HD kanalen verdwijnen na vervanging van de modem.

  • 1 January 2015
  • 28 reacties
  • 1616 Bekeken

Ik heb de brief van Proximus gekregen met advies om de b-box2 door de b-box3 te (gratis) vervangen. Dat moet resulteren in betere en snellere internet. Juist voor de Oudejaarsavond heb ik dat gedaan. Na opstart van de modem heb ik geen enkele HD kanalen meer. Helpdesk van Proximus beweert dat mijn telefoon lijn heeft te smalle bandbreedte en wij kunnen geen HD kanalen hebben! Alles was perfect OK met b-box2. Hoe kan plotseling de bandbreedte verminderen.


Wij kunnen ook geen opnames bekijken dat met HD zijn opgenomen.




Graag advies van iemand of is er iets nog te redden?



28 reacties

Het profiel kan veranderen als je een bbox3 zet ipv een bbox2 in die zin als je nog niet op vectoring staat en DLM je een verhoogd profiel heeft gegeven.


Met je BBOX2:

Dus als je een basisprofiel hebt van 30/6 kan de DLM je op een verhoogd DLM profiel zetten van 70/6 bijvoorbeeld.

Als je nu een bbox3 zet dan zal je terugvallen van 70/6 naar 30/6


Maar zeker niet op zo'n laag profiel zoals jij nu hebt wat meer een adsl snelheid is !!


Nu in uw geval is er nog iets anders in het spel, normaal als ze je aanraden om de bbox2 te vervangen door een bbox3, wil dit zeggen dat je al gebruik kunt maken van Vectoring en in dit geval zou je direct na het aansluiten van de bbox3 op 70/6 moeten komen te staan en dus zeker weer niet op een adsl snelheid als bij u.


Ik heb dus geen enkele inside informatie bij Proximus dus kan ik niet echt weten wwat er met uw lijn aan de hand is dus zou ik blijven aandringen bij de Technische dienst 0800 22 800 dat dit zeker moet in orde gezet worden en het zeker zo niet verder kan.


Je kan ook nog je klacht hier formuleren en opsturen via deze link ▬► http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyMDQwNjAyMi9zaWQvUzZBMktEYm0%3D" target="_blank
Ik heb uren verloren met Proximus helpdesk te bellen en dit met geen enkele positieve resultaat. Twee keer hebben zij zelfs ,zoals beloofd, niet teruggebeld. Officiële klacht is ingediend. Zij hebben 10!!!! dagen voor de antwoord.
Amai blijkbaar weer een wreed goed service ! kunnen ze er dan geen specialist op zetten of een technieker sturen om het probleem te analyseren!

Reageer