Beantwoord

(HELP) Harde schijf aan modem raadplegen via TV/PC

  • 7 September 2016
  • 11 reacties
  • 1294 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren aangesloten op het netwerk van proximus en ben vandaag aan het proberen mijn harde schijf die aan mijn modem hangt zichtbaar te maken op mijn laptop en TV.

Ik heb al beide poorten op mijn modem geprobeerd maar ik krijg hem maar niet te pakken.

Ik heb een Philips android TV waarop ik ES file explorer heb staan om alles op te zetten en die is via een ethernet kabel verbonden met mijn modem.
Mijn laptop is een 2012 macbook pro met de laatste officiele software en verbindt met het internet via wifi.

Ik zou de harde schijf graag gebruiken zodat ik mijn backups vanop mijn laptop over de wifi op die harde schijf kan zetten en om fotos vanop de harde schijf weer te geven op mijn tv.
Ik kan vlot met osx werken maar zo netwerk gebeuren is een wereld waar ik niets van snap en google helpt me ook niet al te goed.

In mijn vorige woonst had ik telenet en een aparte router waarmee het gewoon plug en play was.
icon

Beste antwoord door Elsa 7 September 2016, 14:24

Bekijk origineel

11 reacties

kan je bereiken via
\\192.168.1.1\Disk_a1 -> usb achteraan
\\192.168.1.1\Disk_b1 -> usb vooraan
zie ook => http://bgctv.skynetblogs.be/#BBOX3USBPOORTEN
Ik heb hem op de achterkant aangesloten dus ik gebruik smb://192.168.1.1/Disk_b1
En dan krijg een scherm voor in te loggen maar daar loopt het mis en krijg ik de error vanop de foto.

Als ik \\192.168.1.1\Disk_b1 zoals jij zegt gebruik loopt krijg ik een error dat deze locatie niet bestaat

In mijn macbook ga ik naar finder en gebruik ik het COMMAND + K combinatie om het server schermpje op te roepen zoals je in de 2e bijlage kan zien.
Ben ik correct bezig of zit ik helemaal verkeerd?
heb je een usb stick liggen probeer mss eens daarmee op de usb vooraan en achteraan want bij werkt dat toch zo met OS Windows 10 op mijn laptop om te zien of het zo al lukt.
dus ik voer \\192.168.1.1\Disk_a1 of \\192.168.1.1\Disk_b1 in de adresbalk van de Explorer of van de browser Edge

wat ik wel soms voor heb dat ik nadat de bbox3 zonder stroom gevallen is dat ik die ook niet meer kan bereiken en dan moet ik de usb stick effen uittrekken en terug steken en dan kan ik er wel terug aan.
Dus na een reboot van de bbox3 wordt bij mij ook soms de usb stick niet herkend.
NB: wat hier vroeger al gepost geweest is:
Je kan de harde schijf (vooraf) formateren zoals je wenst: fat32 (win), NTFS (unix) of HFS+ (Mac). Beide poorten vooraan en achteraan zijn identiek.
Om de schijf te bereiken op Mac ga je naar de finder, onder 'Ga' selecteer je 'connecteer naar server' (cmd-K) en daar vul je dan in smb://192.168.1.1/Disk_a1
Dan zie je de schijf gewoon op je desktop verschijnen.
Als je de schijf of usb-stick wil verwijderen, moet je zowel die vanop je Mac ejecten, en dan nog eens naar de webinterface van de modem gaan, en daar de disk ook nog eens ejecten.
Wat ik hier schrijf geldt voor een bbox3 van Technicolor
NB: wat hier vroeger al gepost geweest is:
Je kan de harde schijf (vooraf) formateren zoals je wenst: fat32 (win), NTFS (unix) of HFS+ (Mac). Beide poorten vooraan en achteraan zijn identiek.
Om de schijf te bereiken op Mac ga je naar de finder, onder 'Ga' selecteer je 'connecteer naar server' (cmd-K) en daar vul je dan in smb://192.168.1.1/Disk_a1
Dan zie je de schijf gewoon op je desktop verschijnen.
Als je de schijf of usb-stick wil verwijderen, moet je zowel die vanop je Mac ejecten, en dan nog eens naar de webinterface van de modem gaan, en daar de disk ook nog eens ejecten.
Wat ik hier schrijf geldt voor een bbox3 van Technicolor


Ik heb een bbox3, gisteren geinstalleerd.
Wat jij hierboven schrijft ben ik aan het proberen maar ik krijg steeds de volgende error (zie bijlage)

Als ik dat adres intyp heb ik de keuze op me als geregistreerde user in te loggen of als guest.
Ik heb bij user al eens name: user en pw: het user password op mijn bbox en ik heb ook al andere opties geprobeerd maar ik blijf die error krijgen.
Ook als guest inloggen weigert te werken. Die harde schijf heeft vroeger altijd gewerkt over netwerk vanop mijn mac dus die zou goed moeten zijn.
Ik ga toch van de veronderstelling uit dat dit ook moet werken bij een bbox3 van Sagemcom maar mss noemt dit daar anders ?
ipv Disk_A1 bijvoorbeeld ?? lees ik bv. hier -> http://www.zdnet.be/tips/168440/hoe-je-een-server-maakt-van-je-proximus-b-box/
Ik ga toch van de veronderstelling uit dat dit ook moet werken bij een bbox3 van Sagemcom maar mss noemt dit daar anders ?
ipv Disk_A1 bijvoorbeeld ??


zelfde error 😞
de error zegt dat de share niet opstaat op de server.
Ik heb daarnet eens via internet de modem bekeken en zowel DLNA als Samba staan aangevinkt.
Ik heb dit nog eens uit en aan gezet en de modem herstart maar zonder succes
Ik heb het gevonden.
In plaats van die Disk_A1 moest ik gewoon de naam van mijn harddrive opgeven.
Bedankt voor je bijstand Elsa!

Verdorie nu geraak ik er wel op maar kan ik niets verwijderen of toevoegen aan die harde schijf.
als ik de schijf aan men pc hang zie ik dat alle permissions open staan en iedereen kan schrijven en lezen.
Als ik nu iets wil aanpassen vraagt hij een wachtwoord dat ik niet ken :s
nu heb ik nog wat zitten sukkelen met te formateren enzo en nu krijg ik heb helemaal niet terug gevonden op het netwerk.
Als ik via de GUI website ga kijken krijg ik het volgende scherm (zie bijlage)

Ik heb de harde schijf nu op exFat format staan met Lezen en Schrijven voor iedereen geactiveerd.
Ook de OSX journal format werkt niet

Reageer