ADSL geeft klanten de mogelijkheid om aan 25mbps te kunnen downloaden,toch?
Nu is het zo dat ik niet voor voorbij de 2.9 geraak.
Ik heb een tijdje geleden wat liggen prutsen aan de routerconfiguratie, en toen ging die wel sneller dan 2,9.
Ik weet niet meer hoe ik dit geflikt heb, maar zou toch wel graag de optimale downloadsnelheid bereiken.
Als ik een test doe op speedtest.net, kom ik uiteraard aan 25mbps uit.
Maar is het dan normaal dat ik niet sneller kan downloaden dan 2,9mbps?
Laat het me spoedig weten alsjeblieft.
Mvg
Bladzijde 1 / 1
Als je op speedtest.net aan 25 komt, is er geen probleem met uw lijn. Dan moet je in het algemeen ook aan 25 komen.
De downloadsnelheid van een bestand kan natuurlijk nooit sneller zijn dan de capaciteit van de server die het bestand ter beschikking stelt.
Kan je voor de zekerheid toch even posten wat er op de statuspagina van uw modem staat? http://192.168.1.1
De downloadsnelheid van een bestand kan natuurlijk nooit sneller zijn dan de capaciteit van de server die het bestand ter beschikking stelt.
Kan je voor de zekerheid toch even posten wat er op de statuspagina van uw modem staat? http://192.168.1.1
Beste Rosy,
Het correcte antwoord is gegeven door Wouter.
Hou er ook rekening mee dat er een verschil is tussen Mbps en MBps. Hierbij is de 'b' of 'B' van belang.
Het verschil is Bit of Byte, waarbij 1 Byte = 8 bits.
Er van uitgaande dat uw download tegen 2.9 MBps loopt, dan is dit gelijk aan 23.2Mbps.
Mvg,
Eva van Belgacom
Het correcte antwoord is gegeven door Wouter.
Hou er ook rekening mee dat er een verschil is tussen Mbps en MBps. Hierbij is de 'b' of 'B' van belang.
Het verschil is Bit of Byte, waarbij 1 Byte = 8 bits.
Er van uitgaande dat uw download tegen 2.9 MBps loopt, dan is dit gelijk aan 23.2Mbps.
Mvg,
Eva van Belgacom
Is dit de informatie die jullie nodig hebben?
Downstream line rate | 30064 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps |
proficiat, je zit op het snelste vdsl2 profiel, klagen kan je dus zeker niet doen. wat Eva schreef zal hier inderdaad van toepassing zijn
mvg
mvg
Wat Xenne zegt klopt. Je zit echter gelukkkig niet meer op ADSL maar op VDSL2 en dan nog op minder dan 400m van de glasvezelcabine, waardoor je op de maximum capaciteit zit. Dan ben je inderdaad een van de gelukkigen. Alleen, weet je of op je beide decoders de HD functie geactiveerd is ? want dat kan ook een invloed hebben. IK weet nl. uit ervaring dat 2 HD-streams tegelijk op één decoder voor TVonPC geen enkel probleem vormen. Voor 1 HD-stream per decoder zou dat ook nog moeten gaan, maar een 3e HD-stream om iets op de harde schijf op te nemen van een van de decoders, zou wel een probleem kunnen zijn. Een HD-stream moet je tussen den 8 en 9 Mbps rekenen, neem 8,5Mbps. 3 HD-streams nemen dan al 25,5Mbps in beslag. Dan blijft er voor internet en TVonPC maar 4,5Mbps over....ik betwijfel of dat lukt. Ofwel moet je alle HD-opnames met nPVR maken (van op afstand dan), dan gebruik je maar maximum 2 HD-streams op de decoders. ofwel desactiveer je de HD-functie op een decoder, dan kan je op de andere decoder wél HD kijken en tegelijk opnemen op harde schijf. Maar het systeem zal denk ik gemakkelijker het desactiveren van een HD-stream op een decoder registreren, en dus TVonPC toelaten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.