gratis mobile SIM kaart

  • 16 April 2012
  • 17 reacties
  • 2882 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Als je een gratis mobile SIM kaart wil aanvragen moet je een telefoonnummer opgeven waarop je de dienst wil activeren.

Nu heb ik geen mobiel abo bij Belgacom. Ik heb enkel een vaste iTalk lijn.

Kan ik dan toch een SIM kaart aanvragen, ik moet niet bellen enkel surfen...

17 reacties

heb je het over een sim kaart om het 3G volume te gebruiken dat bij je internetabo zit? beetje vreemd dat je daar telefoonnummer moet voor opgeven?

ik heb ook al een poging gedaan via :

De simkaart om te genieten van 3G-internet op verplaatsing is gratis. Bestel ze online.

maar ik krijg altijd foutmelding :



misschien omdat ik al free weekend heb, misscchien moet ik via e-services het mobile internet overal voordeel activeren

mvg
Inderdaad volgens mij kan je geen bijkomende sim aanvragen als je mobile free weekend hebt.

Eva kan jij hier eens duidelijkheid inbrengen a.u.b.

groetjes,

Eksa
ik denk dat als je free weekend hebt, dat je via e-services eerst het mobile internet overal voordeel moet activeren, dan komt free weekend automatisch te vervallen, want ze zijn niet te combineren en misschien dat je dan wel een simkaart ontvangt (of kan aanvragen)





mvg
Dat is hetgeen ik ook begrepen heb maar EVA kan dit toch bevestigen, dat we teminste 100% zekerheid hebben.


Elsa
wij hebben hetzelfde probleem en alleen onze vaste telefoonnr komt te voorschijn en dan een foutmelding?

Kunnen we geen simkaart krijgen alleen maar om te surfen???
Je kan het natuurlijk altijd via de klantendienst aanvragen op het gratis nummer 0800 22 800

Elsa
Badge
beste

een simkaart om enkel te surfen kan enkel in combinatie met fix internet - .

Muisje
ik denk wel dat we dat hier allemaal hebben hoor, muiske

mvg
Reputatie 2
Badge
@muisje, ik heb vast internet, belgacom TV en iTalk. Bij aanvraag van free mobile sim kan ik kiezen uit 2 nummers, i.e. mijn iTalk nummer of mijn belgacomTV nummer. Als ik mijn iTalk nummer kies krijg ik een foutmelding, als ik mijn BelgacomTV nummer kies kan ik wel de aanvraag doen. Ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren...
Beste,

Op onderstaande link vinden jullie de nodige uitleg :

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/plain-topic/p_myinternet.page?rid=CBU_HP-TB-1_CARE_ALL_Eagle


Wat gebeurt er met mijn Mobile Internet-abonnement?


  1. U hebt Mobile Internet Free Weekend?
    • Ofwel wisselt u dit tariefplan in voor de nieuwe Mobile Internet-formule waarmee u ook gratis surft tijdens de week. U kunt uw huidige simkaart behouden. Bovendien kunt u een extra simkaart bekomen om ook met uw gsm van deze bundel te genieten, zonder extra kost.
    • Ofwel behoudt u uw huidige Mobile Internet Free Weekend op uw huidige simkaart, maar dan geniet u niet van de nieuwe Mobile Internet-formule.

  • U hebt Mobile Internet Evening&Weekend, 15h of Daily?

    • Ofwel wisselt u uw huidig tariefplan in voor de nieuwe Mobile Internet-formule. U kunt uw huidige simkaart behouden. Als u extra Mobile Internet-volume wilt, kunt u een Mobile Internet-abonnement op basis van volume (Start, Comfort or Favorite) op dezelfde simkaart activeren.
    • Ofwel behoudt u uw huidige tariefpan en simkaart, zonder van de nieuwe Mobile Internet-formule te genieten.
      [/list]
    • U hebt Mobile Internet Start, Comfort, Favorite of Intense?

      • De nieuwe Mobile Internet-formule wordt automatisch bijgevoegd bij het volume van uw abonnement. Dit is niet zichtbaar op uw factuur, maar u kunt uw verbruik opvolgen in e-Services of met uw Hello!-app
        [/list]
        [/list] Met vriendelijke groeten,

        Eva




  • Beste RolandT,

    In uw geval is het internet uw hoofdprodukt.

    Op uw internet heeft u dan uw Belgacom tv en uw I-talk.

    Dus u moet uw internet identificatienr gebruiken (dit is ook uw Belgacom tvnr).


    Met vriendelijke groeten,

    Eva
    Reputatie 2
    Badge
    SIM kaart ontvangen:)
    @ RolandT

    SIM kaart ontvangen is de makkelijkste stap. Ze aan de praat doen krijgen via Belgacom (zonder Proximus GSM) zal jouw grootste probleem zijn.

    Bij mij is het dossier in behandeling sinds 18 Apr en nog steeds geen ontvangst
    ik heb ook een simkaartt aangevraagd voor die gratis 3G,maar ik zou graag willen weten of je met die kaart enkel gebruik kan maken voor mobile internet 3G, ofdat je daar ook kan mee bellen,want een gsm nummer heb ik hier niet van bijgekregen,maar kan je van die simkaart een gsm nummer aanvragen zodat je daar ook kan mee bellen,en opladen met beltegoed zoals pay&go?

    Zou hier iemand mij een antwoord op kunnen geven?
    De aanvraag die ik gedaan heb op 19 april om te switchen naar pack overal comfort en een bijkomende sim (bijkomend tov freeweekend sim) daar heb ik nog tot nu niks van gehoord of gezien !

    dus die lange wachttijden zijn bliojkbaar normaal.


    groetjes,

    Elsa
    @Elsa,

    Wachttijden voor het verkrijgen van de kaart zijn nog maar het begin van jouw zorgen.

    Ik probeer als sinds 18 April om de simkaart te doen werken ... nog steeds niks
    Badge
    Beste MarkVH

    ik heb ook een simkaartt aangevraagd voor die gratis 3G,maar ik zou graag willen weten of je met die kaart enkel gebruik kan maken voor mobile internet 3G, ofdat je daar ook kan mee bellen,want een gsm nummer heb ik hier niet van bijgekregen,maar kan je van die simkaart een gsm nummer aanvragen zodat je daar ook kan mee bellen,en opladen met beltegoed zoals pay&go?

    Gratis SIM is DATA only, U kan die sim-kaart in een, laptop, Tablet of Ipad gebruiken. Wanneer u daarenboven een GSM -abo (geen pay & go kaart) in een pack met uw fix Belgacom internet abo samenvoegt kan u met uw bestaande mobile sim kaart evenneens van het bovenvermelde 3G DATA volume gebruikmaken. Voorwaarde is dus GSM samen in packet met uw fix internet.

    muisje

    Reageer