Gratis installatie en dan toch aanrekenen?

  • 28 April 2011
  • 14 reacties
  • 2708 Bekeken

Ik heb belgacom aangevraagd via internet, en hierbij kon je kiezen om alles zelf te installeren waardoor de installatie GRATIS was, en bij mijn eerste factuur moest ik € 130 betalen aan installatie kosten zowel voor tv als internet terwijl ik thuis zelf de B-BOX en de decoder aangesloten heb. Nu gaat mijn internet plots al 4 weken niet meer en krijg ik een factuur thuis waarin ik internet moet betalen tot in mei, terwijl ik al een maand geen internet meer heb.

Ik snap de manier van factureren helemaal niet meer, en ben eigenlijk ook niet van plan om deze volle bedragen te betalen...

14 reacties

Dan kunt u het best bellen naar de facturatie dienst. Daar kunt u uw probleem uitleggen en zullen ze dat zonder probleem wijzigen en ook vergoeden voor de weken die u geen internet had.
gratis activatie en toch op de factuur, dat komt helaas vaak voor. een éénvoudig telefoontje naar dienst facturatie en je zal credit nota krijgen.

maar je zit al 4 weken zonder internet?! wat is de reden daarvan?

mvg
@xenne Wss door het niet te betalen van de factuur. Ik geef hem heus geen ongelijk hoor. Alleen ja het nadeel is geen internet. Wel spijtig natuurlijk dat hij zonder internet zit. Wat ge ook kunt doen is Ali gewoon uw vraag richten aan EVA met uw gegevens erin en dergelijke en kan ze contact laten opnemen met u om dit zo snel mogelijk rect te zetten. Veel geluk ermee makker
Ik betwijfel of het is door het niet betalen van de factuur, het is enkel het internet die niet meer gaat, met televisie heb ik geen enkel probleem, die blijft gewoon gaan. En tot op heden nog geen herrinnering ontvangen, dus zomaar internet uitschakelen zonder waarschuwing mag volgens mij zelfs niet. En ik ben een zij en geen hij :D
al contact genomen met de technische dienst met de vraag waarom uw internet niet meer marcheert? beetje vreemd dat je dit 4 weken laat aanslepen?

veel geluk ermee meid

mvg
Badge
beste,

130 euro installatiekost en geen technieker aan huiis geweest ? Installatiekost bedraagt 99 of 149 euro. Wellicht betreft die 130 euro een aankoop. Wat staat er als omschrijving? Voor een juiste informatie bel je best de klantendient op hun nummer 0800/22800 en dit van maandag tot vrijdag 08u00 tot 18u00. Wanneer uw internet niet werkt dien je de helpdesk op hun nummer 080022700 optie 1 vervolgens optie 3 te contacteren, dit kan je dagelijks tot 22u00 ook vandaag

muisje
Beste Ali.4179,

Kan u via prive-bericht uw gegevens even doorsturen?

Ik kijk dit dan even na in onze systemen.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Ik ben ingegaan op een promotie "gratis" installatie en activering Belgacom tv. Na een maand ontvang ik een faktuur waarop de installatiekosten worden aangerekend. Bijgevolg neem ik contact op met de klantendienst om deze vergissing te melden, waar mij onmiddelijk wordt gevraagd om dit aanbod te bewijzen...maw ; de miserie (woord tegen woord) kan beginnen...
strookt niet met de ervaringen die ik heb met de klantendienst.....

je zal de verkeerde persoon aan de lijn gehad hebben, denk ik... inhaken en terug bellen kan wonderen doen.....

mvg
Martin, stuur uw gegevens naar Eva in een privébericht.
Hetzelfde hier. Had geen Belgacom TV, wel telefoon en internet. Begin maart 2011 oude modem stuk, nieuwe modem gaan halen in center op Meir in Apen. Vernam daar dat ik als klant met internet en telefoon van Belgacom, ook recht had op gratis TV. De vriendelijke man wist me er bij te vertellen dat zowel de installatie als activatie van de TV op dat moment gratis waren. Zojuist de tweemaandelijkse factuur ontvangen van Belgacom waar 149€ installatie en 50€ activatie bij op vermeld staan als eenmalige kosten. Morgen bel ik naar 0800-22800 en horen wat men daar zegt en beslist. Ik heb de Bbox 2 direct mee gekregen en zelf geïnstalleerd (had deze dringend nodig -internet). De technieker heeft de installatie van de TV uitgevoerd.
Ilse, kun je ons het antwoord van de "klantendienst" laten weten...

Reputatie 2
Badge +1
Gewoon een telefoontje met de klantendienst en dit zal normaal gesproken opgelost worden.
Inderdaad, ik heb ook hetzelfde meegemaakt na mijn upgrade naar tel + intense & free TV. Technieker & activatie was gratis, WEL uitzonderlijk dat enkel de activatie & niet de installatie was aangerekend dus enkel de 50€. Gewoon diezelfde dag de facturatiedienst opgebeld, daar de uiterst vriendelijke medewerking mogen genieten van een medewerkster & de bevestiging gekregen dat dit op de volgende factuur onmiddelijk gecrediteerd zal worden aangezien het een foutje was bij de facturatie. 2 dagen erna zat de bevestiging van de creditnota al in de brievenbus & de factuur daarna was deze ook mooi gecrediteerd.

@ Martin .6120

Je hebt na bestelling van je pakket onder promotie een bevestigingsbrief ontvangen met alle details op, hopelijk heb je die toch wel goed gelezen om dan ook te weten of de installatie gratis was of niet. Strookt niet echt met de ervaring die ik heb met de klantendienst, net zoals Xenne zei maar goed. Het is zoizo geen 'woord tegen woord' kwestie, neem je bevestigingsbrief er even bij & bekijk die eens goed.

Mvg

Reageer