HD vraag

  • 18 January 2011
  • 8 reacties
  • 1109 Bekeken

Ik heb daarnet een storing ondervonden op mijn HD-kanalen. Een paar maanden geleden was dat ook al voorgevallen en toen was er een technicus gekomen waardoor alles in orde was; nu heb ik er dus weer last van.

Kan het zijn dat mijn HD-signaal moet versterkt worden? of moet ik eens mijn digicorder met de schakelaar uitschakelen?

mijn digibox gaat wel via de Wii naar mijn tv en er is ook een dvd-speler... of heeft dat geen belang?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Doorlussen van een scartkabel geeft normaal geen problemen (bij mij zijn de 2 scartuitgangen van mijn decoder elk via een DVD-recorder doorgelust naar de 2 scartingangen van mijn TV). Maar ik heb voor de zekerheid ook een HDMI kabel rechtstreeks van de decoder naar de TV (HDMI1) en dat geeft voor HD altijd het beste resultaat, zowel voor beeld als voor klank. Die scartverbindingen gebruik ik enkel om opnames van de decoder naar een van de 2 DVD-recorders over te kopiëren.

Naar programma's kijken rechtstreeks en naar opnames van de decoder doe ik dus altijd via de HDMI.
vanuit mijn decoder zie ik een aantal kabels vertrekken:

de kabel naar mijn plc-adapter
een hdmi-kabel (denk ik)
een scart-kabel
een tussenstuk met daaruit een gele, witte en rode kabel

ik heb ook zo'n speedtest gedaan via speedtest.nl en daaruit blijkt dat mijn download 17.46 Mb/s is en upload 3.43

als ik dan naar mijn belgacom-instellingen kijk, zie ik het volgende:

downstream line rate: 30064 kbps
Upstream line rate: 6048 kbps
downstream training margin: 27.5 dB

zijn dat goede waarden? ik ken daar niet zo heel veel van
Reputatie 7
Badge +1
Dat zijn perfecte waarden voor je modem. 30064 en 6048 kbps zijn het maximum, 27.5 dB zijn ideaal als signaal/ruisverhouding.

De speedtest is telkens een momentopname. Met je TV-decoder aan, zeker met een HD-kanaal op, is dat optimaal. Je haalt nooit méér dan een goede 25 Mbps (de rest naar 30 Mbps gaat naar TV), en TV-HD haalt zo'n 7 à 8 Mbps weg per HD stream (SD de helft). Dus als je geen TV kijkt en de decoder laat opstaan, best de decoder op post 1 (SD zender) of zo zetten, dat haalt maar 4 Mbps weg van je internetcapaciteit.

Zolang je via HDMI HD kijkt naar TV of naar HD-opnames op de decoder moet je een perfect beeld kunnen hebben met deze waarden.

Kijk ook eens naar de posts in het item https:///posts/d8c960da92

in verband met PLC-adapters.
ik heb dat onderwerp ook al gelezen, maar bij mij wordt geen enkel Led van die plc oranje, tis altijd groen., ook als dat beeld hapert
Sluit indien mogelijk de decoder eens aan op de bbox met een netwerkkabel, ipv via de PLC en kijk of het probleem zich nog voordoet.

En uw decoder via uw Wii naar uw tv? Hoe hebt ge dát geflikt? :O
dat heb ik niet geflikt hoor, dat heeft de mens gedaan toen hij met mijn nieuwe tv is gekomen een tijdje geleden. Maar ik stond er ook van versteld. tlijkt allemaal aan elkaar aangesloten te zijn :O
Reputatie 7
Badge +1
Ook erop letten dat bij de meeste TV's, als de decoder opstaat en er is een scartverbinding en ook een HDMI-kabel, de TV eerst op scart zal springen (ook als die scart via een DVD of zo doorgelust is naar de TV), naar HDMI moet je dan manueel verzetten met de afstandsbediening. Heb dat al eens gemeld aan Eva, maar die zij dat dat inherent is aan het systeem. via scart wordt nl. een signaal meegestuurd, wat bij de HDMI niet gebeurt.

Om onmiddellijk op HDMI te starten mag de decoder alleen met de HDMI kabel met de TV verbonden zijn. Maar dat is niet altijd handig natuurlijk.
hmm, ik zal eens kijken hoe ik het manueel kan verzetten, ik ben niet zo'n krak in technologieën. ik weet momenteel bij god niet waar ik dat zal moeten gaan zoeken om te verzetten naar hdmi

Reageer