Gratis Simkaart

  • 21 April 2012
  • 25 reacties
  • 3659 Bekeken

Even een vraagje ,ik heb gisteren een mail gekregen van Belgacom om gratis een simkaart aan te vragen,
maar mijn vraag is nu moet ik dan ook een stick kopen voor mijn laptop want daar geeft Belgacom toch

nergens info over .

Vgr.Danny

25 reacties

mss de vraag eens stellen met een privé bericht aan Eva van BGC

Een privé bericht naar Eva dat kan je door HIER te klikken

Elsa

Reputatie 2
Badge
in sommige laptops kan je die sim kaart gewoon insteken, als dat niet zo is moet je inderdaad een stick kopen waar je die sim kaart kan insteken en die gaat dan in je usb poort van laptop
Danny,

Ik zit met hetzelfde probleem, in de toekomst ga ik mij ook een laptop aanschaffen.

Waarschijnlijk een Apple, denk dat ik een beetje te vlug heb gereageerd op de mail van Belgacom en gewoon de gratis micro simkaart besteld, hopelijk kan ik die nog omwissellen, anders moet ik de usb stick aanschaffen.

Mocht je de oplossing via Eva krijgen wil je die dan hier delen.

Groetjes, Yvonne
je kan er ene kopen voor 49 Euro in een belgacom boetiek bijvoorbeeld.


Elsa
je kan de simkaart in die stick steken, en deze dan gebruiken op uw laptop

of je kan de simkaart in je laptop steken of in uw router of in uw tablet of in ... op voorwaarde dat deze apparaten er voor voorzien zijn natuurlijk

mvg
Hallo

Over sim-kaart

ik heb er nog een usb stick liggen van Mobistar Everywhere van vroeger

zou dat dan ook werken met de sim kaart van Belgacom erin ?

grtj Lady
zit er simlock op?

zou moeten bruikbaar zijn volgens mij, maar wellicht moet je hem flashen en andere software opzetten

mvg
Hallo

Kan wel het kaartje (microchip) eruithalen maar zie nergens een simlock

en andere software eropzetten zie ik niet zitten

want de software starte automatisch

op met de chip van mobistar en als ik de USB opende staat er vanalles op van mobistar om te installeren

wat wel kan verwijderd worden natuurlijk

maar waar de software halen om het voor Belgacom te laten werken?

grtj Lady
Dag,

Ik belde gisteren naar de support...

Simkaart is gratis maar zonder USB-stick lukt het niet ; die zou 39 € kosten in de BGC shop...

Ik dring aan en zeg dat die bewering "gratis" dan onjuist is...

Waarop men mij na enige aarzeling meedeelt dat die USB voorlopig in aanbod is voor 1 €...

Ik vind dat allemaal wat onjuist en bedrieglijk qua informatie.

De overschakeling van Favorite naar Maxi en de weerslag daarvan op de prijs...dat kon (of wou) men niet bevestigen.

Kortom...heel mistig vanwege Belgacom.

Ik wacht naar mijn volgende factuur en ik vrees dat er lijken uit de kast zullen rollen.

Mvg

Mon
Inderdaad ik vrees er voor dat de mensen bij de helpdesk zelf het bos door de bomen niet meer zien.

Ik vraag mij ook terecht af wat voor lijken uit de kast gaan rollen nu ik overgeschakeld heb naar het samengesteld pack comfort.

groetjes,


Elsa
een usb stick voor €1 zou ik nu wel niet afslaan Tong uitsteken

je kan die sim natuurlijk ook nog op andere manieren gebruiken, bv in tablet steken... of de gsm gebruiken als "stick", of tethering aanzetten op smartphone en het wifi signaal gebruiken op laptop

mvg
Ik wist zelf niet wat tethering was ik dacht meer aan een site zoals twiter maar ja dan zou het tettering genoemd hebben zeker ;-))

Weeral iets bijgeleerd dat je mobile kunt gaan met bvb je laptop via mobiel toestel bvb smartphone etc...


groetjes,

Elsa
Hallo

Indien USB stick voor 1.-€ is dat nu wel niet af te slaan

Door hier op community te komen ook al veel bijgeleerd.

Soms moet ik wel opzoeken wat jullie bedoelen maar vind en begrijp het dan wel.

grtj Lady
Reputatie 2
Badge
Waar haal je dan die 1 euro usb stick? Ik had daar nog niets over gelezen. Lijkt mij wat improvisatie van de helpdesk:-)

@xenne, ben jij er al gelukt om tethering te doen via de gratis sim? Als ik die sim in een smartphone steek krijg ik niet eens verbinding met het netwerk. Ik heb geen mobiel abo enkel de gratis sim.


ik heb de gratis sim nog niet, dus nog niet geprobeerd? aanvaard een smartphone geen data only sim?

je moet natuurlijk wel de instellingen van proximus internet in je smartphone instellen, ttz APN internet.proximus.be

mvg
Hallo

Gratis data sim maar stick 39.-€ zie

https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/?wicket:interface=:1:outerForm::IFormSubmitListener::

alleen nieuwe abbonnees

webdeal contract voor 1.-€ USB geldig tot 31 mei 2012


webdeal



3G USB-modem of -stick vanaf € 1.
Geldig voor elk nieuw contract van 12 maanden
Aanbod geldig van 01/02/2012 tot 31/05/2012

zie:http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_mob_subscribers_otc_dup_1.page? grtj Lady






Badge
allen

stick voor 1 euro is enkel bij een optie "betalend abonnement" NIET bij het nu inbegrepen data volume. De gratis data sim kaart nu inbegrepen bij uw overal internet formule kan je gebruiken in een netbook of pc met sim-card slot. Anders is aankoop USB stick aan €49 een optie. Bij toevoeging van uw mobile nummer in pack met fix-internet is dit volume ook bruikbaar met uw GSM toestel met daarin de klassieke voice sim-kaart.

muisje
Allen

Dank, muisje.

Ik kan daar maar één antwoord op geven...

Bedroevende communicatie vanwege Belgacom (zoals steeds)

Ik denk niet dat "gewone" mensen uit dat kluwen nog wijs geraken...

Zelfs op de website worden aanbiedingen van vandaag bij wijze van spreken reeds morgen gewijzigd

En als hun helpdesk en winkels hen niet kunnen volgen...wat dan met de "eenvoudige" klanten.

Ik wacht gewoon af tot ze er zelf uitgeraken (mijn factuur is wellicht om die reden ook al achteruit...wie geraakt daar immers nog wijs uit !)

Echt zielig.

Mvg

Mon (50 jaar klant bij Belgacom)
Hallo muisje

Je zegd dat USB 49.-€ kost volgens de bestelling op internet 39.-€

zie de vorige reactie reactie van Lady

grtj Lady
Op site van bgc staat:













USB-modemPrijs

Voor alle gebruik
Vodafone Mobile Connect 3G
USB-modem (k3806)







[/b] [/b][/b]

€ 49 € 1 of € 39 (voorwaarden van het aanbod)


Elsa
Reputatie 2
Badge
@muisje "Bij toevoeging van uw mobile nummer in pack met fix-internet is dit volume ook bruikbaar met uw GSM toestel met daarin de klassieke voice sim-kaart."

ik begrijp het dus goed dat de "gratis sim kaart" in een GSM toestel niet werkt?
Badge
Stick kost €49 in shop , via e-channel besteld €39 en met een 12 maanden betalend internet formule €1

Het nu inbegrepen mobile data volume bij fix internet is bruikbaar op de nieuwe sim-card en dit in notebook, Tab, I-pad, laptop of GSM toestel, maar u kan dan enkel de functie mobile internet gebruiken. Wanneer u een GSM abonnement in een pack met fix-internet toevoegt is het inbegrepen mobile data volume zowel bruikbaar op de sim only mobile data voor hogernoemde toestellen alsook met de bestaande VOICE sim kaart van uw GSM.

voor de volledig nieuwe abonnementen staat alles netjes op de internet site, het is de combinatie van oude formules met de nieuwe optie die verschillend is naargelang het oude tariefplan.

muisje
Heb gisteren usb stick ontvangen met Bpost

Tot mijn verbazing vermelde de faktuur die erbij was 1 € ipv 39€ bij de bestelling

Ben nochthans bestaande klant



't is de moment om er ééntje te bestellen blijkbaar Tong uitsteken

mvg
beste

misschien interessant om te vermelden, ik heb dus een gratis simkaartje aangevraagd om gebruik te maken van mijn internet overal 3G volume, nu ontvang ik vandaag een factuur met onderstaande bemerking:

Uw contracten van bepaalde duur
0470 42 08 xx heeft een contract dat afloopt op 08/05/2013 voor Mobile Internet – laptop/tablet limited

zou dit mijn opzeg van mijn vast internet kunnen bemoeilijken? niet dat ik dit van plan ben zenne...

mvg

Reageer