Beantwoord

HD televisie

  • 7 December 2016
  • 41 reacties
  • 1893 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

Beste Kim,

zelfs als we 1 decoder uitschakelen (uit het stopcontact halen) en alles terug opstarten, modem inclusief hebben we nog steeds geen HD

Wat kan de oplossing zijn ?

mvg,
Lots
als we proberen om HD te activeren in de instellingen , systeem krijgen we de boodschap :
uw bandbreedte volstaat niet om programma's in HD kwaliteit te bekijken. Wat nu ?
Reputatie 7
Badge +1
Heb al eens speedtest uitgevoerd. http://www.speedtest.net/nl/ Dit om te kijken. Heb nu 2 TV´s opstaan in HD + Laptop en Tablet en heb 44 Mbps op mijn laptop.
Misschien ligt daar nog geen ADSL/VDSL ?
Reputatie 6
Badge +3
Ik kan 1 decoder uit het system halen en dan heb je wel hd.
volgens mij zit Lots, aan het resultaat te zien, op 16,5 Mbits/s en dus zou je dan 1HD mogelijk bij één decoder en 2 HD's bij twee decoders
Als het 12 Mbits/s is respectievelijk 1HD en 2 SD's.
Hey Lots,
Staat je decoder ingesteld op HD.
Welke B-box modem heb je als je een B-box2 hebt of een B-box3 van Sagemcom kan je eventueel je bbox/modem synchronisatiesnelheid aflezen.
Je kunt ook nagaan wat je minimum lijnsnelheid zou moeten zijn om hiermee te vergelijken hier


Maar klik eens op "hier" om te zien wat je normaal zou moeten hebben als lijnsnelheid.
zodat je weet of het 12 of 16,5 is, als je met speedtest al 12 haalt zou het eigenlijk op 16,5 moeten uitdraaien als lijnsnelheid.
ja hebben we al geprobeerd en komen steeds op een theoretische snelheid uit van min 8.85 max 15, maar dit is geen echte meting hé
Dat is geen meting die je doet maar dit is een database waarin de lijnwaarden gezet worden door proximus wat je lijn aankan in functie van lengte en verzwakking.
Deze waarde duidt er op dat je op ADSL zou zitten (dus nog geen VDSL waar wel hogere snelheden mogelijk zijn), maar als je met http://speedtest.net uitkomt op 12 dan zou dit kunnen betekenen dat hun database verkeerd is.
Welke b-box heb je want daar zou je eventueel de lijnwaarden kunnen uitlezen.
Hey Thomas,
weet je soms in welke vdsl2 zone "9.5Mbps (max 16,5Mbps, VDSL2 voor de geïnteresseerde) " deze valt, is dit zone 5 dan ?


Laat maar Thomas, Ondertussen op userbase gevonden dat dit zone 5 is. ;-)

PS: Daarmee dat speedtest.net tot 12 Mbits/s ging, dankzij de DLM.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Thomas, weet je soms in welke vdsl2 zone "9.5Mbps (max 16,5Mbps, VDSL2 voor de geïnteresseerde) " deze valt, is dit zone 5 dan ?
Laat maar Thomas, Ondertussen op userbase gevonden dat dit zone 5 is. 😉

Correcto!! 🙂
Hallo iedereen. Wij zijn inderdaad een nieuwe klant en niet bepaald een tevreden klant tot nu toe. Wij willen nog 1 week geduld hebben, maar dan wil ik dezelfde kwaliteit als bij TN. En ik ben niet meer van plan om er zelf nog veel energie in te steken. Kan er dus een technieker langs komen dia alles eens kan uitmeten ter plaatse en zo een definitief verdict kan geven of het nu wel of niet kan? En als de 2de decoder niet kan, zelfs dat willen we wel aanvaarden.
Reputatie 4
Badge +1
Lots,
op mijn hoofdadres beschik ik sinds een 3 tal jaar over hetzelfde VDSL2 profiel als u.
Ik kan u bevestigen dat ik met slechts één decoder naar perfecte HD TV kijk.
Ik sluit mij ook volmondig aan bij de reactie van jdm_01
Reputatie 7
Badge +1
Mag ik dan 1 gouden tip geven aan de verkopers van Px : kijk eerst na wat er beschikbaar is alvorens de diensten te gaan verkopen. Dit zou heel wat ergernis besparen. Het grappige is dat wij nooit 2 decoders gevraagd hebben. De technicus heeft deze gewoon geplaatst. Ondertussen hebben we hem uitgeschakeld.

Volledig mee eens. Wordt tijd dat de PX medewerkers tegen potentiële klanten zeggen wat er beschikbaar is of wat niet zodat nieuwe klanten niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Zelf meegemaakt met het GSM abo. Kreeg zelfs telefonisch een mobile coverage Extender gratis. 2 dagen later kwamen ze daar weer van terug. Klanten binnenhalen is een prio voor PX maar de kwaliteit van hun diensten moeten ze niet gaan vergeten en het lijkt erop dat dit wel gebeurd.
Tuttimus actie
- omdat de verkoper vertelde dat de Wi-Fi een verder bereik zou hebben dan bij TN. Spijtig genoeg is dit niet zo.
-Gsm abo, dat eindelijk pas sinds gisteren in orde is geraakt, oud abo hadden ze al afgesloten en nieuwe na 2 weken nog niet geactiveerd
- eens iets anders proberen,....
Nu nog juist wachten op onze login van PX voor onze e-mail,... deze hebben we nog niet gekregen, blijkbaar stuurde ze deze naar een verkeerd huisnr.
De beeldresoluties vd decoder bij Px versus Tn zijn hetzelfde, 720p of 1080i, dus in principe moet de beeldkwaliteit dezelfde zijn.
De HD melding zie je ook op de decoder staan of in de infomenu. (blauwe balk)

mvg.

Hoe komt het dan dat SD bij TN wel beter is dan bij Proximus, die hebben toch ook de zelfde resolutie of is die bij TN dan hoger voor SD ?
beloofde dit toch, de sim zouden ze ook sturen maar tot op heden nog geen post gekregen
Reputatie 5
Badge +3
Wat info beeldresolutie:

576p :Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet) = SD
720p :Geeft altijd HD-kwaliteit weer als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij HD-ready tv-toestellen.
1080i:Geeft altijd HD-kwaliteit mee als de bekeken zender in HD-kwaliteit uitzendt. Deze instelling is aangewezen bij Full-HD tv-toestellen.
576i : Geeft altijd standaardbeeldkwaliteit weer (ongeacht of het een HD-zender betreft of niet).= SD

Px als TN gebruiken op SD dezelfde resoluties: 576i/576p pixels, maar inderdaad op sommige SD zenders is de kwaliteit slecht.

Reageer