heb 2 hd decoders als ik een opname programmeer op een decoder wordt deze opname opgenomen op de 2...

  • 4 April 2012
  • 7 reacties
  • 500 Bekeken

Heb 2 hd decoders als ik een opname programmeer op een decoder wordt deze opname opgenomen door beide decoders.

Bij het wissen van het opgenomen programma op een decoder wordt de opname ook op beide decoders gewist.

7 reacties

Als je in PVR opneemt wordt dit opgeslagen op de harde schijf van de decoder waar je de opname gepland hebt en kan je de opname ook maar bekijken op die ene decoder en niet op een andere decoder en jekan dit opgnomen ook maar wissen op de decoder waar je deopname gepland hebt

Elsa
Als je echter een nPVR opname plant dan wordt de opname niet opgeslagen op de schijf van je decoder maar op de servers van Belgacom waar ze 30 dagen bewaard worden en dan kan je die bekijken op gelijk welke decoder en ook gewist worden vanuit gelijk welke decoder.

Elsa
nPVR kan je ook van op afstand via je laptop bvb maar de zenders die op deze manier kunnen opgenomen worden zijn minder uitgebreid.

Elsa
op ricy's site vind je ook nog wat uitleg hieromtrent:

http://bgctv.skynetblogs.be/#opnames

Waarvan ik hieronder een stuk gekopieerd heb:

♦ Programmeren/opnemen op afstand : http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetail/ND_20110427_belgacomtv_afstand.page" target="_blank




Serie-opnames

♦ Kunnen niet via programmeren op afstand
♦ Kunnen niet via nPVR
♦ kunnen alleen in PVR op HDD van de decoder opgenomen worden
° Dus:
Series kunnen nog niet op het netwerk (nPVR) en dus ook niet van op afstand.
Series worden altijd op je harde schijf van de decoder opgenomen
en kunnen dus niet op een tweede of andere decoder bekeken worden.
Opnames die op server gedaan worden kan je wel op al uw decoders bekijken.

Elsa
Dit is crazy. Ik heb eveneens 2 decoders en wat ik nodig heb is dat die totaal onafhankelijk van elkaar functioneren. Zo kan de ene gebruiker niet de opgenomen programmas van de andere gebruiker wissen. Zo kan je niet terecht komen in situaties waar de ene gebruiker twee gelijktijdige programmas opneemt en de andere gebruiker eveneens, maar andere : gegarandeerd conflict, en dus opnames die totaal in de soep draaien. Wie heeft dit drakensysteem uitgevonden? Leidt in mijn gezin tot constante frustraties.
Het is eigenlijk vrij simpel.

Kijk p de site van Belgacom "http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action?customerType=BelgacomCustomer&productName=TV" na hoeveel TV's je kan aansluiten en en hoeveel streams je dan kan ontvangen voor deze 2 tv's.

Ik kan bv 3 TV's aansluiten waarvan 3 in HD, als ik 2 tv's in HD aansluit kan ik op beide naar een HD zender kijken en op de eerste decoder ook nog een HD zender opnemen op de 2de decoder kan ik alleen een SD (niet HD) zender opnemen, indien ik op de 2de decoder ook nog een HD zender wil opnemen zal dit op de servers bij Belgacom gebeuren. (zie bijlage)

Als je voor uw combinatie op bovenstaande site bij opnemen een oranje bol staat wil zeggen dat die opname sowieso bij Belgacom zal gebeuren.

Wat je dan kan doen is op de 2de decoder HD uitschakelen, zodat je een stream extra krijgt waardoor je wel onafhankelijk kan opnemen.

Mijn vrouw zou niet meer zonder kunnen, ze kan 2, 3, 4, .... 10 programma's gelijktijdig opnemen op nPVR zodat ze die ofwel beneden ofwel boven in de slaapkamer kan bekijken (verdwijnen na 30 dagen) of ze kan een programma op de decoder opnemen, maar dan kan je alleen maar kijken op de plaats waar je ze opgenomen hebt.



Dank Wouterk,

Dat is een goede tip ! Ik ga dat eens uitproberen 🙂 . Trouwens, we gebruiken HD nauwelijks of niet. Met mijn slecht karakter zou ik bijna zeggen dat HD een oplossing is waarvoor nog een probleem gezocht wordt.

Reageer