Hallmark stopt morgen bij Belgacom

  • 18 July 2011
  • 25 reacties
  • 2654 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik wil jullie even informeren dat Hallmark morgen stopt bij Belgacom. Dit gelt ook voor andere providers, en is al heel lange tijd geweten.

Hallmark zit in een betaalpakket, en ik vraag mij dan ook af welke nieuwe zender Belgacom zal voorstellen om Hallmark te vervangen. Hallmark zit in een pakket Movies & Entertainment. Als Hallmark stopt is er niet veel films nog te bekennen. TCM is een gratis zender met oude films, die tel ik dus niet mee.

De reden van dit topic is om de discussie te starten. Vandaag naar Belgacom gebeld, en blijkbaar heeft Belgacom geen plannen om een bijkomende zender te voorzien.

Graag jullie feedback.

Tjorven

25 reacties

Even een kleine update. Hallmark stopt op 20 juli. Dit is overmorgen, niet morgen.

Ook ter informatie een artikel dat ik hierover heb gevonden:

NBC Universal stopt per 20 juli met Hallmark Channel in Nederland en Vlaanderen. NBC Universal stelt in een verklaring een strategische beslissing daartoe te hebben genomen. Dit bericht Dutchmedia via haar website.

Hallmark Channel bestaat in Nederland sinds 1997. De eigenaar van de zender is kijkers dankbaar voor de loyaliteit. NBC Universal nam in 2007 Hallmark Channel buiten de Verenigde Staten over. In veel landen is de zender omgevormd tot Diva Universal, Studio Universal of Universal Channel.

In juli verloopt het merkenrecht voor NBC Universal, waarna Hallmark zelve opnieuw merkrechthouder wordt van dit zendermerk dat ze in de Verenigde Staten nog exploiteert. In Nederland heeft NBC Universal er voor gekozen om te stoppen met de zender.

Marktomstandigheden waaronder distributiemogelijkheden en de positionering hebben deze beslissing vermoedelijk doen nemen. Hallmark Channel zond de afgelopen periode geen nieuwe films uit. De zender stond bekend als kanaal met vooral familiefilms.

NBC Universal blijft in Nederland en Vlaanderen actief met de zenders 13th Street Universal, Syfy Universal alsmede E! Entertainment die via de verscheidene digitale pakketten te zien zijn. Hallmark Channel is te zien via de digitale pluspakketten van Ziggo, UPC en Canal Digitaal alsmede kleinere distributeurs.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo Belgacom, wat komt er in de plaats? Hopelijk weer geen Franse of Arabische zender!
(Er werd hierover al gediscussieerd in een andere topic)

Ja, er komt dus NIETS in de plaats, vermoed ik. Zo blijft er inderdaad niet veel meer over van "movies": enkel MGM en af en toe een (mooie, maar goedkope) film op 13th Street of Syfy.

Echt, Foxlife (http://www.foxlifetv.nl/) zou een práchtige vervanger zijn. Hebben ze al bij Telenet.
Met nog meer fantasie kunnen we dromen van Film1 (http://www.film1.nl/), een Nederlandse filmzender.
de kloof tussen het aantal franse zenders en nederlanstalige zenders wordt groter en groter.
Maar les Belgacom zal uiteraard niet reageren. Nous hebben uiteraard niet te klagen, want nous hebben Anne en tot 70 zenders in les basis aanbod. (waaronder ongeveer 10 zoom zenders, en meer dan de helft franse zenders)

Belgacom TV, de duurste provider met het minst aantal zenders.

tekst op maat geschreven van Belgacom.
Badge
Iedereen is ook vrij om bij belgacom te blijven of weg te gaan.En ik denk toch dat we allen groot genoeg en volwassen genoeg zijn om te weten wat het verstandigste is.
spreek voor uw eigen eh Axana! :D
Badge
Bart heb jij niet goed geslapen vanacht :O
juist wel ;)

hehe
Oei oei :p

Nog een leuke vervanger zou Comedy Central Nederland zijn 🙂 (ik weet wel dat dat niet zomaar lukt wegens licenties)
Als Hallmark in een betaalpakket en dat gaat er uit vind ik het nie meer dan normaal dat er van de prijs afgaat (zie ik Belgacom zeker niet doen)

Of er moet een goed alternatief in de plats komen.
Badge
Wanneer gaat die nu vandaag weg bij belgacom?Of is dat ook weer zo een loos alarm als die opdate die gisteren in augustus of in september zou komen.Het is precies of er allemaal maar naar gevist word.
geen loos alarm, staat in tv gids
Badge
Nee vroeg het maar omdat hij nu nog aan het spelen is.Maar soms worden er ook zo her en der van die verhalen opgevist en weet je niet meer wat je nog moet geloven.Maar onder woensdag versta ik woensdag en die gaat in om 00.00 uur.
Badge
Ik heb het nu in de gids gezien vandaag zal halmark nog te zien zijn hoe lang weet ik ook niet maar morgen is het definitief gedaan.Maar de volgende 7-8 dagen is er dus nog niets te merken van een vervanger.
de communicatie van Belgacom is dus wel heel goed eh.
Morgen is het gedaan ermee, en NIKS maar dan ook GEEN ENKELE communicatie van Belgacom.

Ze hebben maar 10 info/zoom kanalen, ze zullen te weinig capaciteit hebben om hierover te communiceren.

Goh, waarom vertrekt toch iedereen bij Belgacom..oh waarom, ik zie echt niet in waarom.
Badge
Ik versta dat eerlijk gezegd ook niet waarom kan er dan niet op voorand gezegd worden die zender zal dan al dan niet vervangen worden door deze zender.Kan toch niet zo moeilijk zijn.Normaal moet die zender vervangen worden want anders betaal je voor 5€ evenveel voor minder zenders.En ik denk niet dat die prijs naar beneden gaat want dat staat niet; zijn allemaal boeketten van 10 en 5 buiten die groote van 17 zenders of hoeveel er ook inzitten het is maarwat giswerk:).
Reputatie 5
Badge +2
De stopzetting van Hallmark zal zoals gewoonlijk pas aangekondigd worden na een paar dagen op het infokanaal. Was ook zo bij andere verdwijningen en stopzettingen van zenders. De komst van BRF Fernsehen staat er al op sinds oktober 2010 (!) en de komst van Investigation Discovery zal waarschijnlijk tot zeker het einde van augustus gemeld worden op het infokanaal.

Een gebrek aan opvolgers is er niet (FOXLife (HD), Crime & Investigation Network,...). Ben benieuwd of er ooit een opvolger komt van Hallmark.

Wat gaat dat worden als RVI volgend jaar stopt ? weer een (radio)zender weg, maar geen andere zender in de plaats vermoedelijk. Of het moest een Arabische radiozender zijn natuurlijk.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Dit is weer eens een sterk staaltje communicatie van een communicatie bedrijf, zou toch wel beter kunnen. Als ik dit forum niet kende zou ik het niet eens weten.
Badge
Ja Tien het is soms te erg om aan te zien hopelijk komt er ooit beterschap maar voor halmark moet er volgens mij een andere zender komen omdat zoals ik al zei deze in een boeket zit en niet vrij, die kan je gemakelijk eens bv.1 er tussen uit halen en niet meer aanvullen maar in een boeket licht dit al wat moeilijker.
Reputatie 6
Badge +1
WIJ WILLEN FOX LIFE, zou een ideale vervanger zijn.
Ja, hoe zit dat nu eigenlijk ? Belgacom verkoopt een boeket en een zender verdwijnt uit dat boeket. Wat zijn onze rechten ?? Komt Belgacom zijn plichten niet na ?

In het gratis aanbod zijn ook al zenders bijgekomen/verdwenen of naar betalende boeketten verhuisd.Bij gratis TV heb je dan het gevoel dat je recht hebt tot klagen natuurlijk..maar geen recht op compensatie/vergoeding...behalve dat belgacom zijn beloften niet nakomt kan je moeilijk schade (financieel) aantonen natuurlijk.

Maar nu heb ik beslist om er een boeket bij te kopen en enkele weken later is er al een zender uit verdwenen. Heeft iemand al de kleine lettertjes uitgeplozen of een consumentenvereniging hierrover aangesproken ?

Volgens mij hebben wij nu wel het recht dit boeket stop te zetten zonder verbrekingsvergoeding omdat belgacom de overeenkomst niet nakomt (eenzijdig wijzigt) maar daarmee heb je nog geen alternatief .. ook kan je gratis van boeket wisselen (3x dacht ik) maar daarmee heb je geen vervanging voor die film kanalen ..tenslotte ga je geen boeket kiezen dat je niet interesseert..

Zat dit boeket in een 'pack' zoals de recente promotie (2 boeketten van 5 euro+1 gratis huurfilm+ 10 euro proximus beltegoed voor 10 euro) dan wordt het helemaal moeilijk: betekent stopzetten va het boeket meteen ook annulatie van de pakketaanbieding ?

En betaal je nu eigenlijk voor de boeketten en krijg je die huurfilm + proximusminuten gratis of is het andersom en betaal je voor de proximus belminuten en krijg je de boeketten gratis ? Eerlijk gezegd is dat niet heel duidelijk, ook je factuur wordt er niet eenvoudiger op dat kan iedereen met 'gratis' belgacom tv beamen (gratis, huur, kortingen..optellingen en aftrekkingen bladzijden lang: het eindbedrag klopt meestal wel))

Hopelijk komt Belgacom snel met een alternatief en/of compensatie voor de abbonees, gratis film huren of zo ?

Nu vind ik Eva van Belgacom (is het een vrouw, man of hele ploeg mensen ??) heel knap (heb ze nog niet gezien , ik bedoel intelligent) gezien de snelle en duidelijke antwoorden waarmee ze onze vragen/problemen oplost, maar nu staat ze toch ook met haar mond vol tanden.. 'Belgacom' verkiest liever niet te reageren dan valse beloften te maken vermoed ik..

No geen tip voor Belgacom: waarom verneem ik nieuws over mijn abbonnement (zoals de wijzigingen van 1 sept) altijd eerst via (online) tijdschriften en fora en pas enkele dagen later via email van belgacom, dat komt slecht over..
Vind ook dat belgacom een nieuw zender zou moeten toevoegen aan het pakket , het is inderdaad de eerte zender niet die verdwijnt zonder vervanging !!!
liefst een film zender en niet alleen series
ivm opzeggen van een boeket:

boeket is maandelijks opzegbaar na 4 maanden, mits een opzegperiode van 1 maand in acht te nemen
behalve tijdens de eerste maand zijn ze onmiddellijk opzegbaar zonder opzegperiode/boete en worden de dagen dat het boeket actief was pro rata aangerekend

ivm Het Aanbod:
"Belgacom behoudt zich het recht voor om gelijk wanneer niet alleen de technische eigenschappen van de Dienst, maar tevens de Aanbiedingen en de samenstelling ervan te wijzigen, met name het aantal of de aard van de aangeboden tv- en radiozenders of de samenstelling van de 'Op aanvraag'-catalogus, en dit om commericële, juridische, economische of technische redenen. Belgacom zal trachten een min of meer equivalent Aanbod te behouden. Belgacom dient de Klant zo spoedig mogelijk van dergelijke wijzigingen op de hoogte te stellen, op de wijze die Belgacom aangewezen acht. In geen geval is er op grond van deze wijzigingen een schadevergoeding verschuldigd aan de Klant."

mvg
film 1 is ideaal, mooie recente films.

Reageer