Beantwoord

Helpdesk helpt niet, upgrade ROP = langzamere download



Toon eerste bericht

32 reacties

Goed, ik met de hoofdletters werkt het wel. Ik heb nog eens gebeld met 080022424 om de DLM te triggeren. Ik zal in een uur wel weten te melden wat het resultaat is.

Ik heb vlak na release van de Bbox3 eens getest, maar ik had niets anders dan problemen met UDP-verkeer, ik heb uren aan een stuk gebeld, geklaagd, totdat ik het zat was, dat ding bij Proximus terug binnen gedaan, en een Fritzbox had gekocht. Plus dan nog eens het feit dat de Bbox3 volledig dichtgetimmerd is, word ik zot van. Het is mijn eigen gateway, dus ik beheer die zelf. En ik ben er tevreden mee. 😃 Ik heb net een e-mail gehad van Proximus over hoe ik het kanaal van mijn wifi verander op de Bbox-en. :8 Dat bedoel ik dus met call centers 😞
voer eens in je adresbalk van je browser direct deze url in => http://bgctv.skynetblogs.be/#DLMbeslissing
blijkbaar is dit hoofdletter gevoelig !

NB; als ik mij goed herinner heb ik dit nog op userbase.be/forum gelezen dat er daar problemen mee hebben met de F!B en als ze de BBOX3 aansluiten werkt het wel anders moet je daar ondertussen eens je licht ook opsteken. Enfin aan u de keuze natuurlijk.

PS: juist even getest je mag op de link klikken ook het was gewoon omdat ik geen hoofdletters gebruikt had blijkbaar dat het niet werkte
Bedankt voor de reacties. Ik wil best nog wel eens 2 weken wachten, maar ik heb dus al 2 maanden full vectoring actief staan op mijn modem. Wat gaat het verschil maken tussen 9 weken en 11 weken na oplevering?

Die DLM heb ik al eens laten doen, maar ik heb geen resultaat gezien. Als ik in mijn modem kijk is er dus nog flinke marge om naar die 100mbps download te gaan. Ik zou gewoon graag willen weten waarom dat dit dan nog niet gebeurd is.

Zelf denk ik dat ik ergens in een systeem een verkeerd profiel toegewezen heb gekregen die niet overeenkomt met mijn abonnementsformule, of dat DLM ergens vast is gelopen. Aan de lijn zelf zal het niet liggen alleszins.

@elsa, die link werkt wel, en die pagina ken ik ook, maar wijst me niet naar een specifieke DLM-deel van die pagina.
A ik dacht dat je geen tijd had ;)
Als je daarop moet wachten kan je maanden wachten en dan moet je toch nog uiteindelijk zelf de TBF starten met het nummer 0800 22 424 te draaien lees maar eens op de verschillende forum's waaronder zeker op userbase.be wat er voorvalt dan weet je genoeg
En zo heb ik het tenslotte vroeger ook zelf in orde gekregen na het 7 maanden aan de pro's over te laten (lol)

@ krazy Jay lees dit hier ook best eens => http://bgctv.skynetblogs.be/#dlmbeslissing
Reputatie 3
Badge +1
70/20 dus is het dan gewoon afwachten tot de DLM je op 100/20 brengt kan een goede week tot 2weken duren, mogelijks langer.
Mss eens het nummer 0800 22 424 bellen om de DLM te laten triggeren en enkele weken afwachten !?
die test laten uitvoeren kan in feite gen kwaad want als je op vectoring staat zal je toch direct op 70/20 komen te staan

Het zelf triggeren kan wel kwaad. stel dat DLM al 4-5 dagen aan het evalueren is en jij start hem opnieuw. Kan je terug lang wachten.
Je kan beter TBF zo weinig mogelijk gebruiken. Leave it to the pro's 😃
70/20 dus is het dan gewoon afwachten tot de DLM je op 100/20 brengt kan een goede week tot 2weken duren, mogelijks langer.
Mss eens het nummer 0800 22 424 bellen om de DLM te laten triggeren en enkele weken afwachten !?
die test laten uitvoeren kan in feite gen kwaad want als je op vectoring staat zal je toch direct op 70/20 komen te staan

Iemand van Proximus die zegt dat hij geen tijd heeft om Px klanten te helpen :8 😉
Reputatie 3
Badge +1
Zodra Vectoring actief wordt gezet, gaat je modem automatisch verbinding maken met het "provisioned profile" (lees: minimum profiel). Daarna gaat het automatische programma DLM (Dynamic Line Management) je lijn enkele dagen / weken evalueren en een oordeel vellen. Is je lijn goed bevonden en is er marge voor meer? Dan gaat je lijn omhoog. Tot maximum 100Mb. Is je lijn goed maar is er geen marge? Blijft ze staan zoals ze is. Is je lijn slecht? Dan gaat DLM je lijn zodanig aanpassen dat ze stabiel blijft.

Je kan dus best nog een week of twee geduld hebben. Je gaat dan merken dat je lijn plots sneller is.

Waarschijnlijk gaat Elsa hier nog een hoop andere informatie geven. Maar ik heb niet zoveel tijd als haar 😃

Reageer