Beantwoord

HDMI kabel bij mini PX-decoder: type 1.4?

  • 19 July 2016
  • 8 reacties
  • 475 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een nieuwe tv gekocht met 4k resolutie.
De kwalitatieve HDMI-kabels die ik heb zijn enkel type 1.3.
Nu denk ik, misschien is de HDMI kabel die bij de mini of compact PX-decoder 3 maand geleverd wel van het type 1.4?
Op de kabel zie ik enkel "Speed" staan, waar dit "High Speed" zou moeten zijn.
Het is de bedoeling de kabel te gebruiken met een htpc die 4k ondersteunt.
icon

Beste antwoord door Elsa 20 July 2016, 09:31

Bekijk origineel

8 reacties

Zelfs de goedkoopste voldoen om beeld in goede kwaliteit richting je tv te sturen,
ook wat de 4K resolutie betreft, een kabel werkt of werkt niet, zo simpel is het eigenlijk.
Als je geen problemen ziet aan je beeld dan volstaat je kabelkwaliteit.
Reputatie 2
Bedankt Elsa, maar je antwoord is toch wel heel kort door de bocht.
Zie hier maar eens de verschillen tussen 1.3 en 1.4
http://www.fwdmagazine.be/fwd/125637/achtergrond-hdmi-1-4/
Hieruit besluit ik dat ik 1.4 of High Speed kabel nodig heb voor 4k en 3D.
Als je dit probeert en je ziet geen abnormaliteiten in beeld dan voldoet je kabel en je kan inderdaad ik weet niet hoeveel artikels lezen van wat het zou moeten zijn of niet mag zijn maar als je kabel niet voldoet ga je het normaal gezien ook opmerken of zullen bepaalde functies niet werken, en in de toekomst zal het wel 2.0 worden omdat er grotere data rates zullen moeten kunnen getransporteerd worden.
In fwdmagazine een tijd geleden heb ik ongeveer de zelfde uitleg gelezen al deze die ik nu ook gepost heb dus je ziet maar :-))
Gebruik gewoon deze kabel die erbij geleverd wordt en je zal wel zien of je op problemen stoot, in ieder geval voor de signalen die de huidige Px decoder naar je TV sturen zal je zeker geen problemen ondervinden als het geen high speed is.
Fantastieke URL heb volop bijgeleerd

Intussen opgezocht heb op mijn tv type 1.4 en wat ik vind ondersteund PX dit niet met de V4 of V5 en zelf niet op de mini betreffende de hardware.
Dus wat ben je met een kabel van type 1.4 als de hardware het niet ondersteund?

Typisch PX toestellen uitbrengen die jaren achter lopen (zoals de swipebox)

En over de mini gebroken grootste nadeel ermee is dat er geen scherm op de decoder staat.
Even voorbeeld geven ( heb V5 met harde schijf eruit) nu moet ik niet mijn tv aanleggen om bevoordeelt een radio zender te kiezen, zie dat op het scherm van de decoder.
Neem mijn afstandsbediening en druk op radio en kies dan mijn zender via de scherm op de decoder. Met de mini moet de tv aanliggen zodat je de zender kan selecteren.
Als je de verkeerde type HDMI kabel gebruikt zal je het wel vlug opmerken :D
Een tabel staat al vele jaren lang op http://bgctv.skynetblogs.be/#hdmiversies dus zo nieuw is die 1.4 zeker niet 😉
klopt Elsa verkeerde kabel is nooit goed maar maar de V4 of V5 of de mini ondersteunen niet de 1.4
Uiteraard moeten de hdmi kabels van Prox decoders geen 1080p ondersteunen dat is nog toekomst muziek !
TS heeft het trouwens al aangehaald staat geen high speed op
HDMI Standaard werkt met resoluties tot 720p en 1080i en HDMI High Speed werkt met 1080p en hoger.
Heb daarnet de vraag gesteld aan mijn gebuur die sedert maandag een v5-c heeft en daar staat wel al High speed op zijn HDMI kabel die bij de v5-c geleverd werd.
High Speed HDMI kan gebruikt worden voor 1080p en hoger,zoals 4K, 3D.

Reageer