Hoe bekwaam is de klantendienst en de lijntesten?

  • 17 August 2012
  • 4 reacties
  • 303 Bekeken

Ik wou toch nog eens mijn mening geven ivm de klantendienst. Als je belt voor een storing dan krijg je eerst te horen dat men de lijn test. Wij hadden al meer dan 2 maanden storing op de tv en op de telefoon. Volgens de klantendienst was de lijn perfect en lag het aan mijn PLC's. Jammeer meneer die zijn defect en aangezien deze aangekocht zijn kan u andere gaan kopen.

Dat heb ik niet gedaan. Twee weken later komt Belgacom het voetpad opengooien bij de buren. Ze plaatsen er een bordje bij dat het is om een storing te herstellen. En voila perfect beeld, geen storing meer.

Kortom had ik gedaan wat de klantendienst zei dan had ik nutteloze kosten en PLC's op overschot.

Hoe goed is de lijntest dan als men blijkbaar niet kan meten dat er een storing zit op de lijn en men dus de verantwoordelijkheid afschuift op de klant?

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Blijkbaar slaagt die lijntest er dus niet in om alles te testen...

Nu : dat van die PLC's kan je makkelijk zelf testen, door de verbinding tussen modem en HD decoder tijdelijk met een netwerkkabel uit te voeren. als je dan nog storing hebt, dan ligt het niet daaraan...

Daarnaast begrijp ik Belgacom niet. Als je storing hebt op je telefoon, dan zit er elders een probleem, want je telefoon is niet aangesloten via die PLC's, maar rechtstreeks op de telefoonkabel.

Inderdaad maar als klant sta je machteloos want hun conclusie is PLC's dus trek je plan.
Reputatie 1
Badge
Dan had ik toch mijn bovenstaand testje gedaan, en hen botweg meegedeeld dat het ook met een netwerkkabel niet werkt.

Persoonlijk zou ik schadevergoeding vragen voor de 2 maanden dat je een gebrekkige verbinding gehad hebt, door de schuld van Belgacom.

Daarnaast moet Belgacom gewoon doen wat de klant vraagt. Bijvoorbeeld in dit geval had je een technische tussenkomst kunnen vragen. Als het probleem bij de klant ligt, dan zal die hiervoor moeten betalen, ligt het probleem bij Belgacom (zoals in dit geval) dan zijn de kosten voor Belgacom. Dus voor je zoiets aanvraagt, ben je wel beter 100% zeker dat de fout niet bij jou ligt !!!
Reputatie 7
Badge +1
Over PLC's met problemen zijn hier al hele topics volgeschreven. Meestal werken die perfect, maar soms kunnen er storingen optreden door apparaten op dezelfde stroomkring. Soms is een spaarlamp (met starter) al voldoende. Toch blijft Belgacom die PLC's promoten, en is met van Ruckus afgestapt (alleen op aanvraag zolang de voorraad strekt). Ik ben nochtans al 3 jaar tevreden over Ruckus. De zeldzame storingen die ik had lagen nooit aan de adapters. Soms zijn er gewoon ook storingen op de lijn. Dan kan de technische dienst alleen maar tussenkomen. Ik ben zo 3 jaar geleden "toevallig" aan VDSL2 gesukkeld. Zware storing op de ADSL-verbinding en voorstel voor overstap gekregen. Sedertdien alleen maar positieve ervaringen, buiten de gebruikelijke "bugs" in de software, en de mislukte experimenten met TVonPC (wat bij mij slechts kort problemen gaf na omzetting op full-routed, maar daarna altijd is blijven werken). Ik vind overigens dat TV-Overal ook veel mankementen heeft. Ik gebruik het amper (veel minder dan TVonPC) en nu zelfs de online TV-gids niet meer om op afstand te programmeren (problemen met Charles).

Reageer