Hitte probleem met ruckus en electriciteitsoplossing veroorzaakt problemen met belgacom tv

  • 3 April 2011
  • 4 reacties
  • 2671 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
Beste

Regelmatig ben ik genoodzaakt om even de netadaptor van de ruckussen uit te trekken, meestal na een aantal weken. Wanneer ik dit doe werkt alles weer perfect. Ik spreek over deze zender is tijdelijk niet beschikbaar.

Hetzelfde probleem heb ik bij de elektriciteit oplossing. Dat na X aantal tijd ik weer problemen heb. Waarbij een decoder reset niets uithaalt. Enkel even de elektriciteit oplossing even uit het stopcontact halen en weer insteken.

Is hier iets aan te doen? Of is dit normaal?

Met vriendelijke groeten familievandesype

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Werk je met beide systemen ? Ruckus én PLC adapters ? alleszins is het niet normaal dat die zulke problemen geven. Ik heb alleen Ruckus adapters (al méér dan 1 1/2 jaar) , en die hebben nog nooit problemen veroorzaakt. Is wel raar dat je het met beide systemen hebt. Kan het zijn dat er wat oxydatie op je contactdozen zit ? Heb dat ooit eens gehad met luidsprekers waarvan de cinchuitgangen van de versterker soms problemen gaven.
Beste familievandesype,

Als u de melding "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar" krijgt dan ligt het meestal aan de verbinding tussen modem en decoder.

U hebt 2 verbindingen, Ruckus en PLC(elektriciteitsoplossing). Dus ook 2 TV's.

De toestellen zelf geven dikwijls geen problemen. De verbinding tussen die toestellen helaas wel.

Bij een Ruckus toestel gaat het signaal via de lucht en bij een PLC toestel gaat het via uw elektriciteitsnetwerk. Voor uw probleem kunnen er verschillende oorzaken zijn. Verschillende elementen dat uw signaal kunnen storen zonder dat wij dit kunnen testen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 6
Badge +3
Beste sinjoor71

Bedankt voor uw reactie.

Ja, ik werk met beide systemen. Het vreemde is dat dit zeer sporadisch voorvalt.

Gelukkig valt het niet wekelijks voor.

Met vriendelijke groeten

familievandesype

Beste Eva van Belgacom

Bedankt, voor uw snelle reactie.

Klopt, ik heb 2 tv's.

Op zich ben ik zeer tevreden over de alternatieven van een netwerkkabel. Zou de omgevingstemperatuur ook voor problemen kunnen zorgen? Of heb ik gewoon pech? Gloeiend heet voelen de ruckusen en plc adaptors niet.

Die melding van zender tijdelijk niet beschikbaar was gisteren enkel met tv die met ruckus werkt.

Bij de plc uit dit zich meer in het niet meer in HD te kunnen kijken. Of blokkerig en stilstaand beeld.

Met vriendelijke groeten

familievandesype
Beste familievandesype,

Er zijn veel verschillende oorzaken dat voor zulke gevolgen(stilstaand beeld, blokjes, geen HD, zender tijdelijk onbeschikbaar enz) kunnen zorgen. Dus we kunnen niet met zekerheid zeggen dat de hitte voor dit probleem zorgt. Hitte kan echter normaal zijn bij zulke toestellen.

Wat u in de gaten moet houden als u een onderbreking hebt zijn 2 lampjes. Op de Ruckus-toestellen is het lampje met het duimpje belangrijk. (knipperen, vast branden enz). Op het PLC-toestel is het huisje belangrijk(kleur: groen, oranje, rood).

Die lampjes geven de kwaliteit van uw draadloze verbindingen weer. Knipperen is niet goed bij de Ruckus en uiteraard moet op die PLC het lampje groen zijn om van HD te kunnen genieten enz. Oranje: Standaard kwaliteit en rood wil zeggen dat de kwaliteit te slecht is om een kanaal te bekijken.

Oplossingen zijn er echter ook maar in elke situatie zijn die anders. PLC's moeten als eerste punt in het stopcontact zitten(niet op een stekkerdoos), Ruckussen moet liefst in een open ruimte zitten dus niet in een kast of iets dergelijks. Bij de Ruckussen kunnen ook andere draadloze apparaten voor storingen zorgen(babyfoon enz).

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer