Icoontje geprogrammeerd is weg op de decoder.


Reputatie 1
Badge
Hallo,


Vroeger toen ik iets programmeerde kwam er een rood cirkeltje op de decoder dat het geprogrammeerd was maar nu zie ik dat niet meer. Heb al terug opgestart maar zonder resultaat. Misschien is er weer een nieuwe versie van charles of leon en zit daar de bug.




Groetjes,




Moesty



10 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik heb dat ook opgemerkt maar ik maak daar niet druk over, als dat programma op de lijst staat van 'Geprogrammeerd' is dat voor mij al in orde, mocht dat niet zo zijn dat zou dat wel een ander verhaal zijn.


Dus Moesty, als dat programma voorkomt op de lijst van 'Geprogrammeerd' is er dus geen vuiltje aan de lucht en zou ik dus van dat rood klokje niet van aantrekken.
Reputatie 3
Ook nog voorgehad en na eens alles zonder spanning gezet te hebben was het terug in orde gekomen.
Inderdaad een reboot kan dit soms verhelpen, maar sommigen krijgen dan wel de gewiste opnames terug te zien in de decoderlijst opgenomen
Reputatie 5
Badge +1
Heb hetzelfde probleem .


Het is namelijk zo dat als ik een niet HD programma programmeer, dit op de harde schijf van de decoder opgenomen wordt. M.a.w. je kan zelf beslissen om dit te deleten of niet. Door een niet HD programma te programmeren werd dit bevestigd door het rode icoontje boven het antenne symbool op de display van de decoder . Dit symbool is er nu niet meer bij de programmatie van bijvoorbeeld op vandaag.


Dit betekent dat deze niet HD zenderprogrammatie NIET op de harde schijf van de decoder opgenomen wordt, maar op de server van Proximus .


Wat is er hier aan de hand ? En waarom verandert er steeds iets bij Proximus, zonder dat de klant iets weet of het zelf dient te ervaren bij gebruik.


Ik wens eigenlijk de oude situatie terug, want waarom anders hebben we een harde schijf in onze decoder ?




Ro
Reputatie 7
Badge +1
Het kan zelfs zijn, dat er wél een icoontje staat en dat dit tijdens de opname zelfs rood wordt, maar dat het toch niet opgenomen wordt. Ik heb het hier over nPVR-opnames (30d). Als de opname niet ook in de onlinelijst van PC of van de TV Overal app. staat, loop je sterk de kans dat het misloopt. Ik had dat in he week-end voor, en 'onze medewerkers' zegden dat het aan een fout in hun netwerk lag. Maar blijkbaar was dat niet in alle regio's zo.
Met een V5 mini heb je al die problemen niet, het display kan niks verkeerd weergeven omdat er gewoonweg geen display is en heb het zeker nog niet gemankeerd.
Sinjoor, moest het in alle regio's zo zijn dan zou ik toch ook al die problemen moeten ondervinden en ik heb ze nog altijd niet ook wat ik maar probeer of forceer!
Reputatie 7
Badge +1
Ik had gisteravond ook weer wat problemen om bv. Koppen online te herprogrammeren. Dat stond nl. nog wél in de lijst van de decoder, maar niet meer in de onlinelijst (daar was het uit verdwenen). Heb het dan gewist in de decoder, maar die info stroomt blijkbaar eerder traag door naar de server met als gevolg dat het vanuit de TV-gids (website en TV Overal app.) niet te herprogrammeren was, want ik kreeg steeds een foutmelding. Deze morgen ging het dan weer wél. Alles staat nu weer juist, zowel op de decoder als in de online lijst. Blijkbaar verdwijnen soms programma's uit de onlinelijst en die blijven dan in de decoderlijst wél staan, waardoor je denk dat het allemaal in orde is. Dat kan soms dus wél bedrieglijk zijn;bij mij is het bijna een hobby geworden alles dubbel te checken (wat met een tablet of smartphone wel snel kan).


Over het wél of niet nodig zijn van een display op de decoder wil ik geen strijdpunt maken. De V5 mini is duidelijk gemaakt om in een gesloten kast te plaatsen (afstandsbediening met radiogolven mogelijk), terwijl ik wél de info over zendernaam (en bij afspelen programma de naam van het programma) graag in de display kan zien. Dat weerhoudt mij ervan voor een V5 mini te opteren, die ik voor 4€ zou kunnen huren. Zolang mijn gekochte en verleden jaar nog in garantie vervangen V4 nog behoorlijk presteert, blijf ik er maar mee voortdoen. De problemen van de laatste tijd (?) zijn duidelijk serverproblemen, want dat geven ze zelf toe, maar blijkbaar niet in jou regio...

De V5 mini is duidelijk gemaakt om in een gesloten kast te plaatsen (afstandsbediening met radiogolven mogelijk)



Met de V5 is dit ook mogelijk maar met een pluspunt tov van de mini dat je ook PVR en serie opnames kunt doen, maar dan wel voor 4€/maand meer.


Ieder moet natuurlijk zelf uitmaken of het display voor hem een must is dat is evident, maar ik keek zelf nooit naar die display.

zijn duidelijk serverproblemen, want dat geven ze zelf toe, maar blijkbaar niet in jou regio...



Nu nog straffer en heel raar, want nu heb ik er enkelen die in mijn regio dezelfde problemen hebben naar hun zeggen, maar waarom ik dat dan nog nooit voorgehad heb wordt nu nog meer een totaal raadsel voor mij !!!!! 'k moet dringend op de Eeuro Miljons spelen mijn gedacht !-)

Reageer