Happy House actie

  • 27 september 2016
  • 33 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Motivator
  • 481 reacties
Was ingegaan op de uitnodiging van Proximus voor een bezoekje van Proximus in het kader van Happy hour actie.
Afspraak correct gemaakt, twee maal bevestigd met sms, dan nog telefoontje half uur voor de technieker ter plaatste was vandaag.
Correcte afspraak !

Wij zijn uitermate positief over deze Happy hour actie. Alhoewel wij echt geen technische problemen hadden, heeft hij alles nagezien.
Heeft de b-box2 vervangen door b-box 3, alle PLC 's vervangen. Alles terug in werking gesteld, met nieuwe wi-fi paswoord en nagezien dat alles werkte , zoals het hoorde.

Dit is pas service ! En als het goed is , mag het ook wel eens gezegd worden ! Zeker een positieve actie van Proximus .

Groeten.

Ro

33 reacties

Reputatie 7
Badge +6
En waarom zou dat niet eens mogen gezegd worden? Soms krijg ik hier op het forum de indruk dat je je moet verontschuldigen als het goed gaat of dat je dan wel van Proximus zal zijn. Niet dus.
Reputatie 4
Heel simpel als je weet waarom men naar een forum gegerepen wordt :8
Bij herhaaldelijk melden van problemen die niet opgelost worden zou er vanuit de support zelf een voorstel moeten komen om een technieker aan huis te sturen,
niet iedereen krijgt een uitnodiging en kent ook niet het systeem om online een verzoek in te dienen voor happy house bezoek van een tecnieker.
Reputatie 7
Badge +6

Reputatie 4
En waarom zou dat niet eens mogen gezegd worden? Soms krijg ik hier op het forum de indruk dat je je moet verontschuldigen als het goed gaat of dat je dan wel van Proximus zal zijn. Niet dus.

Marleen, ik heb ergens een vaag vermoeden dat Wim iemand van PXM is :)

Nog een vraag in dit verband aan Wim,

Is er dan een bepaalde reden dat er iemand uitgenodigd wordt zonder er zelf om te vragen voor een happy house bezoek en zelfs zonder dat er problemen zijn of gemeld werden?
Onlangs nog van iemand gehoord die ook niet begreep waarom hij die uitnodiging eigenlijk gekregen had en vroeg of ik die ook had gekregen.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ro,

Het doet me plezier dit te lezen. Bedankt voor dit met ons te delen.

Met vriendelijke groeten,

OdB
Reputatie 7
Badge +6
Nog een vraag in dit verband aan Wim,
Is er dan een bepaalde reden dat er iemand uitgenodigd wordt zonder er zelf om te vragen voor een happy house bezoek en zelfs zonder dat er problemen zijn of gemeld werden?
Onlangs nog van iemand gehoord die ook niet begreep waarom hij die uitnodiging eigenlijk gekregen had en vroeg of ik die ook had gekregen.

Het Happy House concept staat nog niet 100% op punt. In de komende weken willen we een en ander 'finetunen'.
Meer info vind je hier.
Let wel, er zijn voorwaarden aan verbonden:

Reputatie 6
Badge +2
Die Happy House bezoek, is dat enkel voor Proximus klanten of komen Scarlet klanten ook in aanmerking daarvoor?
Reputatie 7
Badge +6
Die Happy House bezoek, is dat enkel voor Proximus klanten of komen Scarlet klanten ook in aanmerking daarvoor?
Alexander,
Bekijk eens je privéberichten, wil je?
Groeten,
Wim
PX geeft mij ook aangesproken om deel te nemen aan het Happy House bezoek en wat ik toegezegd heb.

Is mooie servies die PX wil opstarten en zeker voor een computer dummy. Voor mensen zoals ik die uit een tijdperk komen van voor de computers is die zeker welkom.

En in mijn bericht stond er dat ze volop die nieuwe dienst aan uittesten zijn. Wat logisch is je heb nog altijd het uurloon ven de technieker en het moet ook betaalbaar blijven voor PX. Ik heb geantwoord dat ik met alle plezier hun vragen erover antwoord.

Kan niet beter passen vier kers en nieuwjaar bij de dochter in de VS om mijn tablet in te stellen dat ik emails kan lezen en versturen. Voor mij is dat super moeilijk door mijn geheugen met al die paswoorden.

Heb mij zelf een Facebook profiel aangemaakt op aandringen van familie en vrienden dat ze mijn reis kunnen volgen. Het lukt mij zelf niet om op de tablet in te loggen bij Facebook krijg iedere keer boodschap verkeerd paswoord en op de vaste pc in en out loggen lukt wel met het paswoord. Voel mij oud en kan niet meer mee met de moderne tijd. En frustrerend al 1000 keer dat paswoord gecontroleerd overdrijf nu wel met 1000 keer en het lukt niet.

Ben kritisch maar goede punten mogen ook vermeld worden.
Reputatie 6
Badge +2
Die Happy House bezoek, is dat enkel voor Proximus klanten of komen Scarlet klanten ook in aanmerking daarvoor?
Alexander,
Bekijk eens je privéberichten, wil je?
Groeten,
Wim


Dat is nog altijd geen antwoord op mijn vraag, ik wou weten of Scarlet klanten ook zo'n uitnodiging krijgen, het is niet voor mezelf dat ik dat vraag maar voor iemand anders.
Badge +4
Alexander, je kennis kan best eens bij Scarlet informeren of ze daar ook iets in die aard hebben. Mvg, Robrecht
Ik had deze voormiddag plots problemen met internet ( was er van verwonderd al jaren nooit problemen gehad met internet verbinding) ,vaste pc vond geen enkel PX modem meer draadloos enkel Telenet modems.

Toch kleine 2 uur aan de telefoon gehangen en met de eerste persoon was het gesprek een ramp met de tweede technieker is intussen perfect opgelost. Daaraan zie je toch het je als klant echt gelukt moet hebben als je medewerker aan de lijn krijgt. Je heb medewerkers die komen om hun boterham te verdien en dat is het, en je heb medewerkers die echt hun best doen om te klant te helpen.

Intussen via email het volgende ontvangen
Beste klant,

Zoals afgesproken aan de telefoon komt onze technicus met plezier bij u langs voor een Happy House-bezoek.

Afspraak op 05/10/2016 tussen 08:00 en 12:00 op dit adres :
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tot uw dienst !

Tijdens dit gratis bezoek zal de technicus uw surf-, bel- en tv-ervaring volledig optimaliseren.
Dit is het programma van het Happy House-bezoek :

Je internet en/of wifi-verbinding wordt nagekeken in heel je huis om te garanderen dat je overal volop kunt surfen. Haal zeker je laptop, tablet en smartphone boven, dan configureren we die meteen.
Is je wifi genoeg beveiligd? We controleren het en je krijgt een aantal tips om nieuwsgierige neuzen buiten te houden.
Je gsm-bereik wordt getest om te zorgen dat je overal in huis perfect kunt bellen met je smartphone zonder het dak op te kruipen.
Je modem en decoder worden grondig nagekeken.
Ken je de gratis applicaties Proximus TV en MyProximus al? Die installeren we graag want ze zijn écht superhandig.

Reken ongeveer 2 uur om grondig werk te kunnen leveren. Onze technicus zal u 30 minuten voor zijn komst contacteren om de afspraak te bevestigen.

Enkele tips voor een optimaal bezoek :

Voor een bezoek op maat dient u persoonlijk aanwezig te zijn.
Zorg dat uw decoder(s) en modem gemakkelijk bereikbaar zijn en houd uw computer (pc en laptop), tablets en smartphones klaar.
Hebt u vragen over het gebruik van de producten en diensten van Proximus? Schrijf ze alvast op – onze technicus zal ze zeker beantwoorden.

Dus volgende week zal ik zeker rapportje plaatsen over hoe ik Happy House actie ervaar.

En heb vandaag van mijn poetsdame gehoord dat Telenet die dienst al lang in functie is daar. Was blij dat ze er was deze morgen als dummy om mij te helpen via telefoon.

Maar tof dat PX ook die dienst start. Maar grootste punt is in mijn ogen is sneller praten met de klant PX. Zoals ZES bv bij uw collega's weten ze het al dat het in HD is. PX klanten niet weten het nog altijd niet is het in HD of SD, de zender start volgende week.

grtt
Ja ik ben voor de fun ook ingegaan op hun aanbod ... ze zullen bij mij ZEKER GEEN 2 uur werk hebben dat kan ik nu al verzekeren want ik heb geen tablets en iphones/smartphones en al mijn computers zijn gepersonaliseerd per gebruiker EN vrijwel kompleet beveiligd ...

En mijn bbox en modems goed bereikbaar ... ahum ... die staan waar ik ze het beste kwijt kan hoor, niet waar PX er het beste bij kan .. ??
Haha .. misschien kan ik die technieker nog iets laten bij leren LOL !
Ik zal daar met plezier over berichten in dit forum ! 😉
Reputatie 6
Badge +3
Dat vind ik flauw Regulus, er zijn mensen die deze hulp echt kunnen gebruiken maar nu ga je deze kostbare tijd gewoon verspillen door een technieker te proberen belachelijk te maken.
Beste "Grand Master" ... Ik betwijfel absoluut niet dat er mensen zijn die zulke dienstverlening kunnen gebruiken maar .... ge moet NIET lezen wat er NIET staat ! Er is mij met enige "aandrang" aangeboden om van deze dienst gebruik te maken en ik heb mijn situatie haarfijn uitgelegd en expliciet vermeld dat ik, gezien die omstandigheden, wel als "test case" wil meewerken maar dat het IMHO tijdverlies zou zijn ... als PX daar geen oren naar heeft ?? sja !! .. en ik verzeker u als na het bezoek mijn resultaten slechter zijn dan nu dan is het kot te klein ! Ik heb trouwens al een uur of twee verspild door de bar slechte communicatie van PX over deze dienstverlening. Omdat ik in telefoonzone 02 zit krijg ik schijnbaar steeds Franstaligen aan de lijn die mijn taal nauwelijks spreken, pook dus mijn slecht humeur in deze maar niet al te fel op !!
Reputatie 3
Ik zit ook in deze telefoonzone, nochtans heb ik nog nooit een Franstalige aan de lijn gahad?
Ja .. 't zal dus wel aan mij liggen ... grijns ...
Reputatie 3
Soms ontvang ik wel e-mails van Proximus in het Frans, aan de telefoon echter heb ik ook nog niet voorgehad dat ze mij in het Frans aangesproken hebben, is dit nu toeval of niet ....
Ter info ..

Het Happy House bezoek is gisteren zoals gepland verlopen. In samenspraak met de technieker zijn wij vrij snel tot de conclusie gekomen dat de installatie, volgens de criteria vastgelegd door Proximus, optimaal en stabiel werkt. Het was dus een heel kort bezoek 😉
Happy House bezoek is zeer goed verlopen hier.
Rond 07u45 telefoon gehad van de technieker Mike dat die op baan was en binnen 30 minuten aan mijn deur stond.
Was mooi op tijd, prachtig.

Uitgelegd wat mijn problemen waren en ook dat deze morgen de radio en internet 2 keer weggevallen waren was al wakker van 4 uur deze morgen zuchtttt. Onmiddellijk uitleg gekregen dat hij het was die al van thuis uit mijn lijn aan testen was. Dus heb geluk gehad had een goede technieker die leeft voor zijn job.

Ik heb hem niet kunnen volgen kwa snelheid en was ook boven mijn petje. Maar simpel uitgelegd
Weet nu terug mijn paswoorden bij PX.
Kan terug email ontvangen op de tablet.
Alles werk nu goed PC, GSM en tablet

Modem is veranderd die was defect.

2 punten zijn niet opgelost geraakt:
- De TV app overal kon geïnstalleerd worden op de tablet maar enkel grijs scherm volgens Mike omdat ik een start abonnement hebt en dat het daarom is dat het niet werkt. TV overal is pas vanaf het comfort pakket.
- Nu is mijn homecinema https://www.gebruikershandleiding.com/Philips-HTS4282/preview-handleiding-576148.html verbonden met stereo kabels en werkt 100%. Maar via optische kabel dus digitaal lukt het ook niet ligt aan de software hoor ik van de technieker.

Heb geen klachten en ben zeker tevreden over het huis bezoek. Zoals paswoorden en instellen voor mij super moeilijk met het geheugen. Mike geeft mooi alles op kladblok opgeschreven en uit te geprint voor mij.

N.B en hier toch dik uur bezig geweest die man. En hij had nog 7 klanten te doen, amaai moet toch een stress geven.
Heb een Samsung 10.1 gekocht bij Proximus en heb de Android-versie 4.4.2 erop staan (geen flauw idee als dat de laatste versie is)

Deze morgen normaals de test gedaan.
De tv app is geïnstalleerd en na opstart van de PX app bevries het scherm zie foto. Kan niets meer doen enkel nog de tablet van stroom halen en heropstarten.
Volgens de technieker is de reden dat ik geen gebruik kan maken van TV overal met start pakket klopt dit PX?

En hoe zit dat nu juist met die optische kabel , waarom werkt het niet?
Ben nu al aangenaam verrast met het geluid nu via stereo kabel ben echt nieuwsgierig naar digitaal geluid.

grtt
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick,

Het feit dat je scherm bevriest staat los van het feit of je al dan niet recht hebt op tv overal met je pakket. Als je er geen recht op hebt, krijg je die melding gewoon in de app. Het feit dat je scherm bevriest wil zeggen dat er iets op de tablet scheelt, je kan best de app eens verwijderen en opnieuw installeren. Indien dit niet helpt, kan je altijd je tablet eens terug naar fabrieksinstellingen zetten (vergeet eerst geen backup te maken). Het zou alleszins wel moeten werken, onze app is compatibel vanaf Android 4.0

Mvg,

Kim,

Het Proximus team
Beste Kim intussen al de app 3 keer verwijderd en her installeert.

Was dat niet de bedoeling van een Happy House actie om zulke dingen op te lossen? Mijn 2 hoofdproblemen de tv app en die optische kabel zijn niet opgelost.

Komaan zeg jullie oplossing is om de tablet terug naar fabrieksinstellingen zetten voor de tv app. Waarom geeft jullie technieker dat gisteren niet gedaan? Mijn tv app van de tv en chromecast werken perfect via de tablet maar de tv app van PX niet. Komaan PX mijn geheugen is slecht door ziekte maar ben nu ook niet dom dat jullie mij nu wijs maken dat het de fout is van mijn software op de tablet en niet dat het jullie app is.
En uit nieuwsgierigheid PX krijg ik nu terug een Happy House om die twee punten in orde te brengen?
Reputatie 7
Badge +4
Een technieker zal je tablet of gsm nooit terug naar fabrieksinstellingen zetten, wat hij wel voor je doet is wifi instellen op je tablet en de tv app installeren indien deze nog niet op je tablet staat. Ook een optische kabel nakijken zal onze technieker niet doen, heb je je decoder al eens met de hdmi kabel verbonden? Geeft het dan wel een beter beeld?

Wat een happy house technieker vooral doet in nakijken of ons netwerk in orde is, dus hij kijkt vooral naar de wifi verbinding, het mobiele netwerk en de verbinding tussen bbox en decoder.

Mvg,

Kim

Het Proximus tem

Reageer