Beantwoord

Ik kan niet zappen.

  • 25 January 2016
  • 9 reacties
  • 9957 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Het gebeurt wel eens dat ik niet meer kan zappen ( ik gebruik gewoon de Proximusafstandsbediening)
Wat zou de reden daar kunnen van zijn en hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor de moeite.
icon

Beste antwoord door Elsa 25 January 2016, 22:12

Bekijk origineel

9 reacties

al je decoder eens 5 seconden volledig zonder spanning gezet, en probeer dan eens na het heropstarten of het opgelost is
Reputatie 4
Badge +1
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ja ik heb dat al geprobeerd en soms heb ik daar resultaat mee, maar niet altijd (zoals nu het geval is)
- gebruik je de afstandsbediening in RF mode of in IR mode want in RF mode zijn er inderdaad soms problemen dat de decoder er niet op reageert.
(RF= radiao frequentie / IR = Infra rood)
- batterijen in je afstandsbediening zijn toch in orde
Reputatie 4
Badge +1
Hoe kan ik dat zien of mijn afstandsbediening in RF mode of in IR mode wordt gebruikt?
Misschien heb ik per ongeluk wel op één of andere toets gedrukt die de mode heeft gewijzigd.
De batterijen zijn alvast ok.
Neen per ongeluk is de kans klein want want je moet een procedure volgen via de menu's op uw decoder

Edit: heb juist hier een uitleg gevonden , surf eens naar ╚► remote in RF
Reputatie 4
Badge +1
Voor alle duidelijkheid ik heb nu de nieuwe decoder http://www.proximus.be/nl/id_b_cr_swap_tvdecoders/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/change-decoder-proximus-tv.html
Vroeger had ik dat probleem niet ( met de oudere decoder), maar die kreeg soms wel andere toeren 😃
Ik gebruik ook de V5 compact en zelf met de afstandsbediening in RF ingesteld en heb in ieder geval dit probleem niet.
maar sommigen melden wel problemen in ═► rf functie
wie weet helpt het mss van je afstandsbediening eens te resetten als volgt:
Zet uw afstandsbediening terug op de fabrieksinstellingen en verwijder alle gepersonaliseerde instellingen.
1.Druk de toetsen 1 en 6 gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet.
2.Na 3 seconden zal het rode lampje of het tv-lampje (afhankelijk van het model van uw afstandsbediening) beginnen branden.
3.Druk achtereenvolgens op de toetsen 9 , 8 en 1.
4.Uw persoonlijke instellingen verdwijnen en uw afstandsbediening staat terug op fabrieksinstelling.
5.De afstandsbediening staat nu automatisch terug in normale gebruikersmode.
Reputatie 4
Badge +1
Ga ik morgen zeker eens proberen.
Alvast bedankt voor de vele moeite.
Veel persoonlijke instellingen zijn er alvast niet ingesteld want ik heb nooit iets in die zin uitgevoerd.
Ik zal van zodra ik het heb geprobeerd het resultaat hier vermelden.

Reageer