Beantwoord

Hoorn opnemen heeft geen effect? (8039 Premium Deskphone)

  • 3 January 2017
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties
Beste,
Gisterenmorgen meldde onze onthaalmedewerkster mij dat wanneer zij de hoorn van het toestel opneemt bij een binnenkomend gesprek dit geen gevolg meer heeft. Zij moet steeds bijkomend op de knop "hoorn opnemen" (linkse knop onder de cijfertoetsen) drukken om het effectieve gesprek te kunnen starten?
We hebben reeds getracht dit op te lossen door één van onze andere toestellen (Forum Phone 720) ter vervanging op te stellen maar dit geeft hetzelfde resultaat: het opnemen van de hoorn heeft geen effect...
Enig idee hoe we dit kunnen oplossen? We behelpen ons nu wel maar het is toch veel aangenamer werken als alles werkt zoals het hoort...
Alvast bedankt voor een spoedig antwoord!
icon

Beste antwoord door frank 3 January 2017, 19:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
LIM

dit is vermoedelijk een probleem met je centrale of de instellingen voor die post ervan

om dit echter met zekerheid te kunnen zeggen en je probleem te kunnen doorgeven naar onze forumdienst zou ik je vragen volgende info door te geven via prive bericht :

nr van de vaste lijn
gsm nr waarop je bereikbaar bent of een nr van iemand ter plaatse
postnr van het nr dat defect is (optioneel)

ik mag er ook van uit gaan dat je andere toestellen dit probleem niet vertonen ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg
jonathan
Reputatie 6
Badge +3
Dat lijkt op een.fenomeen dat normaal bij Alcatel centrales als een headset is ingesteld op de telefoon. Aan het type nr. 8039 te zien, vermoed ik is het een Alcatel toestel.
Uit posting van 1 maand geleden : je hebt een forum.700 en dat is inderdaad een Alcatel centraaltje.

Het verwisselen van toestellen heeft inderdaad geen effect omdat alles in de centrale is geprogrammeerd.


Zal inderdaad een verkeerde code zijn die per ongeluk gebruikt werd. Kijk eens of de toets functie "headset" geprogrammeerd werd op het toestel.


Reageer best op posting van Jonathan met privé-bericht.

Of vraag eens bij de collega's of er vroeger een headset gebruikt werd en hoe die bediend moet worden.
Beste Frank,

bedankt voor je reactie. Het is idd een Alcatel toestel. Ik heb de handleiding van het toestel even uitgepluisd en ivm met het gebruik van een headset staat er in dat er dan normaal in de bovenbalk van de display een bepaald icoon wordt getoond. Dit is bij ons toestel niet het geval (maar dit komt mss doordat er idd niet echt een headset op aangesloten is?).
In ieder geval, wil ik de headset deactiveren, dan zou ik onderstaande stappen moeten volgen:

8.24 Een accessoire verwijderen (headset, hoorn, enz.) Draadloze
Bluetooth®-technologie
 Toegankelijk via de pagina “Menu“
 Makro1> Telefoon> Bluetooth> Mijnappar
De afgestemde apparaten worden weergegeven
 Het apparaat selecteren dat moet worden verwijderd
 Extern app
 Uw keuze inschakelen
Er wordt een bericht weergegeven dat het apparaat is verwijderd


Ik heb echter geen idee waar ik de toets "Makro1" moet zoeken?
Het moet iig iets zijn dat via het toestel werd geactiveerd vermits ik de enige ben die toegang heeft tot de centrale en daar niets gewijzigd heb... (Een headset hebben we trouwens nooit gehad).

Weet er trouwens iemand hoe ik het wachtwoord van het toestel kan achterhalen? Dit werd nl. ingesteld door mijn voorganger maar is dus nergens terug te vinden in de achtergebleven documentatie?

Alvast bedankt voor je hulp...
Reputatie 6
Badge +3
Het wachtwoord kan niet achterhaald worden enkel via de software kan een nieuw paswoord gegeven worden.
Het wachtwoord wordt immers gecodeerd onthouden door de software en kan bij Alcatel niet zichtbaar gemaakt worden.

Een truc kan ook zijn het nummer via de software te verwijderen en dan opnieuw aan te maken. Dan zijn de persoonlijke instellingen volledig weg.
Eventueel herstellen door een kopie te maken van een correct werkend nummer.

Let wel dat je veel verkeerd kan doen op een telefooncentrale dus als je geen opleiding hebt gekregen over de software dan kan je meer verkeerd doen dan goed, dus opletten...

Desnoods bellen met de servicedesk van je installateur of Proximus bij wie er misschien een onderhoudscontract of huurcontract hebt.

Reageer