Hoe 1 overbodige mail-account verwijderen? (Mozilla Thunderbird)
Hallo, Als standaard-mailprogramma gebruik ik reeds
vele maanden Thunderbird (van
Mozilla). Tot midden juni maakte ik gebruik van een mail-adres eindigend op
@base.be (bij provider Base, behorende
bij KPN). Sindsdien gebruik ik een
mail-adres eindigend op @skynet.be (bij provider Belgacom). Voor enkele weken heb ik de instellingen van
onze inkomende mailserver én ook die van onze uitgaande mailserver dan ook
omgezet naar respectieve adressen van skynet.be
Sindsdien komen en gaan alle mails inderdaad via @skynet.be … MAAR,
sinds die omzetting merk ik echter TWEE verschillende “mailboxen” (indien dit
hier een juist term is ?), allebei met zelfde hoofdingen (resp. Postvak IN,
Concepten, Verzonden, Archieven, Ongewenst, Prullenbak) … wat verwarrend werkt.
Bovendien verschijnen mijn mails soms in mijn eerste “mailbox” , soms in mijn
tweede mailbox … wat nog meer verwarring wekt. [Misschien is deze
“verdubbeling” een gevolg van het feit dat ik de re-configuratie van Base naar
Skynet eerst automatisch probeerde uit te voeren, en daarna handmatig? ]
Mijn kernvraag luidt dan ook: hoe
kan ik bekomen dat alle mails via EENzelfde “mailbox’ passeren? Dank voor uw suggesties. overmeer.robert@skynet.be
https://support.mozillamessaging.com/nl/kb/configuratieopties-accounts
Dank voor uw positiever suggesties! Vg, Robert.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.