hogere snelheid

  • 1 February 2011
  • 4 reacties
  • 704 Bekeken

Beste

Ik wou eens weten wanneer wij overgeschakeld worden naar een hogere snelheid.

Onze verbinding is fa437735 - Internet Favorite. Momenteel surfen we aan 3,6 Mbit, maar uit tests voor digitale tv op ons adres, blijkt dat we op een lijn van 20 Mbit zitten (gelezen in een ander forumtopic)
































Product Belgacom TV
Adres ***********
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

Wij betalen al meer dan 10 jaar trouw ons abonnement, en zullen dit graag blijven doen, mits een kostenloze verhoging naar de snelheid waar we recht op hebben, niet nog eens 50 € installatiekosten erbovenop. Als jullie de nieuwe klanten een gratis omschakeling kunnen bieden, dan is het mij logisch dat trouwe klanten dit ook krijgen.

Een andere vraag is: waarom kan er via de e-services enkel naar een zwaarder abonnement omgeschakeld worden, en niet naar een lichter bv. Comfort? Een simpele verkooptruc om mensen de moeite te laten doen om naar de winkel te laten gaan....

Vriendelijke groet

4 reacties

Beste,

Dit is enkel via glasvezel (VDSL2) geloof ik. Wees blij, ik had met een normale ADSL lijn maar 0.2 MBPS.

Ik raad u aan om over te stappen op VDSL2 sinds dit gewoon een complete verademing is... het kan nog een pak sneller maar het is een goed begin van Belgacom.
Dan lijkt het mij logisch dat Belgacom dit ook doet, en ons niet laat betalen voor een slechte lijn
Beste Benjiken,

Net zoals jij vind ik dat dit een logische en terecht commerciele vergoeding zou zijn voor al diegenen die (net zoals ik) jarenlang betaald hebben voor snelheden die men niet kon geven (zelfs nog niet in de buurt).

Jammer genoeg ziet Belgacom dat niet zo en zit zo'n commerciele geste er dus niet in.
Dan kan je eerst een bellen en dreigen met overstap naar Telenet, mogelijks plooien ze dan maar zou me verwonderen.

En daarna heb je 2 keuzes:

1) gefrustreerd blijven over het internet tuffen aan ADSL-snelheden
2)je trots inslikken, over je principes heen stappen, 50€ betalen en surfen aan een degelijke snelheid.

Ik koos uiteindeijk voor het 2de en ben tevreden.
Als je uw contract met een jaar verlengt, zal men je een maand gratis internet aanbieden. Dat helpt toch al om die €50 te verteren. En in die €50 zit ook de nieuwe modem al inbegrepen.

Ik krijg ook spontaan braakneigingen bij het woord activatiekost, maar ik maak me geen illusies dat deze snel zullen afgeschaft worden.

Reageer