Vraag

HD zenders inschakelen lukt niet


Reputatie 1
Op onze hoofd TV is momenteel als decoderprofiel sdtv + sd cpvr te zien. Vroeger was dit hd tv + hd cpvr. Op de andere tv in de keuken is het juist andersom. De decoderprofielen moeten dus juist anderom staan. Ik heb de optie 'ontvangen van HD zenders blokkeren ' op de hoofd tv eens ingeschakeld om te zien wat dit gaf maar nu lukt het niet meer om ze in te schakelen met de optie'ontvangen van HD zenders toelaten'. Hij blijft hangen op 'informatie, even geduld aub. ' en schakelt de HD zenders niet in. Als ik ontvangst van HD zenders op de tweede tv wil uitschakelen lukt dit ook niet. Iemand een oplossing? Misschien komt het omdat Px momenteel onderhoudswerken aan zijn servers uitvoert.

We zitten nu trouwens in zone 1, dus 3 tv's in HD moet mogelijk zijn. Moet je daarvoor bellen naar Px om die decoderprofielen te laten wijzigen in drie keer HD(Twee profielen in HD is ook genoeg want we hebben slechts twee tv's)?

16 reacties

je kan ze zelf deactiveren door te bellen naar dit speciaal nummer: 0800 99 696,
en dan bij het terug opzetten van je decoders moet je opletten dat je de volgorde goed kiest,
de eerste decoder die je opzet krijgt de grootste TV mogelijkheden en dan de tweede en dan de derde.
of gewoon een bellen naar helpdesk 0800 22 800 hiervoor.
NB: deactiveren-activeren-dec
registratie-dec
Reputatie 6
Badge +3
Het speciaal nummer waar Elsa het over heeft is 080099696. Dat deactiveert al je decoders waarna je ze in de juiste volgorde terug kan activeren
had ik er al bijgezet 😉
Frederik,

doe mss ook eerst eens een speedtest.net terwijl je decoders afstaan, je weet maar nooit da je op een verlaagd profiel terecht gekomen bent om één of andere reden
want bij het terug activeren na deactiveren zou het kunnen dat je toch op één van je decoders geen HD hebt.
Doe best de speedtest met utp kabel verbonden aan je bbox
Reputatie 6
Badge +3
had ik er al bijgezet ;) via edit, of was ik nu echt zo blind?
je bent veel te gehaast 😉
Reputatie 6
Badge +2
je bent veel te gehaast ;)

Haast en spoed is zelden goed. :8
dadis stief juste wè
Reputatie 6
Badge +3
je bent veel te gehaast ;)

te gehaast omdat ik erover heb gelezen, of omdat ik je edit gemist heb?
Reputatie 1
Niet te veel bekvechten he mannekes om wie als eerste het goede antwoord heeft. :P

Nu staan beide decoders weer op sd. Nu ja, voor de ene decoder id keuken hebben we geen HD nodig want is nog een beeldbuis tv. Misschien is het dan toch gelukt met de optie 'HD zenders blokkeren' in menu en lukt het nu ook weer om bij de hoofdtv via deze optie de HD zenders in te schakelen. Als het niet lukt probeer ik het door jullie gesuggereerde nummer. Bedankt voor de reacties!

je kan ze zelf deactiveren door te bellen naar dit speciaal nummer: 0800 99 696,
en dan bij het terug opzetten van je decoders moet je opletten dat je de volgorde goed kiest,
de eerste decoder die je opzet krijgt de grootste TV mogelijkheden en dan de tweede en dan de derde.

Maar we zouden nu toch 3 tv's in HD moeten kunnen hebben want we zitten in zone 1. Of moet Px dat speciaal activeren want vroeger hadden we alleen een decoder in hd en een in sd.

Ons vdsl2 profiel is niet veranderd. We zitten nog altijd op 70/10. Ik vind dat er wel meer ruis in het beeld is nadat ze ons op een andere lijn gelast hebben.
Om het eerst een goed antwoord geven daar vechten we zeker niet om want daar lach ik juist altijd mee, en wie zegt dat we wel een goed antwoord gegeven hebben het moet nog eerst bewezen worden. ;)

Nu even serieus, als je in zone 1 of in zone 2 zit dan zou je met twee decoders altijd met beide in HD kunnen werken,
Tenzij je in zone 2 zit en er een decoder teveel op je lijn geregistreerd staat , maar je kan dat altijd vragen aan de TH (0800 22 800) hoeveel er actief staan op je lijn.
Ben je wel zeker dat je in zone 1 zit wat krijg je op de ⌘-speedtest wat die opgeeft.
Want 70/10 kan ook zone 2 zijn
je kan ook nog kijken wat Beschikbaarheid TV geeft als resultaat bij 2 TV's

EDIT: ⌘-speedtest en
Beschikbaarheid TV
werkt nog altijd niet en ⌘ is al van gisteren op de hoogte !!
je kan ook de lijntest.be (op adres, niet op telfoonnr) maar daar kan je niet genoeg conclusies uittrekken.
doe ook eens de speedtest.net en wat dit geeft en hoeveel de ping tijd is.
Reputatie 1
We zitten zeker in zone 1 na de verlassing van onze kabel. Dat heeft ThomasP in een privébericht gezegd. De bbox tool geeft trouwens ook aan dat we op 283 m vd rop zitten.

Het is 70/10 met dlm maar zonder vectoring.

Beschikbaarheidstest geeft 3 tv's in HD.

Edit: Wat is er ad hand met de speed- en beschikbaarheidstest? Werkt nog altijd niet.
hoeveel geeft de speedtest.net aan als snelheid en ping waarde?
Reputatie 1
38/8 op mijn galaxy tab II, 50/8 op mijn pc op eerste verdieping, 48/8 op mijn vaders laptop 4 m van bbox. Ping is 22/23 ms.
Dat zijn normale waarden zeker als je test doet op wifi , je zou wel hogere waarden bereiken als je met utp kabel verbonden bent (en natuurlijk daalt de snelheid ook als je tv aan het kijken bent en/of PVR opnames aan het doen bent).

Edit: Wat is er ad hand met de speed- en beschikbaarheidstest? Werkt nog altijd niet.

Gisteren werkte het al met Firefox maar nog niet met EDGE en heb het gisteren doorgegeven en nu werkt het ook al met EDGE

Reageer