Skip to main content
Ik heb alles al geprobeerd, maar ben wel een leek. Deze printer krijg ik echter op geen enkele manier gecollecteerd met het WIFI netwerk van Proximus. Ben onlangs wel overgestapt van Telenet naar Proximus. Wie weet raad ?
Dag Ines,

we kunnen in principe niet echt veel helpen hier voor. Lukt het met andere draadloze toestellen om te connecteren?

MVG,

Wim
Ja, dat is geen probleem, Wim. Alles lukt, behalve de printer :(

Heeft Proximus hier eigenlijk een dienst voor die eens zelf kan komen zien ? Ik heb het al gevraagd aan een vriend die in IT zit, maar hij zegt dat het een probleem is voor de printer om het netwerk te herkennen... Vervelend. Ik bel wel naar Proximus. Alvast bedankt.
Voor netwerk printers geven wij helaas geen support omdat dit een apparaat van derden is en elk op een totaal andere manier moet ingesteld worden. Het beste is eens kijken online bij de fabrikant en deze proberen te contacteren.
Dat is moeilijk. Het apparaat is 5 jaar oud; het is een HP. Dus... ik blijf dan maar op mijn honger zitten ?
Ik raad je aan te luisteren bij HP of ze je er daar mee verder kunnen helpen, het is hun product.
staat op je printer zijn lijst van wifi netwerken het ssid van je bbox er tussen iets in de aard van wifi-2.4-?????.

en geef je het wifi paswoord ook in die op de sticker van je bbox staat.

In het instelmenu van je printer geef je ook best een vast ip adres op bv. 192.168.1.201
Dag Martin, nee, die staat er niet tussen. Het IP adres had ik ingegeven maar dat werkt ook niet.
werkt het ook niet via de printer zijn wps functie; anders kan je dit proberen via de wps knop van de bbox
Beste Ines70,

Afgaande op de handleiding in het engels wel http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02663889

Op pagina 45 van dit document staat dat je op de knop moet blijven duwen van je wireless icoontje van je printer, dan zou er een lampje moeten gaan knipperen na een goede 2seconden (duw wat langer tot 5 seconden als het niet direct knippert).

Dan ga je binnen de 2 min naar je BBOX3 en duw je een 3 tot 4 seconden op de knop waar WPS staat.

(Je kan dit ook eerst op de BBOX3 doen en dan pas op de printer maar merk dat het beter werkt omgekeerd)

Dat zou je moeten helpen 🙂

Reageer