Heel slechte beeldkwaliteit met ethernetadapters

  • 24 June 2011
  • 4 reacties
  • 1460 Bekeken

  • Rising star
  • 12 reacties
Ik werk met 2 ethernetadapters omdat de modem in de slaapkamer staat en de tv in de woonkamer. Daarom heb ik gekozen voor de Ethernetadapters van Belgacom.

Na de succesvolle installatie van beide adapters heb ik nu heel slecht beeld op de tv. Heel veel ruis en gewoon slechte beeldkwaliteit.

De adapters zitten rechtstreeks in de stopcontacten.

Bij de ethernetadapter die in de woonkamer in het stopcontact zit, blijft het groen lichtje van het 'huisje' heel snel knipperen. Wijst dat op een probleem of is dat normaal ?

Bij de ethernetadapter die in de slaapkamer in het stopcantact zit blijft het 'groen huisje' gewoon doorlopend branden.

Wat kan de oorzaak zijn van de slechte beeldkwaliteit ?

4 reacties

heb je een decoder V4 ttz de laatste nieuwe? ik heb hier eens gelezen dat die decoder niet goed zou samenwerken met plc's.....

dat de huisjes groen branden is normaal.

persoonlijk gebruik ik zelf plc's zonder problemen (3 stuks), maar afgaande op wat ik hier lees loopt het elders niet altijd even goed. bv in combinatie met een driefasig net geeft het problemen

mvg
Als je wat meer uitleg wilt over de lampjes https:///posts/5915e45919#plc" target="_blank zie eerste regel bovenaan
Probleem opgelost.

Gewoon bij wijze van test één van de scartkabels naar de TV verwisseld van AVI 1 naar AVI 2.

Nu heb ik perfect beeld.

Toch ben ik benieuwd dat er verschil van kwaliteit op de ingangen van de TV zit.
Reputatie 7
Badge +1
Tja, dan lag niet dus niet aan de adapters. Er kan soms ook wat corrosie komen op de contacten (als de TV al enhkele jaren oud is) en dan helpt soms een paar keer uittrekken en insteken of de kabel omkeren.

Reageer