Sinds 2 maanden hebben we een ROP upgrade gehad. Zonder aankondiging lag ons internet er uit, bellen met de Helpdesk gaf geen oplossing want men wist zeker dat het een storing was (monteur werd ingepland). De dag er op hadden we plots internet, en kijkend in mijn Fritzbox zag ik Vectoring actief staan (en Broadcom in de ROP). Ik heb de monteur maar geannuleerd. De snelheid was door het intrainen wat laag, maar dat was logisch. 2 Maanden later hebben we een 70/20-connectie, terwijl ik een Maxi-abo heb. Mijn Fritz zegt dat ik 137/25 aan kan. Ik vraag me af waarom mijn lijn niet hoger gaat dan 70/20? Volgens de Proximus site destijds moet ik tot 100mbps download halen. De upload is goed zo, 😃 maar de download lijkt lager te zijn dan wat het was voor de vectoring-upgrade.
Mijn Fritzbox heeft BGC-goedgekeurde firmware, vectoring staat op full, profiel 17a. Wat kan er mis zijn? Als ik bel met de helpdesk kom ik meestal bij een callcenter in Antwerpen uit (dat geen Proximus is maar een ingehuurde partij) dat een scriptje afwerkt en dat ze het op gaan lossen met een aanpassing in mijn Bbox door mijn wifikanaal te veranderen. Ondanks dat dit erg aardig is van ze, zit mijn Bbox3 nog in de verpakking omdat ik een Fritzbox heb, en voor Wifi gebruik ik nog een ander apparaat dat iets strategischer in mijn appartement hangt. Daarnaast is er aan mijn kant van de ISRA geen probleem :)
Graag zou ik willen dat een echte technieker eens zou kunnen zien wat er mis gaat hier. Proximus levert goede diensten, ingezette techniek is goed, connectie is gewoon goed, producten zijn goed, TV ben ik ook echt wel tevreden over (moet geen Telenet hebben), maar zodra je belt met iets technisch wordt je net als de Bbox behandeld als een onbenul en afgescheept met een antwoord dat kant noch wal raakt.
Bladzijde 2 / 2
Goed, ik met de hoofdletters werkt het wel. Ik heb nog eens gebeld met 080022424 om de DLM te triggeren. Ik zal in een uur wel weten te melden wat het resultaat is.
Ik heb vlak na release van de Bbox3 eens getest, maar ik had niets anders dan problemen met UDP-verkeer, ik heb uren aan een stuk gebeld, geklaagd, totdat ik het zat was, dat ding bij Proximus terug binnen gedaan, en een Fritzbox had gekocht. Plus dan nog eens het feit dat de Bbox3 volledig dichtgetimmerd is, word ik zot van. Het is mijn eigen gateway, dus ik beheer die zelf. En ik ben er tevreden mee. 😃 Ik heb net een e-mail gehad van Proximus over hoe ik het kanaal van mijn wifi verander op de Bbox-en. :8 Dat bedoel ik dus met call centers 😞
Ik heb vlak na release van de Bbox3 eens getest, maar ik had niets anders dan problemen met UDP-verkeer, ik heb uren aan een stuk gebeld, geklaagd, totdat ik het zat was, dat ding bij Proximus terug binnen gedaan, en een Fritzbox had gekocht. Plus dan nog eens het feit dat de Bbox3 volledig dichtgetimmerd is, word ik zot van. Het is mijn eigen gateway, dus ik beheer die zelf. En ik ben er tevreden mee. 😃 Ik heb net een e-mail gehad van Proximus over hoe ik het kanaal van mijn wifi verander op de Bbox-en. :8 Dat bedoel ik dus met call centers 😞
voer eens in je adresbalk van je browser direct deze url in => http://bgctv.skynetblogs.be/#DLMbeslissing
blijkbaar is dit hoofdletter gevoelig !
NB; als ik mij goed herinner heb ik dit nog op userbase.be/forum gelezen dat er daar problemen mee hebben met de F!B en als ze de BBOX3 aansluiten werkt het wel anders moet je daar ondertussen eens je licht ook opsteken. Enfin aan u de keuze natuurlijk.
PS: juist even getest je mag op de link klikken ook het was gewoon omdat ik geen hoofdletters gebruikt had blijkbaar dat het niet werkte
blijkbaar is dit hoofdletter gevoelig !
NB; als ik mij goed herinner heb ik dit nog op userbase.be/forum gelezen dat er daar problemen mee hebben met de F!B en als ze de BBOX3 aansluiten werkt het wel anders moet je daar ondertussen eens je licht ook opsteken. Enfin aan u de keuze natuurlijk.
PS: juist even getest je mag op de link klikken ook het was gewoon omdat ik geen hoofdletters gebruikt had blijkbaar dat het niet werkte
Bedankt voor de reacties. Ik wil best nog wel eens 2 weken wachten, maar ik heb dus al 2 maanden full vectoring actief staan op mijn modem. Wat gaat het verschil maken tussen 9 weken en 11 weken na oplevering?
Die DLM heb ik al eens laten doen, maar ik heb geen resultaat gezien. Als ik in mijn modem kijk is er dus nog flinke marge om naar die 100mbps download te gaan. Ik zou gewoon graag willen weten waarom dat dit dan nog niet gebeurd is.
Zelf denk ik dat ik ergens in een systeem een verkeerd profiel toegewezen heb gekregen die niet overeenkomt met mijn abonnementsformule, of dat DLM ergens vast is gelopen. Aan de lijn zelf zal het niet liggen alleszins.
@elsa, die link werkt wel, en die pagina ken ik ook, maar wijst me niet naar een specifieke DLM-deel van die pagina.
Die DLM heb ik al eens laten doen, maar ik heb geen resultaat gezien. Als ik in mijn modem kijk is er dus nog flinke marge om naar die 100mbps download te gaan. Ik zou gewoon graag willen weten waarom dat dit dan nog niet gebeurd is.
Zelf denk ik dat ik ergens in een systeem een verkeerd profiel toegewezen heb gekregen die niet overeenkomt met mijn abonnementsformule, of dat DLM ergens vast is gelopen. Aan de lijn zelf zal het niet liggen alleszins.
@elsa, die link werkt wel, en die pagina ken ik ook, maar wijst me niet naar een specifieke DLM-deel van die pagina.
A ik dacht dat je geen tijd had ;)
Als je daarop moet wachten kan je maanden wachten en dan moet je toch nog uiteindelijk zelf de TBF starten met het nummer 0800 22 424 te draaien lees maar eens op de verschillende forum's waaronder zeker op userbase.be wat er voorvalt dan weet je genoeg
En zo heb ik het tenslotte vroeger ook zelf in orde gekregen na het 7 maanden aan de pro's over te laten (lol)
@ krazy Jay lees dit hier ook best eens => http://bgctv.skynetblogs.be/#dlmbeslissing
Als je daarop moet wachten kan je maanden wachten en dan moet je toch nog uiteindelijk zelf de TBF starten met het nummer 0800 22 424 te draaien lees maar eens op de verschillende forum's waaronder zeker op userbase.be wat er voorvalt dan weet je genoeg
En zo heb ik het tenslotte vroeger ook zelf in orde gekregen na het 7 maanden aan de pro's over te laten (lol)
@ krazy Jay lees dit hier ook best eens => http://bgctv.skynetblogs.be/#dlmbeslissing
Mss eens het nummer 0800 22 424 bellen om de DLM te laten triggeren en enkele weken afwachten !?
die test laten uitvoeren kan in feite gen kwaad want als je op vectoring staat zal je toch direct op 70/20 komen te staan
Het zelf triggeren kan wel kwaad. stel dat DLM al 4-5 dagen aan het evalueren is en jij start hem opnieuw. Kan je terug lang wachten.
Je kan beter TBF zo weinig mogelijk gebruiken. Leave it to the pro's 😃
70/20 dus is het dan gewoon afwachten tot de DLM je op 100/20 brengt kan een goede week tot 2weken duren, mogelijks langer.
Mss eens het nummer 0800 22 424 bellen om de DLM te laten triggeren en enkele weken afwachten !?
die test laten uitvoeren kan in feite gen kwaad want als je op vectoring staat zal je toch direct op 70/20 komen te staan
Iemand van Proximus die zegt dat hij geen tijd heeft om Px klanten te helpen :8 😉
Mss eens het nummer 0800 22 424 bellen om de DLM te laten triggeren en enkele weken afwachten !?
die test laten uitvoeren kan in feite gen kwaad want als je op vectoring staat zal je toch direct op 70/20 komen te staan
Iemand van Proximus die zegt dat hij geen tijd heeft om Px klanten te helpen :8 😉
Zodra Vectoring actief wordt gezet, gaat je modem automatisch verbinding maken met het "provisioned profile" (lees: minimum profiel). Daarna gaat het automatische programma DLM (Dynamic Line Management) je lijn enkele dagen / weken evalueren en een oordeel vellen. Is je lijn goed bevonden en is er marge voor meer? Dan gaat je lijn omhoog. Tot maximum 100Mb. Is je lijn goed maar is er geen marge? Blijft ze staan zoals ze is. Is je lijn slecht? Dan gaat DLM je lijn zodanig aanpassen dat ze stabiel blijft.
Je kan dus best nog een week of twee geduld hebben. Je gaat dan merken dat je lijn plots sneller is.
Waarschijnlijk gaat Elsa hier nog een hoop andere informatie geven. Maar ik heb niet zoveel tijd als haar 😃
Je kan dus best nog een week of twee geduld hebben. Je gaat dan merken dat je lijn plots sneller is.
Waarschijnlijk gaat Elsa hier nog een hoop andere informatie geven. Maar ik heb niet zoveel tijd als haar 😃
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.