwe periode van 31 dagen, zonder de betalende optie (voorlopig aan 0€) te activeren. Kreeg daar recent zelfs nog 60 dagen bovenop. Ze verwachten dus duidelijk nog niet direct uit de problemen te zijn.
    ik gebruikte de reparatieoptie en niets werkt ik heb er 6 uur aan zitte .... heb daarna ne maat gebeld die ook belgacom heeft en waarvan ik weet dat hij dat zeker ook aan het testen was en die kreeg dat ook maar niet aan de praat en het ligt niet aan de ligging want hij woont in wijnegem en ik in deurne beiden hebben wij hetzelfde, tot stap 5 geraken we en verder niet. ik hoop dat dat niet hetzelfde gaat zijn als met belgacom tv want daar hebben wij ook al wat probs mee gehad nu het laatste jaar niet meer zo maar in het begin pfffffffffff ze compenseren dat wel iedere keer maar toch het blijft niet plezant. dus laat ons hopen dat het hen nu wel lukt om iets of wat deftig prog uit te brengen. ps: ze zouden dit enkel moeten laten testen door mensen waarvan ze weten dat die iets of wat van pc's kennen in plaats van dat ineens op de markt te gooien
    Reputatie 7
    Badge +1
    Tja, ze blijven het nog wel "testversie" noemen. Zolang het gratis blijft kan je moeilijk compensatie vragen denk ik. Ik zit in Oelegem, dus niet zo ver van Wijnegem, maar heb het geluk een goede verbinding met de ROP te hebben (ca. 240m) en dus een 30Mbps profiel. Eigenaardig genoeg is TVonPC bij mij behoorlijk stabiel. Alleen als je teveel met de tijdbalk schuift tijdens het bekijken van een opname (en dus niet het snel spoelen gebruikt) durft de software wel te blokkeren, maar dat zal dan wel aan mijn ongeduld liggen denk ik....

    Reageer