Het is niet altijd negatief ...

  • 17 March 2014
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

Badge

Vaak lees je wel eens dat enkel de negatieve zaken op dit forum naar boven komen maar laat dit dan een uitzondering zijn.


We ondervonden reeds zoals eerder aangehaald problemen met het bekijken van VOD of TV op aanvraag .


Zo liep dit om de paar dagen vast en moesten we steeds de heleboel resetten.


Gisterenavond dan maar eens de spreekwoordelijke koe bij de horens gevat en het aangedurfd om 0800/22800 te bellen.


Na een wachttijd van een kwartiertje (het is dan ook zondag) een vriendelijke mevrouw aan de lijn die me prima en geduldig geholpen heeft.


Zeg nog eens dat vrouwen niets van techniek verstaan ...


Net tijdens dat gesprek viel het internet dan ook nog eens uit en begon de modem (BBOX2) zomaar uit zijn eigen een heropstart te doen.


Modem een Jalhayke aan het doen ???


Dat was blijkbaar reden genoeg voor deze dame om ons een storingsnummer te geven om deze om te ruilen voor een BBOX3.


Voor een lang verhaal kort te maken : Met de BBOX3 haal ik nu bijna 30% meer aan downloadsnelheid.


Eerst kwam ik nooit boven de 20 mbps en nu halen we 28.


Blijkbaar zit er dan toch een verschil qua snelheid tussen deze modems aangezien ik twee BBOX2's in huis had en beide slechte resultaten gaf.


Afwachten natuurlijk nog of het nu allemaal stabiel is , om daarover te oordelen hebben we meer tijd nodig.


In ieder geval is het goed om te zien dat BC (of is het Proximus) ons tegemoet kwam om dit probleem te verhelpen.


Hopelijk blijven we nog zo tevreden na de volgende factuur knipoog







3 reacties



BBox2 als een trechter en zorgde deze voor haperingen want de meeste storingen ondervonden we bij de decoder(s) .



Ik zou toch nog afwachten want het is niet zeker dat het met de BBOX3 ook niet zal gebeuren


tegenspreken aangezien ik met twee verschillende BBox-en (2) nooit een hogere snelheid dan 20 Mbps heb behaald , ook niet wanneer ik de laptop/pc met een kabel aansloot



normaal haal je met bbox2 en bbox3 via utp dezelfde snelheid , dan moet er iets aan je bbox2 niet in orde geweest zijn want ik haal niet meer met een bbox3 dan met een bbox2 via utp, wat ook logisch is want waarom zou je met een bbox3 meer halen ????


Nog eens getest met bbox2 en ik haal dus de max snelheid die voor het ogenblik haalbaar is (wegens CAP in de BAS)



namelijk: 47,5 Mbps



Dat het stabieler wordt zal niet van de bboxen afhangen maar van de kwaliteit , eigenschappen van de lijn afhangen.

met mijn bbox2 heb ik trouwens 70/6 en heb een zeer stabiele lijn , nog geen enkele keer teruggefloten geweest door de DLM knipoog


en mijn DTM is nochtans niet van de hoogste met 9 dB maar is normaal gezien natuurlijk voldoende en de praktijk wijst dit ook uit.

Reageer