Hoe verbinding maken met FON met GSM

  • 16 December 2011
  • 22 reacties
  • 5585 Bekeken

Badge
Hallo, Ik kan via wifi verbinding maken met het fon punt maar kan niet surfen. Via mijn laptop komt er automatisch een pagina met een FON login en paswoord, via de gsm is dit niet het geval.

Hoe kan ik verbinding maken?

mvg,
Geert B

22 reacties

als je na verbinding met de fon hotspot de browser opent, komt je dan niet terecht op het captive portal?

mvg
Badge
Neen dat is het probleem, alles blijft flikkeren en hij wil starten in Facebook. Ik zou wel manueel de url kunnen ingeven, maar deze ken ik niet.

mvg,
Geert B
Badge
Kent iemand de url voor de FON start pagina?

mvg,
GeertB
als je verbonden bent met de hotspot kom je normaal gezien automatisch terecht op onderstaande link:

https://belgacom.portal.fon.com/nl/belgacom" rel="nofollow

natuurlijk weet ik niet of het gaat marcheren moest je die manueel ingeven...

mvg
Badge
Zal ik straks proberen Xenne, moet de link niet zijn zoals hieronder?

https://m.belgacom.portal.fon.com/nl/belgacom" target="_blank

mvg,
Geert B
er zou een mobiele versie moeten zijn van het captive portal, maar de url moet ik daarvan schuldig blijven...

ik heb zelf android gsm, als ik de android applicatie niet gebruik voor automatische login kom ik gewoon op de gewone url uit:



ik zie ook nergens een verwijzing naar mobiele versie op die pagina

maar de url zoals jij gepost hebt met een m ervoor werkt in alle geval niet

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Zit dat niet in je Mobile Internet ? of indien geen, 0,42€ per 5 minuten ? dit zijn stoere prijzen ! Ik heb tot nu toe nog maar één FON-spot tegengekomen die sterk genoeg was om te gebruiken. 20m is niet veel hé, en die b-boxen zenden niet zo'n sterk signaal uit. Ik werk ook met de Androidversie, en die vindt vlot FON-hotspots, maar zelden bruikbare totnogtoe.
bete sinjoor71

wij, belgacom klanten, hebben een fon account en kunnen dus met die account op die pagina inloggen en voor ons kost dat dus niets - 't is enkel vreemd volk dat ook kan surfen met die hotspot tegen betaling van dat tarief. of bedoel je misschien dat het geld kost om te verbinden met het captive portal? neen, die verbinding wordt al gemaakt door de hotspot, niet door mobiel internet van de gebruiker

ik vraag me in dit topic enkel af of er ook een mobiele versie is van het captive portal, immers sommige gsm's kunnen geen gewone webpagina laden, dus die zouden automatsich moeten verbonden worden met de mobiele site

20 meter is idd zeer beperkt voor een functie als hotspot, dat is het jammere in het hele fon verhaal. dus of deze in praktijk echt belangrijk gaan worden valt nog te bezien

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor reactie, en neen, ik dacht niet écht dat wij Belgacomklanten dat moeten betalen. Maar ik vraag me dus wel af of dat FON-verhaal, wat in wezen wel een schitterend verhaal zou moeten zijn, geen doodgeboren kind is door de beperkte reikwijdte van de b-boxen. Nu moet je praktisch al bij die mensen op bezoek gaan om een redelijk FON-bereik te hebben....of gebuur zijn, maar dan kan je beter op je eigen Wifi surfen.....Ik heb nog geen Mobile Internetoptie gekozen en beperk mij voorlopig tot Wifigebruik, maar alleen al om de laatste week alles ingesteld te krijgen (de PDF gebruiksaanwijzing is 120 blz. !) had ik al een verbruik van 57 uur (op Hello) voor bijna 9 €....want ze rekenen dat in blokken van 5 minuten, dus als je er even uitgaat en terug in, begint er al een volgende blok vcan 5 minuten, wat in principe leidt tot het feit dat je in 5 minuten theoretisch gemakkelijk méér dan 5 blokken bijeen kunt surfen of mailen (5 x 0,42€ = 2,10€.... dus nu blijf ik voorlopig op alleen Wifi en FON (als ik er een vind die genoeg signaalsterkte heeft). Aan die melding op Hello (totaal 57 uur) kan je ook niet zien hoeveel blokken van 5 minuten dat zijn). Dat moet je al naar je "onlinefactuur" gaan en naar de "nog niet gefactureerde kosten" onder verbruik. Weet jij of er een betere manier is om dat te krijgen ? Hello Proximus werkt alleen met een Mobile Internetabo denk ik,

Bij Proximus kan je je rekeningstand "online" in de E-services raadplegen d.w.z. gebruikte minuten en/of SMS'en en resterend saldo. Bij Belgacom niet ?
een doodgeboren kind zal het wel nooit zijn... ik veronderstel dat je af en toe wel een fon zal tegenkomen waarmee je iets kan aanvangen, en niet vergeten dat de fon community niet enkel bestaat uit belgacom modems, en dat er ook een fon community is in het buitenland. maar het ware beter geweest ware het draadloze signaal van de bbox2 krachtiger geweest, zeker nu deze een rol als hotspot krijgt toebedeeld. maar misschien wordt hier aandacht aan besteed bij in de toekomst (bbox3?). langs de andere kant, hoe mee draadloze signalen er worden uitgestuurd, hoe meer deze elkander gaan storen, dus dat zou wel eens een probleem kunnen gaan worden in het dichtbevolkte vlaanderenland

wat proximus mobiel internet betreft, daar ken ik weinig van. ik ben er geen afnemer van, maar ze factureren het blijkbaar wel op een nogal bizarre manier. mijn zus heeft deze week ingeschreven op generation connect, 2GB inclusief bij dat abo, dus daar kan je wel zorgeloos mee surfen, het bellen is echter aan de dure kant (0,25/min). belgacom heeft begin deze maand wel de applicatie hello proximus geupgrade naar hello belgacom, er schijnen wat meer mogelijkheden mee, oa is ze nu ook te gebruiken met pay&go.

mvg


Xenne, omdat je zegt "het ware beter geweest ware het draadloze signaal van de bbox2 krachtiger geweest" denk ik nu aan iets, er zijn er al veel die een wifi extender gebuiken en daardoor met een sterker wifi signaal zitten, dan zou die fon toch ook moeten sterker uitgestraald worden of zie ik dat verkeerd !?

mvg
Badge
Via de aangeven url's werkt het niet, gaat steeds naar google via de gewone wireless wrkt het wel

Eva, graag info hoe verbinding te maken aub!

Het is een ericsson walkman

mvg,
Geert B
Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg op mijn Ericcson mini pro wel alle FON-hotspots in de buurt door (hij staat standaard op enkel Wifi bij mij omdat ik nog geen Mobile Internet heb en het standaardtarief véél te duur is) maar tot nu toe nog maar eentje ergens in Borgerhout binnen bereik gehad. Misschien wordt dat in de toekomst beter ls er nog meer komen. Ik neem voorlopig nog geen Internet Mobile erbij, ik heb nu al 6€ voor Mobile Comfort 15 in pack, Ik vind 4,99€ voor 50MB (daarna 0,10€ p.MB) behoorlijk duur (voor Pay&Go Surf was met 3€ voor 25MB, dus dat was dan ook rond die prijs, maar je kon dat beperken naargelang je behoefte...). Mobile Internet Comfort is 9,99€ voor 250MB en daarna 0,03€/MB, tijdelijk (?) in promo aan 4,99€, maar voor 4 maanden, en ook een online korting als volgt:

Online korting geldig t.e.m. 31/01/2012: krijg € 9,99 extra korting als u een nieuw abonnement van 12 maanden op Internet On GSM Comfort of Favorite online activeert. De eenmalige online korting van € 9,99 wordt toegekend op uw vijfde factuur, dus nadat de promo ‘50% korting gedurende 4 maanden’ is afgelopen. De online korting is cumuleerbaar met de promo.

Dus eigenlijk de 5e maand gratis, maar daarna wél de rest van je contract (minstens 7 maanden) tg. 9.99€ p.maand...

Ik wacht eerst af, of ik met Wifi en FON aan mijn (voorlopig bescheiden) behoeften kan voldoen.
Badge
Hallo, vraag is dus heb ik een app nodig op de startpagina (login pagina) van de fon te krijgen of gaat dit met een url en welke is dan deze url want ik krijg deze startpagina niet open!

mvg,
Geert B
Reputatie 7
Badge +1
Persoonlijk denk ik niet dat je die app echt nodig hebt. Als je Wifi geactiveerd staat, zal hij die FON spots wel detecteren. Maar mét de app is het misschien handiger omdat dan je smartphone aangepast wordt. Je moet wél je FON activeren en registreren met een FON-login met paswoord. Ik was tot vorige week een leek met smartphones en android, maar toch werkte het bij mij onmiddellijk na het downloaden van de app.. Ook TV-Overal werkt vlotjes.

Ik ga ervan uit dat je een smartphone hebt, want met een GSM kan je wél op internet via het GSM netwerk, maar je kan geen Wifi instellen dacht ik of 3G.

.
een applicatie is niet vereist, is enkel een hulpmiddel om automatisch verbonden te geraken met de fon hotspot.

zonder applicatie, kan je normaal met een gsm met wifi functionaliteit op zoek naar de betreffende hotspot genaamd BELGACOM_FON

daarmee verbinden, en dan zou je browser je naar het captive portal moeten sturen, al of niet de mobiele versie, waar je kan inloggen met de account gegevens, en daarna kan je surfen op de hotspot

nu vraag ik me wel af of er een mobiele versie is van het belgacom fon portal.... dit zal natuurlijk vereist zijn voor gsm's die enkel met mobiele website overweg kunnen.

@ sinjoor 71 : een gsm die op internet kan is nog geen smartphone, er zijn ook de zogenaamde 'feature phones', het onderscheid ligt hem in het OS

mvg
Ze mogen maar 100mwatt uitzenden

Gelukkig staan de meesten in de garage of in de buurt van hun digitale decoder...

Ik heb toch al drie verschillende belgacomfonners die gebruik gemaakt hebben van mijn fonspots

Misschien heb je panda antivirus of iets dergelijks waardoor je niet naar de fon pagina wordt geloodst, sommige antivirii vinden dat nl raar dat je standaard facebook/msn pagina op een totaal andere site uitmonden en blokkeren dat.... Op een smartphone installeren de meesten geen antivirus...

De app maakt het idd makkellijker om niet telkens je belgacomfon.be emailadres en paswoord in te vullen

Een wifi extender halveert je snelheid
Een wifi extender halveert je snelheid

Dit klopt wel maar de helft van te veel = half te veel !
Dus heb je nog genoeg hé toch zeker om te surfen.
Vraag aan Belgacom een Ruckus Extender?

Ik geloof dat ze die nu gebruiken om het wifi signaal te versterken voor een draadloze verbinding met hun TV decoders

misschien kunnen ze het ook gebruiken om het FON_BELGACOM signaal te versterken?

http://www.wifishop.nl/klantenservice/productinformatie/wifi-repeaters-range-extenders/
Dat je deze ook kunt gebruiken voor wifi van je bbox te extenden dat zal wel mogelijk zijn.
Maar dat is een vraag die ik mij ook stel zal de fon die met dezelfde transmitter in de bbox gebeurt dan ook ge-extend worden !? (waarschijnlijk wel maar ik ben niet 100% zeker)

Iemand die al een extender gebruikt voor zijn bbox2 wifi en fon erop heeft kan dat natuurlijk weten.

mvg

PS: Wat ik ook aan deze ruckus repeater opgemerkt heb dat hij geen 802.11 n ondersteunt !
Eigenlijk moet je geen Ruckus Extender aanschaffen om FON te versterken, je kan evengoed met een sitecom 300n range extender werken en die is nog goedkoper ook dan die ruckus
ik ga mezelf toch niet in de kosten steken om mijn Fon te signaal te verstrekken, zenne.

@ skynetbbs Ik heb toch al drie verschillende belgacomfonners die gebruik gemaakt hebben van mijn fonspots

hoe kan je dat zien?

mvg

Reageer