Beantwoord

Hoe moet het verder? Telefonisch een abonnement & smartphone 'besteld', maar eerder iets opgedrongen dan correct afgesloten!

  • 22 December 2017
  • 1 reactie
  • 278 Bekeken

Beste

Even in situatie situeren:
- Mijn naam is Carlo Deseure en ben al vele jaren trouwe klant bij jullie...vroeger: Belgacom dan Skynet en nu nog altijd bij Proximus!

- Vroeger had ik het volledige pack (internet, TV, enz.), Sedert 2,5 jaar staat het pack-abonnement op naam van mijn echtgenote, Christine Leeuwerk! (Ik ben namelijk invalide geworden, kan me niet meer verplaatsen, zowel binnen als buitenhuis en zit al jaren in een rolstoel!!!)

Ikzelf heb wel sedert zo'n kleine 2 jaar een Gsm/Smartphone-abonnement bij jullie en kreeg zo een Samsung S3 (2016) Gsm aan 49 euro, en het abonnement voor 2 jaar aan 20 euro per maand.
Tot daar weinig problemen (of die zijn al opgelost)

* MAAR NU KOMT HET:
- Daar zeer binnenkort (de volgende maand) die 2 jaar voorbij zijn, belde een mevrouw die jullie "Telefoon/Indirect Support verzorgt; me op en "smeerde" ze me gewild of ongewild (Dacht echt dat ik haar volledig kon & mocht geloven, maar helaas ervaar ik meer en meer dat dit niet zo werkt!!!) een nieuw contract aan!

*(Samsung S5 (2017) smartphone voor 109 euro en een abonnement; terug voor 2 jaar: 15,69 euro + 5 euro = ongeveer 21 euro/maand...
De bedragen schat ik wat gericht in, maar die kunnen ietwat afwijken...
Het is voor mij nu eenmaal zeer moeilijk om nog iets in te voeren/typen en spreken gaat meestal nog veel moeilijker! (Motor neuron disease) en dus zware spier- en zenuwbeschadiging!!!

Mijn lichaam begint echt te protesteren en ik zal moeten afronden!!!
* Vandaag kreeg ik een brief van jullie met daarop heel wat gegevens, maar voor mij niets haalbaar!!!
Factuur: 8460015 en Klant: 4007000230 op datum: 19-12-2017!!!!

Ik zou dus 109 euro moeten betalen (is volledig correct), maar verder geraak ik niet, want er staat niets in/op ivm het abonnement en dergelijke, maar ook niets over het ***BEHOUD VAN MIJN TELEFOONNUMMER!!! (IS ECHT ZEER BELANGRIJK WANT "MIJN LEVEN HANGT" VAN DAT NUMMER AF, want wordt overal gebruikt door o.a.: verpleging, kiné, dokters, mantelzorgers, zeer belangrijke & met mijn ziekte te maken... contactpersonen, enz.)

* Ik lees ook iets die te maken zou hebben met het betaling: BIJ EEN KIALA PUNT!!!
Mij werd gezegd dat alles geregeld (afhalen en in orde brengen van die smartphone, ikzelf kan bv geen SIM-kaart insteken, enz. -> mijn handen & lichaam laten me dit niet meer toe!!!) zou worden in jullie eigen winkel, dus van PROXIMUS!!!
Die we hier in Ieper hebben... -> Menenstraat...
* MAAR WAT IK NOG ERGER VIND: IS DAT IK BLIJKBAAR MIJN ACTUEEL TELEFOONNUMMER =. " 0472/** ** ** " (volgens wat ik na veel zoeken, eindelijk toch wat inlichtingen hierover vond... op jullie website...)
Daar is NOOIT MET GEEN LETTER/WOORD iets overgezegd, is juist zo belangrijk voor mij!!!
Kan er zeker niet zonder!!!

BESTE, het stoot me echt enorm tegen het hart &..., dat die persoon en eigenlijk dus ook 'Proximus', me zo & helemaal in de steek laten!!!

Ik ben volledig afhankelijk van derden en dit alles opmaken bericht kostte me het uiterste van..., ook veleeee uren zwoegen om toch maar iets leesbaar te..., en zal me vele dagen zwaar doen afzien..., niet met woorden te omschrijven...,
Ik kan zelf niet telefoneren, en ook niet buiten geraken... Ik zit vastgekluisterd in mijn rolstoel of speciale ligzetel of bed...

IK VRAAG HET JULLIE EIGENLIJK ECHT SMEKEND: kunnen jullie hier een oplossing voor vinden...
- ofwel moet ik alles opzeggen,
- of jullie lossen dit alsnog aub zo snel mogelijk op (TIJD IS ALLES...),
- Mij werd ook gemeld dat ik niets meer moest ondernemen...wat mijn bestaand contract betrof, omdat alles gewoon verder zou lopen.
???? Is dat wel zo !???
* IK BEGIN ECHT AAN ALLES TE TWIJFELEN!!!

Graag aub ZOSNEL MOGELIJK een korte EERSTE REACTIE van jullie ONTVANGEN..., zodat ik terug wat rust kan terugvinden, anders vrees ik echt dat ik terug in het ziekenhuis zal...

GRTZ,

ZEER DRINGEND nakijken en/of doorgeven aan de verantwoordelijke dienst!
Ben letterlijk onderuit gegaan;.., dringend a.u.b. een correcte verwerking!!!!

Carlo
icon

Beste antwoord door WouterM 29 December 2017, 10:26

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Carlo!

Ten eerste heb ik alle begrip voor je huidige situatie.
Kan je me eveneens het betrokken nummer ook doorgeven via een privébericht zodat we dit ook privé kunnen afhandelen.
Als ik het goed begrijp wou je het abo opzeggen maar je nummer wel willen houden?


Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Verstuur" te klikken (= verzenden).

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.


Groetjes,
Wouter

Reageer