Hoe kan het beeldschem volledig benut worden bij het gebruik van teletekst.Het probleem is er gekomen na het verwisselen van de modem.Moeten er instellingen worden gewijzigd?
Bladzijde 1 / 1
Met verwisselen van de modem zal het niks te maken hebben maar mss bedoel je na verwisselen van decoder ?
groetjes,
Elsa
groetjes,
Elsa
Als je teletekst binnenhaalt via de decoder is het scherm nooit helemaal gevuld, er blijft altijd een zwarte rand van ca. 10/15cm (afhankelijk van je schermgrootte) rondom . Daar is weinig aan te veranderen. Wat mij meer stoort is, dat je geen subpagina's kunt bedienen. Als er iemand is die weet hoe, mag hij of zijn het hier altijd laten weten.
sorry,het is na het verwisselen van de decoder
Ik wet niet hoe je beeldinstelling staat van je decoder en misschien heb je hier iets aan de uitleg die op ricy's blog staat
http://bgctv.skynetblogs.be/#decbeeldinstelling
Hieronder heb ik dit onderdeel van zijn blog gekopieerd.
DECODER BEELDINSTELLING MENU
Via de decoder klunt u het volgende:
Druk op de -toets, navigeer naar rechts en selecteer "Instellingen".
Kies vervolgens "Beeldinstellingen[/i]", "Beeldformaat".
Via deze weg kunt u het beeld een 16:9- (breedbeeld) of 4:3-formaat meegeven,
afhankelijk van het soort tv-toestel dat u hebt.
Dit heeft echter tot gevolg dat:
http://bgctv.skynetblogs.be/#decbeeldinstelling
Hieronder heb ik dit onderdeel van zijn blog gekopieerd.
DECODER BEELDINSTELLING MENU
Via de decoder klunt u het volgende:
Druk op de -toets, navigeer naar rechts en selecteer "Instellingen".
Kies vervolgens "Beeldinstellingen[/i]", "Beeldformaat".
Via deze weg kunt u het beeld een 16:9- (breedbeeld) of 4:3-formaat meegeven,
afhankelijk van het soort tv-toestel dat u hebt.
Dit heeft echter tot gevolg dat:
- Een uitzending die in 16:9 wordt uitgezonden op een 4:3-toestel
als het ware uitgerekt wordt in de hoogte.
Om dit tegen te gaan kunt u "horizontale balken bij 16/9 uitzendingen" aanvinken.
- Een uitzending in 4:3 op een 16:9-toestel en gelijkgesteld beeldformaat
wordt dan weer uitgerekt in de breedte.
Om deze beeldvervorming tegen te gaan kunt u "verticale balken bij 4/3 uitzendingen" aanvinken.
dit heb ik allemaal geprobeerd,echter zonder resultaat.een andere oplossing misschien?
Moest ik een ander oplossing kennen zou ik ze je met veel plezier geven, maar hopelijk komt er nog iemand anders op het forum met een oplossing.
groetjes,
Elsa
groetjes,
Elsa
Probeer eens de teletekst van je TV ipv de decoder.
Geeft ook een verschil met de ondertitels...
Geeft ook een verschil met de ondertitels...
Teletekst van je TV ? vanwaar komt die teletekst dan wel.
Je teletekst wordt toch via de decoder langs de hdmi kabel doorgegeven aan de tv.
En als je teletekst van je TV kiest zal hij melding geven in de aard van "teletekst niet beschikbaar"
groetjes,
Elsa.
Edit: teletekst wordt toch niet .......
Je teletekst wordt toch via de decoder langs de hdmi kabel doorgegeven aan de tv.
En als je teletekst van je TV kiest zal hij melding geven in de aard van "teletekst niet beschikbaar"
groetjes,
Elsa.
Edit: teletekst wordt toch niet .......
als de tv verbonden is met scartkabel kan je teletekst wél oproepen met afstandsbediening van tv. het teletekstsignaal wordt aan de televisie doorgegeven via VBI. VBI is analoog en zit dus enkel op de scart. als je teletekst oproept gebruik makende van een HDMI kabel, zal de decoder zelf zorgen voor de decodering van de teletekstgegevens, in dat geval kan je het niet bedienen met de afstandsbediening van de tv
mvg
mvg
Inderdaad maar daar zit het hem juist als Frans dit leest van axs en hij is verbonden met hdmi dan zal hij niet begrijpen wat axs bedoelt omdat axs er niet bij vermeldt dat dit alleen werkt via scart en niet via HDMI.
Elsa
Elsa
Met dank voor de toevoeging Xenne!
Voor wat meer uitleg zie blog van ricy via volgende link :
http://bgctv.skynetblogs.be/#teletekstviascart
Elsa
http://bgctv.skynetblogs.be/#teletekstviascart
Elsa
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.