Skip to main content
Beste,

ik heb net een home cinema 3D blue ray systeempje gekocht. Hoe kan ik deze het best integreren zodat ik geen kwaliteitsverlies heb en dus High definition kan blijven kijken en ook mijn geluid via mijn home cinema speakers hoor ipv via mijn televisie?

Wat ik momenteel dus heb:

- Een 3D HD ready televisie

- De Belgacom decoder

- Home cinema systeem met 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang.

Werkt het als ik de volgende volgorde gebruik?:

BBOX2 -> Belgacom decoder via UTP

Belgacom decoder -> Home cinema systeem via HDMI

Home cinema systeem -> TV via HDMI

Of kan ik ook via SCART werken (aangezien ik nog HDMI-kabels moet aangschaffen en SCART-kabels wel heb liggen)

Alvast bedankt!

WardL,

Ik zou het volgende doen (en zo heb ik het deels zelf ook gedaan):

- bbox2 -> belgacom decoder via UTP

- belgacom decoder -> TV via HDMI

- home cinema -> TV via HDMI met ARC. De meeste recente TV's en home cinema's ondersteunen dit. (ARC=Audio Return Channel). Via dezelfde HDMI kabel stuur je beeld naar TV als je Blu Ray schijf bekijkt EN je kan het geluid van de TV op je home cinema capturen als je TV kijkt (via belgacom decoder of niet, maakt niet uit). Om het geluid naar je home cinema te sturen vanuit je TV moet je ARC gewoonlijk wel activeren in je TV instellingen. Op je home cinema heb je als mogelijkheid om ARC als input te kiezen als je TV wil kijken met geluid naar home cinema. Je kan in tv instellingen gewoonlijk ook kiezen om je geluid via de tv zelf uit te schakelen. Meestal ondersteunt slechts 1 HDMI connectie op je TV ARC.

Ik werk dus ook via ARC maar zonder het geluid van TV zelf uit te schakelen omdat ik meestal enkel het geluid van TV gebruik en enkel bij films home cinema gebruik. Als ik home cinema gebruik zet ik dan tv geluid heel stil en werk ik enkel met geluid van home cinema.

Nog vergeten: SCART is absoluut af te raden. Kwaliteit van HDMI is pak hoger! Je hebt net een Ferrari en een Porsche gekocht: laat die dan niet op een slecht landweggetje rijden want daar hebt ge dan geen plezier/voordeel aan.

Als je toch scartkabels gebruikt voor je Bluray aan te sluiten op de TV had je evengoed een oude videospeler kunnen kopen 🙂!

Als je toch scartkabels gebruikt voor je Bluray aan te sluiten op de TV had je evengoed een oude videospeler kunnen kopen 🙂!

Toch handig voor die oude videos, niet? 😛 :-)

Bedankt voor je setup David, ik ga deze proberen zodra ik mijn muurbeugels (voor de boxen) heb ontvangen en ik mij een extra HDMI-kabel heb aangeschaft.

Reageer