Hoe betrouwbaar is Plc ,

  • 20 August 2012
  • 32 reacties
  • 679 Bekeken

Reputatie 2
Badge


Ik heb het gedaan : een 2de decoder gekocht en een set Plc om het 2de toestel draadloos te verbinden
En ik ben niet tevreden : de eerste tv, die via een draadje verbonden is, werkt prima, maar de 2de tv, verbonden

via de devolo's geeft veel storingen. Ik heb de devolo's gereset, alle lichtjes groen, terug geplaatst en devolo 1

geeft quasi direkt een rood huisje terwijl devolo 2 afwisselend een groen en een rood huisje geeft.

Ik heb al een ander stopkontakt geprobeerd, maar geen resultaat.

Iemand een idee ?

Grt


Wellicht beter een nieuw onderwerp maken ?





32 reacties

Reputatie 2
Badge
Na een avondje kijken op 2 tv's : het resultaat is redelijk, maar volgens mij toch onvoldoende.

Soms komt er toch nog een rood licht op één plc, en soms heb je, steeds op de tv die werkt

via de plc, blokstoringen : niet erg veel, maar toch storend, zeker omdat je van een hd-beeld

toch bijna-perfektie verwacht.

Daarom ga ik de goede raad van het forum opvolgen en een kabel proberen te installeren.

Ik ga nu eens zien of en nhoe ik aan een ethernet kabel kan geraken zonder connectoren en

met een krimptang en of ik de plc's terug kan inleveren in de bgc winkel.L

Grt


Dat zal wel inderdaad de beste oplossing zijn met een utp kabel en je zal die ook wel vinden in de meeste doe het zelf winkels en vergeet je RJ45 stekkers ook niet hé !.

groetjes, Elsa

Reputatie 2
Badge
Hoera, het is in orde.

Met veel moeite een ethernet-kabel van 30 m getrokken, de plc' s verwijderd en terug

gedaan naar de bgc winkel, en het werkt nu perfect.

Conclusie : als het enigzins kan, gebruik dan een ethernetkabel om de 2de tv toestel

te verbinden. Het resultaat ,is 100 %.

Bedankt aan alle raadgevevers hier op dit forum.

Grt

Reputatie 7
Badge +1
Iedereen tevreden dus, geen forum meer nodig...Knipogen de ideale wereld...maar o zo saai...Tong uitsteken
Pauleke, wil je onmiddelijk terug uw devolo's in dienst nemen want zoals sinjoor zegt dat forum gaat zo om zeep geholpen worden,

stel je voor Pauleke dat iedereen je voorbeeld volgt dat willen we niet zenne


En bgc al hun devolo' op ebay te koop ;-))
Reputatie 7
Badge +1
Correctie: iedereen tevreden, iedereen failliet ?Wenkbrauw ophalen
Reputatie 2
Badge
Nee nee, sinjoor heeft gelijk. Dat past niet, dat ik hier kom zeggen dat het ding werkt en en nog

erger, zeggen dat ik CONTENT ben !

Straks gaan ze bij bgc nog denken dat ze goed werk leveren... dat is toch godgeklaagd.

Ik ga straks speciaal enkele knopen in de kabel leggen, er eens goed aan trekken, misschien eens

in pitsen met een kniptang, zodat er een draadje over is... en dan zullen we eens zien of het nog goed werkt.

En dan kan ik op dit forum opnieuw om hulp en raad vragen, want iedereen weet dat, als het van bgc moet

komen.....

Grt

Reageer