Ik ben opeens Pay and Surf en kan niet meer bellen !!!! Ik wil gewoon terug Pay and Go. NU !

  • 29 December 2015
  • 13 reacties
  • 640 Bekeken

Ik kreeg net een SMS van Proximus, zomaar, ik ben opeens Pay and Surf en kan niet meer bellen !!!! Ik wil gewoon terug Pay and Go. NU !

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Luk,
Het zou mij ten zeerste verwonderen indien Proximus éénzijdig uw abonnement type of type van prepaidkaart zou wijzigen.
Pay & Surf bestaat trouwens niet, alle prepaidkaarten heten Pay&Go.
Alle info hieromtrent vind je hier.
Beste Luk,
Het zou mij ten zeerste verwonderen indien Proximus éénzijdig uw abonnement type of type van prepaidkaart zou wijzigen.
Pay & Surf bestaat trouwens niet, alle prepaidkaarten heten Pay&Go.
Alle info hieromtrent vind je hier.


Deze nacht om 00.17.17, SMS van 8999:
Proximus-info: u bent nu ingeschreven op Mobile Internet P&S.Van harte welkom.

En op "My proximus" staat met tarief nu op:

"Mobile Internet P&S "

Legt u me dan eens uit wat "P&S" wil zeggen? Voor zover ik weet bestond dat product vroeger wel trouwens.

En hoe die setting gewijzigd kan zijn (IK deed het niet, ik wil her niet en ik kan het niet) ? Kan u me dat dan meedelen?
In de achtergrond hoorde ik zeggen dat het vanop een Samsung smartphone was. Ik heb een Nokia GSM.

Heb ondertussen 4 van uw helpdeskmedewerkers aan de telefoon gehad (en daarmee anderhalf uur tijd "besteed"). De eerste beloofde me dat het binnen 5 minuten weer zou zijn als vroeger.
De laatste hoopte dat het tegen morgen weer in orde zou zijn, "want er was iets mis met zijn computer".

We zijn nu 2 uur verder (na mijn eerste telefoon met de helpdesk), en 10 uur nadat "iets of iemand" erin slaagde deze wijziging door te voeren.
Stilaan tijd dat ik vanop mijn gekende nummer terug kan bellen. AUB. Please. Voor iedereen op vakantie vertrekt daar. Ik heb nog belangrijke zaken af te handelen, en wil dit vanop mijn nummer doen (omdat dat voor sommige dingen gewoon nodig is, en omdat nogal wat contacten van me niet opnemen als ze het nummer niet herkennen.)

Krijg net SMS van 8999: beste klant, we hebben uw tariefwijziging doorgevoerd. Wanneer ik echter via #121# kijk wat mijn tegoed is krijg ik nog steeds een data-tegoed in MB te zien, en niet mijn beltegoed. >Ook na af- en weer aanzetten van het GSMtoestel blijft het tariefplan "Mobile Internet P&S".
FOUT ! Ik wil Pay and Go Easy zoals het altijd was.


Ik wil gewoon kunnen bellen zoals tot gisteren ging, met Pay and Go Easy.

Stuurt u me dus aub niet met een kluitje in het riet.
Reputatie 7
Badge +6
Luk,
Hebt u via MyProximus uw Pay&Go Easy willen wijzigen in een Mobile Internet Abo?
zoals hier uitgelegd?
Luk,
Hebt u via MyProximus uw Pay&Go Easy willen wijzigen in een Mobile Internet Abo?
zoals hier uitgelegd?


Nee, dat heb ik niet geprobeerd. (En ik zie dat "Pay and Surf" dus wel degelijk bestaat he...)

Ik wil op mijn gewone nummer gewoon weer Pay and Go Easy zoals het was. Ik moet kunnen bellen!
Ook bij een Proximus-shop binnengegaan om dit probleem aan te kaarten. In eerste instantie was het antwoord "Aan Pay and Go dingen kunnen wij niets verzetten". Toen de vriendelijke meneer van die winkel dan toch zelf belde naar Proximus heeft ook hij meer dan een half uur aan de telefoon gehangen, en blijkbaar is er iets mis. Inderdaad. Iets heel "louche" krijg ik de indruk. Mijn nummer is gekaapt door iemand anders of zo? Het zou vandaag hopelijk opgelost zijn, maar op dit moment (19u) is alles nog zoals het sinds vorige nacht is: enkel Pay and Surf (waar ik niets mee kan) en ik kan niet telefoneren. Leuk is anders.
Na nogmaals met de helpdesk gebeld te hebben de raad gekregen terug naar de Proximusshop te rijden, die zouden een nieuw kaartje geven en alles overzetten. Gedaan, half uur gewacht met GSM terug aan te zetten. Nadien: nog steeds hetzelfde... En wanneer ik naar het (oude, blijkbaar) telefoonnummer van die Proximus-shop bel, krijg ik een "bandje" dat zegt: "Wij verbinden u door met ons callecenter, hebt u een specifieke vraag voor uw Proximusshop dan kunnen zij u daarmee doorverbinden". >Dus voor de 100ste keer 0800 22 800, muziek, wachten, medewerker: "sorry mijnheer, wij kunnen u daar niet mee doorverbinden en hebben daar geen telefoonnummer van. Maar ik zal u wel kunnen helpen, wat is uw probleem?" En dan: "Nee, dat kunnen wij niet aanpassen, daarvoor moet u naar de Proximusshop". Dat is dus een half uur rijden voor mij. "U kan toch gexoon een nieuwe Pay and Go kaart kopen, dan is alles opgelost meneer". Nee, want ik wil mijn nummer behouden. Ik ben namelijk autistisch, en mensen die ik bel soms ook. En die nemen niet op als iemand met een voor hen onbekend nummer belt. "In de Proximusshop kunnen ze u een nieuw kaartje geven met behoud van uw nummer en belkredeit en contacten ". NEE dus, wat heeft men 2 uur geleden gedaan, en het werkt niet!
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zo een beetje de indruk dat ze bezig zijn met u voor de gek te houden, men zendt u van het kastje naar het muurtje.
Als ik u was zou ik toch eens ernstig over nadenken om eens bij de ombudsman aan te kloppen want ik vrees dat dat spelletje zal blijven duren tot in het oneindige.
Ik heb zo een beetje de indruk dat ze bezig zijn met u voor de gek te houden, men zendt u van het kastje naar het muurtje.
Als ik u was zou ik toch eens ernstig over nadenken om eens bij de ombudsman aan te kloppen want ik vrees dat dat spelletje zal blijven duren tot in het oneindige.

Tja, zover was ik stilaan ook... Ik zal de gegevens van de ombudsdienst eens opzoeken. Maar ik zou eerst terug willen kunnen bellen met mijn nummer (al lijkt me de kans dat dat ooit nog lukt heel klein). Er is iets "louche" aan de hand volgens mij, iemand die Pay and Go kaartjes hackt of zo (ik hoorde wat gesprekken op de achtergrond terwijl ik aan het wachten was bij hun callcenter), ik weet niet wat ik er van mag of moet denken (maar ik weet wél wat ik ervan denk).
Als Proximus dit echt niet kan/wil oplossen, zou je misschien eens kunnen informeren bij een andere provider of het in dit geval mogelijk is om over te stappen met behoud van nummer ?
Men heeft me in de Proximusshop een 'oplossing' voorgesteld waar ik mee geholpen ben. Ze deden echt wel moeite in de shop. Het idee om naar een andere provider te gaan had ik ook al, maar om te voorkomen dat er problemen zouden opduiken met het nummerbehoud (want mijn nummer was duidelijk "gehandicapt") bleef ik liever nog bij Proximus. In de toekomst kijk ik wel verder, als ik aan de smartphone ga zal een formule die 'goedkoper' is qua dataverbruik toch nodig zijn, want daarin lijkt Proximus me aan de dure kant. Maar voor nu kan ik weer bellen vanop mijn oude nummer, dat is al goed nieuws na twee dagen (en nachten) van stress (voor mij toch) en heel wat telefoontjes naar het callcenter (waar ook behulpzame mensen werken hoor). Maar telefoneren is mijn ding niet, zeker niet met 'vreemden' (A.S.S.) dus was dit een hele beproeving voor mij. En ik weet nog steeds niet wat er nu eigenlijk misgelopen is en waarom. Dat zal een raadsel blijven vrees ik.
En dat het hele callcenter-gebeuren verre van ideaal is (en de mensen van de shops niet rechtstreeks te bereiken zijn via telefoon, en men zich steeds weer moet verplaatsen) vind ik erg. Maar ik denk dat dat ook bij de andere providers zo is. (Maar weten doe ik het (nog) niet).
Goede punten voor de Proximusshop waar men je heeft kunnen helpen. Voor data-verbruik op een smartphone is P&G zeker niet aan te raden, wegens veel te duur, maar dat kan je later bekijken.
Alvast een fijn 2016 gewenst!
Kreeg net via mail antwoord op de klacht die ik dus had gemeld hierover. Het antwoord was: "Opgelost. U hebt blijkbaar zelf toch een wijziging aan uw abonnement gedaan. Mocht u toch problemen hebben bel dan 0800 22 800". Iemand die mijn klacht écht gelezen had zou gezien hebben dat die wijziging er gekomen is als oplossing voor het probleem, na lang nadenken en moeite doen van het Proximus-shop personeel. En dat die wijziging dus NIET door mij gedaan is en zeker NIET de oorzaak van het probleem was. Hopelijk doen ze volgend jaar beter.
Zijn dromen volgend jaar dan geen bedrog meer ;-)))
Prettige eindejaarsfeesten
Elsa

Reageer