"Gratis" 3G volume bij pack: internet + tv + telefoon + gsm

  • 11 October 2012
  • 2 reacties
  • 785 Bekeken


Beste,


Sinds 1 oktober heb ik een gsm abonnement genomen bij een reeds bestaand pack: Internet Maxi + digitale tv + telefoon.


Ik heb gekozen voor Belgacom Generation MTV 15, omdat mij dit het voordeligste leek in mijn situatie.


Gisteren kreeg ik van Belgacom een sms waarin staat dat het totaalbedrag van uw betalende bundels met 10 € overschreden is...


Ik heb tot hier toe enkel gesurft met mijn gsm en een paar smsen verstuurt, nog niet gebeld.


Als ik inlog op e-services, staat er bij mijn gsm verbinding: soort abonnement:

Mobile Internet Advantage 1 GB, maandelijks volume: 0 MB gebruikt, 989 MB 887 KB beschikbaar.


Maar bij mijn belkredieten onder gsm, staat: Mobile - Internet: totale duur 3u45:45 bedrag: 27,86 € ??????????????????


WTF ???


account: fb307839

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Generation MTV behelst 60 minuten bellen (overconsumptie 0,25€ p.min), onbeperkt SMS'en, en 50MB datavolume (overconsumptie 0,10€ p.MB).



Als je GSM-SIM-kaart gekoppeld is aan het gratis Maxi datavolume van 1GB, wordt normaal gesproken eerst de 50MB van het GSM-abonnement aangesproken, en als dat op is eerst het gratis datavolume. Je kunt ook een gratis dataSIM aanvragen, die dan een apart nummer krijgt, en die je dan kunt gebruiken in een tablet of USB-3G-stick voor PC/laptop. Het verbruik hiervan gaat dan ook van het gezamelijk GSM-volume en het gratis volume af. Je kunt dat inderdaad checken in de hello-app als je die hebt, of op de E-services.Allicht is er hier iets misgelopen met de koppeling? Belgacom zal dit dan zeker terug crediteren (heb dit ook meegemaakt een tijdje geleden, maar ik stond toen op Access time tg. 0,42€ p.5min).



Het is trouwens een fabeltje dat je het gratis mobiel datavolume van oude packs (vanaf 15/04/12 was dat 50MB voor Start, 100MB voor Comfort, 250MB Favorite, en 500MB voor Intense) niet kon koppelen aan een GSM Mobiel data-abonnement (je moest wél een Mobile data-abonnement voor GSM hebben). Ik heb dat toen trouwens laten doen, al heeft het wel een maand geduurd voor het rond was (via Eva) omdat het computersysteem hierop niet voorzien was. Met een gratis dataSIM kon het wel apart gebruikt worden zonde extra-abonnement..



Met de nieuwe GSM-formules vanaf 1 oktober Generation MTV en Smart, die al een behoorlijk datavolume hebben, zal het gratis datavolume uit oude packs niet meer kunnen gekoppeld worden vermoed ik. Wél kan je het nog met een gratis datasim gebruiken in tablet of USB-3G-stick.



Het is ook niet zo dat de nieuwe packs maar een ''knipoogje' duurder zouden zijn. Enkel voor mensen die véél 3G-volume nodig hebben of een 7' tablet gratis in huur willen, kan het interessant zijn. Voor TV is het bijna altijd 11 tot 15€ duurder, omdat er nog maar één formule voor TV overblijft die enkel in het duurste pack Max! voor 10,80€ gratis boeketten aanbiedt (in een oud pack met TV-Favorite of Intense begrepen plus een gratis credit voor een film of TV-programma uit het VOD-aanbod, wat nu in de nieuwe packs volledig verdwenen is).

 Ik heb net hetzelfde probleem.


Ik ben ook toegevoegd aan de Maxi pack thuis, waardoor ik met mijn Generation MTV 15 normaal gezien 1GB mobile internet krijg.


Vijf uren nadat ik was overgeschakeld van Proximus naar de Belgacom pack, kreeg ik al een sms dat ik 10 euro over de betalende bundels was overschreden. Terwijl ik dat moment nog niet had gesurft of gebeld. Tegen 18u 's avonds werd dat 30 euro!


Ik heb mijn gsm gecheckt, en ik heb nog maar 21MB in totaal verbruikt. Ik snap dus echt niet waarom ik al 30 euro over de limiet zou zitten, aangezien noch de limiet van 50MB van Generation MTV15 werd overschreden, noch die van 1GB van de Belgacom pack die ik normaal zou moeten hebben.


Ik ben langs gegaan bij een Belgacom winkel, waar ze me zeiden te bellen naar de klantendienst om er voor te zorgen dat die 30 euro wordt gecrediteerd. Op een vrijdagavond ben ik niet binnen geraakt op de klantendienst, waardoor ik maandag opnieuw (voor de vierde keer trouwens!) naar de Belgacom winkel mag stappen.

Reageer