hoe decorder proximus TV duurzaam gebruiken?

  • 9 October 2014
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

op mijn decorder staan meer dan 100 uren opnames,onmogelijk alles over te zetten op dvd.


ooit had ik al een decorder die defect ging,was toen de eerste decorder waarmee je kon opnemen.


hebben jullie tips hoe ik mijn decorder duurzaam kan gebruiken,zodat hij lang kan meegaan?


(dingen zoals bij onweer de stekker uittrekken weet ik al).

3 reacties

Je mag nog zo duurzaam omspringen als je wilt de wet van Murphy zal altijd gelden.


Bv: men beweerde dat als je de modem iedere avond zonder stroom zette en 's morgens weer opzetten dat hij vlugger defect ging en geloof of het of geloof het niet bij deze die dit beweerd hebben, moesten hun modem verschillende keren laten vervangen wegens defect, de mijn zet ik ieder dag volledig stroomloos, al jaren aan één stuk, en ik krijg hem niet kapot, dus !?
Die stekker hoef je bij onweer niet uit te trekken.Want ik heb het al dikwijls herhaalt dat dit zinloos,onnodig is en ook de levebsduur van die decoder verminderd..Die zijn ook niet gemaakt om elke dag opnieuw heropgestart te worden.Dat is allemaal goed als er zich eens een ernstig probleem voordoet.Trouwens bestaan er speciale stopcontacten of verlengkabels die je zonder stroom kan zetten tegen onweer.Maar zelf heb ik nog geen één dag mijn tv.of decoder uitgeschakeld.Want dan moet je alle stekkers uit trekken als er onweer is, ook die van je lampen enz.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb mijn vorige decoder V4 en mijn b-box2 altijd in standby laten staan en die gingen nooit kapot, tot in april van dit jaar, toen gingen beide kapot door een blikseminslag en een bijbehorenden stroomstoot. Ook de Telenet antenneversterker en de digicorder waren kapot, echter niet mijn TV en de Telenet modem, raar maar waar. Mijn PC werkte nog, maar de netwerkfunctie was geraakt op het moederbord, dus die ging enkel nog zonder internet...

Mijn b-box2 was al bijna 5 jaar oud en werkte tot in april nog probleemloos. Mijn (gekochte) V4 was bijna 2 jaar oud. Ik heb wel alles kostenloos vervangen gekregen, zowel bij Belgacom als bij Telenet. De PC heb ik wél moeten vervangen. En ja, wat ik niet overgekopiëerd had op DVD was ik kwijt.

Je kunt bij de V4 de sluimerstand inschakelen, maar in mijn ervaring is dat ongeveer hetzelfde als de stroom afzetten, want bij het opstarten duurt het dan ook ca. 2 minuten eer hij actief is. tenzij ze dan wél 's nachts de TV-gids updates kunnen doorsturen en andere updates. Bij de Telenet digicorder heet dat 'slimme energierstand', maar daar zie ik als enig effect, dat de klok op de display uitgaat. Of dit enig effect heeft op der levensduur, durf ik betwijfelen, maar zeker weten doe ik het niet. Mijn TV staat ook altijd in standby (omdat ik de 3 timers ervan gebruik) , en die gaat al 7 jaar mee. Nieuwere TV's hebben zelfs geen uitschakelknop meer, en dus moet je de stroom uittrekken of met een verdeeldoos met uitschakelknop werken.

Reageer