Gratis Proximus Fon?

  • 25 November 2017
  • 8 reacties
  • 1011 Bekeken

Van mijn Gsm gaat iedere dag geld af al gebruik ik hem niet en , als ik uit huis gaan gaat hij naar proximus fun een gaat er geld van mijn rekening . Op mijn abonement staat er dat proximus fon gratis is hoe komt dat?

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Van mijn Gsm gaat iedere dag geld af al gebruik ik hem niet en , als ik uit huis gaan gaat hij naar proximus fun een gaat er geld van mijn rekening . Op mijn abonement staat er dat proximus fon gratis is hoe komt dat?
Normaal kan dat niet ook al springt hij op fon gaat het verbruik niet van de mobiele data maar van verbruik internet pack af indien je daar klant bent. Zou toch eens contact opnemen met PX. 0800-22800. Bij mij telefoon doet hij dit ook weleens maar nooit voor moeten bij betalen.
Reputatie 6
Badge +3
Proximus Fon volume gaat inderdaad af van data volume smartphone als de Fon niet in een pack zit.
Nota indien in een pack met vast internet dan gaat volume in mindering van je vast internet.
Zie voorwaarden proximus

Het volume dat u verbruikt via deze wifi-hotspots in binnen- of buitenland wordt afgetrokken van uw maandelijks internetverbruik. In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken maar verlaagt Proximus de snelheid naar 128kbps.
"gaat inderdaad af van data volume smartphone"
snap ik niet goed, Fon gaat toch over internet= internetverbruik en niet over dataverbruik?
Reputatie 6
Badge +3
Fon = internet = Data
En dat is niet gratis (bij proximus)
Maar fon werkt via wifi of anders gezegd via internet en niet via 3/4 G netwerk of zie ik dan zo verkeerd?
Reputatie 6
Badge +3
Voor FON zijn er een paar methodes voor het aanrekenen van het verkeer.

* Gratis FON bij Proximus "vast abonnement" of pack: het verbruikte volume gaat af van het datavolume van je vast internet
* Gratis FON bij Proximus mobiel abonnement: het verbruikte volume wordt niet afgehouden van je datavolume van je mobiel abonnement.
* Je kunt data aankopen voor FON, maar dat is prepaid.

Dus normaal gezien zou de kosten die je ziet niet mogen komen van FON gebruik. Ik gok dat de gsm toch af en toe een data connectie aanmaakt met het mobiel netwerk wanneer er geen FON hotspot in de buurt is. Om zeker niets te verbruiken is het best om "Mobiele data" of "Gegevensverbruik" uit te zetten op je telefoon.
Dat is inderdaad ook wat ik denk !
NB: Bij prepaid kan ik gewoon verder surfen via (WiFi) Fon als mijn kaart leeg is en gaat het verbruik af van mijn Internet volume.

Reageer