Hoe betrouwbaar is Plc ,

  • 20 August 2012
  • 32 reacties
  • 682 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Dus Pauleke, we hebben je al in ieder geval veel leesvoer gegeven hé ;-)

Elsa
Het schijnt dat die ruckussen wel nog verkocht worden in de belgacom boetieks maar staan niet meer online te koop .

Eva heeft ook niet geantwoord op mijn vraag of die nog te koop zijn!?


@EVA Dus Eva nog eens mijn zelfde vraag zijn zijn die Ruckussen nog te koop bij Belgacom en zijn ze ook apart te koop dus acess point apart en adapter apart ?

groetjes, Elsa


PS: de vraag heb ik ook via privé bericht gestuurd aan Eva.
Zoals je ziet was Steven mij voor ;-)

Elsa
Nu is het zo dat je nooit met 100% zekerheid kunt zeggen dat de PLC's goed zullen werken of blijven werken 't hangt van te veel storingsbronnen en elektromagnetische velden die door andere toestellen kunnen verspreid worden zoal TL lampen , koelkasten met stoorfilter die slecht werkt, ladingsadapters, babyfoon enz.....

Eeen betere oplossing is eigenllijk Ruckus, dit is een draadloze verbinding (wifi verbinding). Deze geven voor 99% goede resultaten.

Elsa
Badge
Doorgaans zijn de devolo's een heel betrouwbare oplossing, maar in bepaalde gevallen is de elektrische installatie om één of andere reden niet geschikt om ze te gebruiken. De beste resultaten worden behaald met geaarde stopcontacten en op stroomkringen zonder verbruikers als diepvriezers, koelkasten, verwarmingsketels, boilers, enz. En je moet altijd de devolo's in het stopcontact zelf steken, niet in een verdeelstekker. Dit zijn uiteraard slechts vuistregels, in de praktijk kan een woning gerenoveerd zijn waarbij er één deel van de elektrische installatie recenter is dan een ander, misschien zelfs een eigen zekeringskast heeft. Als je dan de devolo's aansluit op de twee verschillende delen (één op het 'oude' net, en de ander op het 'nieuwe', waarbij het oude dan bvb. ook nog eens niet geaard is), tja, dan loopt het bijna gegarandeerd verkeerd. Zelf meegemaakt...

De oplossing bestond er uiteindelijk is om te blijven zoeken naar twee stopcontacten op hetzelfde deel van de elektrische installatie (nog beter: dezelfde kring, maar dat is meestal niet mogelijk), waarbij het stopcontact van de modem zelf uiteindelijk niet gebruikt kon worden (dus UTP kabel naar ander stopcontact waar de devolo dan geplaatst werd). Werkt al 3 jaar probleemloos, met elektrische leidingen die voor zover ik weet net niet beide oorlogen meegemaakt hebben :-)

Als het echt niet lukt, kan je ook een soort WIFI-oplossing gebruiken, de zgn 'ruckus', maar ik weet niet of die nog verkocht worden, want die gavan in de praktijk meer problemen dan de devolo's, maar waren soms wel een oplossing voor mensen die de devolo's echt niet aan de praat kregen.
Als je echt wilt weten of het ten gevolge is van evetueel storingen op de elektriciteits draden dan zou je de twee PLC' s eens bij elkaar moeten zetten op een dubbel stopcontakt bvb

bij de modem ergens en daar de decoder en tv op aan sluiten (als dit praktisch doenbaar is) dan moet het zeker werken.

Welke profiel heb je eigenlijk, post eens het geen er staat als surft naar http://192.168.1.1

daar zie iets staan in de aard van




















VDSL
line status
SHOWTIME
Downstream
line rate
???
kbps
Upstream
line rate
???
kbps
Downstream
Training Margin
???
dB

Elsa
Als het lampje rood brand dan is de raad die BGC geeft de volgende:


Rood: de verbinding tussen de 2 adapters maakt een internetstroom mogelijk, maar geen tv-stroom. Om dit te verhelpen, moet u het volgende doen:

  1. Controleer de kabels van beide adapters. Probeer verschillende stopcontacten, want soms ligt het probleem bij het stopcontact zelf.
  2. Als dat niet werkt, herstart de adapters dan. Verwijder de kabels uit de stopcontacten, plug ze vervolgens weer in en wacht even. Controleer of de controlelampjes nu groen worden.
  3. Als dat nog steeds niet het geval is, herinitialiseer dan de adapters.

herinitialiseer dan de adapters:


  • Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  • Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  • Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  • Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  • Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  • De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

Ik weet niet of je deze procedure uitgevoerd zoals beschreven hierboven?

groetjes, Elsa

Reageer