Beantwoord

HD televisie

  • 7 December 2016
  • 41 reacties
  • 1893 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

als we proberen om HD te activeren in de instellingen , systeem krijgen we de boodschap :
uw bandbreedte volstaat niet om programma's in HD kwaliteit te bekijken. Wat nu ?
Beste Kim,

zelfs als we 1 decoder uitschakelen (uit het stopcontact halen) en alles terug opstarten, modem inclusief hebben we nog steeds geen HD

Wat kan de oplossing zijn ?

mvg,
Lots
Reputatie 7
Badge +4
Dag Lots,

Ik heb nog eens nagekeken, zoals Andy je gisteren via privé bericht al gestuurd had, zou je met jouw lijn HD kunnen krijgen moest je maar 1 decoder hebben. Maar ik zie dat je 2 decoders hebt, dus kan je enkel SD krijgen op beide decoders, anders zou je maar op 1 decoder tegelijk tv kunnen kijken.

Mvg,

Kim

Het Proximus team
Hey Lots,
Staat je decoder ingesteld op HD.
Welke B-box modem heb je als je een B-box2 hebt of een B-box3 van Sagemcom kan je eventueel je bbox/modem synchronisatiesnelheid aflezen.
Je kunt ook nagaan wat je minimum lijnsnelheid zou moeten zijn om hiermee te vergelijken hier
Reputatie 7
Badge +6
volgens de test zou het beschikbaar moeten zijn, maar wij zien ze dus niet :(
Dan zou ik beginnen met de decoder eens zonder spanning te zetten via de knop achteraan en opnieuw aan te zetten na enkele seconden. Als u dan nog geen HD zenders hebt, kunt u alle toestellen eens herstarten volgens de procedure die hier beschreven wordt:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Anders moet u toch maar vragen aan de technische klantendienst op 0800 22 800 om alles eens samen met u te bekijken.
Voor de volledigheid: hier vindt u ook de zenderlijst van Proximus TV.
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list_set/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/instellingen-aanpassen/zenderlijst.html
volgens de test zou het beschikbaar moeten zijn, maar wij zien ze dus niet 😞
Reputatie 7
Badge +6
Iedereen bedankt voor de reacties. Wij hebben het vermoeden dat we geen zenders in het aanbod hebben in HD kwaliteit. Onze TV lijst komt ook met geen enkele voorgestelde zender lijst overeen. :?
Hebt u de test al gedaan? Dan ziet u of HD voor u beschikbaar is.
www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input
Iedereen bedankt voor de reacties. Wij hebben het vermoeden dat we geen zenders in het aanbod hebben in HD kwaliteit. Onze TV lijst komt ook met geen enkele voorgestelde zender lijst overeen. :?
Reputatie 3
Badge +1
had in de tijd ook telenet en proximus waar ik vond dat telenet duidelijk beter beeld gaf zowel in hd of sd, heb nu een schotel dat is pas goed beeld
Reputatie 6
Badge +2
De beeldkwaliteit van HD zenders is zowel bij Proximus als bij Telenet even goed, beeldkwaliteit van SD zenders daarentegen is bij beide providers verschillend, bij Telenet is die beter dan bij Proximus, bij dat laatste is het zodanig slecht dat alsof men naar een analoge TV zender kijkt.
Ik kan het weten want ik heb net als Sinjoor digitale TV bij beide providers.
Wat de opnames betreft: het doorspoelen van opnames op mijn V4 decoder verloopt een beetje met hakken en sloten en als ik niet oppas zou het nog durven verspringen als ik overschakel op normale weergave, op mijn TN digicorder daarentegen verloopt het doorspoelen veel vlotter en zonder verspringen.
Besluit: ik neem momenteel enkel programma's op die op één en Canvas uitgezonden worden, programma's op commerciële zenders zoals VTM, Q2, VIER, ...enz neem ik op mijn TN digicorder op zodat ik de reclame vlot kan doorspoelen.
Programma's die op de 3 NPO zenders worden uitgezonden worden neem ik uiteraard ook mijn TN digicorder op aangezien ik die zenders in HD ontvang, van zodra die 3 zenders bij Proximus in HD beschikbaar komen zal ik dan overwegen om de programma's ook op mijn V4 decoder op te nemen.
Reputatie 5
Badge +3
De beeldresoluties vd decoder bij Px versus Tn zijn hetzelfde, 720p of 1080i, dus in principe moet de beeldkwaliteit dezelfde zijn.
De HD melding zie je ook op de decoder staan of in de infomenu. (blauwe balk)

mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Neen, ik zie geen enkel verschil. Ik heb beiden, TN zowel met digicorder als met CI+-module, en Proximus met V4-decorder. Zoal Antoon1 zegt, is het aanbod van TN in HD zeker uitgebreider voor nederlandstaligen met o.a. de 3 NPO's in HD. Proximus is dan weer beduidend beter voor de opnamemogelijkheden, met onbeperkt simultaan opnemen in de cloud.. Bij TN gaat alles op de digicorder met 500GB HDD (wél max. 2 simultane opnames) , en die is redelijk snel vol als je niet regelmatig bijkijkt. Ik heb moeite om die boven de 20% te houden, waar die van mijn V4 rond de 70% hangt door het nPVR-systeem. Daarom neem ik van TN sommige dingen (vooral sport van Eurosport 1 en 2 in HD bij TN) op via de CI+-module op een USB-stick (wél een Smart TV vereist). Ook is TV replay in de meeste combinaties gratis en maar 5€ met doorspoelmogelijkheid, terwijl je hier bij TN voor Play 10€ voor betaalt, zij het dan met een extra VOD aanbod, wat enkel interssant als je dat nuttig vindt.
Reputatie 7
Badge +1
Neen, ik zie geen enkel verschil. Ik heb beiden, TN zowel met digicorder als met CI+-module, en Proximus met V4-decorder. Zoal Antoon1 zegt, is het aanbod van TN in HD zeker uitgebreider voor nederlandstaligen met o.a. de 3 NPO's in HD. Proximus is dan weer beduidend beter voor de opnamemogelijkheden, met onbeperkt simultaan opnemen in de cloud.. Bij TN gaat alles op de digicorder met 500GB HDD (wél max. 2 simultane opnames) , en die is redelijk snel vol als je niet regelmatig bijkijkt. Ik heb moeite om die boven de 20% te houden, waar die van mijn V4 rond de 70% hangt door het nPVR-systeem. Daarom neem ik van TN sommige dingen (vooral sport van Eurosport 1 en 2 in HD bij TN) op via de CI+-module op een USB-stick (wél een Smart TV vereist). Ook is TV replay in de meeste combinaties gratis en maar 5€ met doorspoelmogelijkheid, terwijl je hiervoor bij TN Play 10€ betaalt, zij het dan met een extra VOD aanbod, wat enkel interessant is als je dat nuttig vindt.
Hoe kan je zeker zijn dat de beeldkwaliteit van de zender overeenkomt met HD?
Wij zijn overgestapt van Telenet naar Proximus en hebben de indruk dat het beeld minder scherp is. Bij Telenet had men steeds een HD melding bij de zender. Dit hebben we niet meer.


Als je op de info knop van je afstandsbediening drukt zie je rechtsonder of de zender in HD is of niet. Klopt wel met de beeldkwaliteit. TN is beter en heeft meer HD zenders dan PX. Maar misschien komt daar in 2017 verandering in. PX is meer op Franstalig gericht terwijl TN meer naar de Vlaamse toe gaat qua zenderaanbod.


Is Telenet HD echt merkbaar beter dan Proximus HD?
Reputatie 7
Badge +1
Hoe kan je zeker zijn dat de beeldkwaliteit van de zender overeenkomt met HD?
Wij zijn overgestapt van Telenet naar Proximus en hebben de indruk dat het beeld minder scherp is. Bij Telenet had men steeds een HD melding bij de zender. Dit hebben we niet meer.


Als je op de info knop van je afstandsbediening drukt zie je rechtsonder of de zender in HD is of niet. Klopt wel met de beeldkwaliteit. TN is beter en heeft meer HD zenders dan PX. Maar misschien komt daar in 2017 verandering in. PX is meer op Franstalig gericht terwijl TN meer naar de Vlaamse toe gaat qua zenderaanbod.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Lots,

Kan je mij even je klantnummer via privébericht doorsturen? Dan bekijk ik dit even voor je.

Mvg,

AndyM

Het Proximus-team

Reageer