Beantwoord

Hoe dien ik klacht in? De helpdesk kan mij niet helpen :/

  • 1 August 2017
  • 6 reacties
  • 736 Bekeken

Beste,
Na 4 keer contact te hebben opgenomen, via 6000, met de helpdesk, ben ik nog geen stap verder. Ik zou graag klacht indienen over de trage internet verbinding in de eu. Zowel in Tsjechië, Duitsland als in Kroatië gaat het van geen kanten vooruit. Probeer ik via mobilevikings, geen probleem, zelfde snelheid als het locale netwerk. Bij de heldesk wist men van niets, en zei men via de website klacht in de dienen. Ik vind echter nergens waar ik dit kan doen. Ik heb nog 3x teruggebeld en men kan mij niet vertellen waar ik dit kan doen. 2 van hen waren zelfs gewoon onvriendelijk. Ook via de website als je naar "contact" gaat, staat er "mail ons"... Ik kan echter nergens een e-mail vinden of een online formulier om een mail te sturen. Ik heb van de laatste een tel nummer gekregen: "056/20.08.30" maar na +/- 45 seconden belsignaal krijg je een of andere messengerdienst aan de lijn waar geen referentie gemaakt wordt naar proximus.
icon

Beste antwoord door LorentzV 2 August 2017, 12:17

Bekijk origineel

6 reacties

Tim_V

Best klacht indienen bij de onafhankelijke telecom ombuds dienst via internet op onderstaande link.
http://www.mediateurtelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Reputatie 6
Badge +3
Dag Tim_V,


Het netwerk dat je krijgt in het buitenland is afhankelijk van de operator waarmee je daar verbonden bent. Hier hebben wij geen invloed over en kunnen we helaas niets voor doen. Het beste kan je oftewel contact opnemen met de provider waar je dan mee verbonden bent, of manueel een andere netwerk selecteren.

Groetjes,
Lorentz.
@Arthur4 Bedankt voor uw replay. Ik zal hier zeker nog gebruik van maken.

Beste LorentzV,

Ik heb nog wat verdere testen gedaan en het probleem is op 4G (en alleen de gewone versie van 4G, niet de 4G+). Als ik 3G selecteer werkt het wel correct. U zegt dat jullie hier niets mee te maken hebben, maar dit kan ik niet geloven. Op hetzelfde netwerk met een locale sim krijg ik wel deftige snelheden alsook met een simkaart van MobieVikings, op hetzelfde netwerk als waar mijn proximus simkaart problemen geeft. Ook bij mijn vrouw haar proximus nummer waren de "snelheden" op 4G meestal 0,28 mbit. Hier kan je dus niets mee aanvangen. En het was op elke mobile operator welke ik kon selecteren. Bij de laatste heb ik in de hoofdstad op sommige plaatsen 4G+ kunnen ontvangen en daar had ik dan ineens 21mbit downloadsnelheid tot ik terug op 4G normaal viel en nog enkel 0.28 kreeg.
Reputatie 6
Badge +3
Er kan misschien een probleem zijn met je SIM kaart zelf dat deze het signaal niet goed meer leest, maar de enige invloed die wij kunnen hebben op een GSM nummer dat via roaming geconnecteerd is, is met limiteringen en/of blokkeringen. Vertragingen van je mobiele data doen wij enkel nationaal en dan geld dat voor elk signaal type, dan zou het geen verschil maken tussen 3G/4G/4G+.

Groetjes,

Lorentz.
Als het de simkaart is, zou ik dan het probleem ook niet in België hebben? En als het mijn simkaart is, waarom heeft mijn vrouw met haar proximus nummer exact hetzelfde issue? En waarom werkt het met een simkaart van de buitenlandse provider wel normaal? Of met de simkaart van mobile vikings op ditzelfde netwerk?
In september ga ik terug naar het buitenland, als het probleem dan nog steeds is, hoe kan ik dit oplossen? Want bij jullie helpdesk helpen ze niet. Daar proberen ze mij op een arrogante manier te overtuigen om met mijn vast internet naar jullie te komen, zelfs nadat ik herhaaldelijk gezegd heb dat ik niet geïnteresseerd ben.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Tim,

Wat we op dit moment kunnen doen is de instellingen van je oproepnummer(s) nakijken, of deze correct ingesteld staan.

Wat betreft de snelheden, is het zoals mijn collega zegt. Als je verbonden bent met een buitenlands netwerk heeft en/of kan Proximus hierin geen invloed hebben wat betreft de snelheid van 4G/3G, daar je niet verbonden bent met het Proximus netwerk, maar een buitenlandse provider.

We kunnen wel nakijken per land en met welke provider er goede roamingovereenkomsten zijn.

Kan je me via een pm de betreffende oproepnummers alsook de locatie waar je in September naartoe gaat laten weten? Dan kan ik wel verder nakijken.

Een privé bericht kan je verzenden via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

GRoetjes inge

Reageer