Beantwoord

Glasvezel in Hasselt

  • 6 November 2017
  • 13 reacties
  • 368 Bekeken

wanneer komt er glasvezel in hasselt?
icon

Beste antwoord door Martin 6 November 2017, 20:17

Bekijk origineel

13 reacties

Ter Info: ik heb je in een ander post al de link gegeven waar je al kan zien of er in de directe toekomst het al mogelijk zal zijn.

of dat glasvezel naar je toekomt kan je op deze site opvragen (naar onderaan de pagina scrollen)
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optical_fiber_brownfield/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html
Reputatie 7
Badge +1
Ter Info: ik heb je in een ander post al de link gegeven waar je al kan zien of er in de directe toekomst het al mogelijk zal zijn.

of dat glasvezel naar je toekomt kan je op deze site opvragen (naar onderaan de pagina scrollen)
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optical_fiber_brownfield/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html

Martin,

Jij geeft de meeste reacties op dit forum. Dit is prima maar waarom reageren de PX medewerkers zo weinig. Die kunnen toch een antwoord geven op deze vraag want die hebben toch inzicht in de vooruitgang van glasvezel en andere zaken zoals adsl naar vdsl. Heb de test gedaan voor Wenduine. Zouden dan contact opnemen wanneer het gebeurd en is het al gebeurd en ik woon in een appartement kan de syndicus dit tegengehouden hebben. Wordt tijd dat PX les gaat volgen op de Wet mede-eigendom dan kunnen ze zien dat deze info niet klopt. Syndicus kan en mag dit niet tegenhouden.
Inderdaad Ik hoop uiteraard ook voor Lowie, dat er morgen iemand van Proximus zelf hem verder kan inlichten wat de nabije toekomst hem aan verbetering te wachten staat.
Reputatie 7
Badge +4
@Antoon, Px bedoelt gewoon dat de contacten via de syndicus verlopen (en uiteraard is het de vergadering van de mede-eigenaars die conform de van toepassing zijnde wetgeving beslist)

&

Px zou veel ongenoegen/irritatie/... wegnemen door "ietwat duidelijker" te communiceren
= welke snelheden zijn waar tegen wanneer beschikbaar (30 Mbps/100 Mbps/...)
+ tegen wanneer mag er waar verbetering verwacht worden (30Mbps/100Mbps/...)
bv. trimestriële of semestriële update van een dekkingskaart met een nauwkeurigheid van 250 m
Waar beschikbaar, in principe is dat nu al mogelijk (op een paar uitzonderingen na database niet ok) , het is alleen soms een probleem wanneer het nog niet via hun database te raadplegen valt, dan kun je geluk hebben als ze kunnen bevestigen dat het voor binnenkort is, omdat bv de werken al in de korte termijn planning zitten of bezig zijn, maar als ze in de lange termijn planning zitten wordt het vervelender zowel voor Proximus en de klant zelf, dan is het aan de klant om consequent te zijn en in dit geval knopen door te hakken ‼️
Reputatie 7
Badge +4
Martin
Onderstaande info is (nog) niet publiek voorhanden
tegen wanneer mag er waar verbetering verwacht worden (30Mbps/100Mbps/...), met trimestriële/semestriële update uiteraard; en de planning hoeft voorlopig niet verder te gaan dan 31/12/2020 (cfr toepassing EU directive breedband )
Eenzelfde inspanning qua info mag uiteraard ook van de concurrentie verwacht worden (blijkbaar zouden er ook bij de kabeldistributie nog "gaten" zijn)
Ik moet je toch geen tekening maken waarom je dit niet moet echt verwachten, en uiteraard ook niet alleen bij Prox 😉
Als ze iets doorgeven zijn het altijd streefdatums en dan weet je in feite nog niet veel meer aangezien dit kan maanden en zelf nog langer kan uitlopen na een streefdatum, dat hebben we toch al uit de geschiedenis geleerd hé !

Ik zou ook graag hebben (en wie niet) dat alles zeer duidelijk wordt op alle gebied enz...... enz..... maar .......
We kunnen het alleen maar aanklagen en zeggen hoe we het graag zouden hebben en afwachten wat er van uit de bus komt!
Reputatie 7
Badge +4
Antoon1 Ook voor Hasselt kan je dit via hetzelfde formulier nakijken. Voor appartementsgebouwen (en de daar te installeren verticale bekabeling) is de syndicus inderdaad ons aanspreekpunt - hij vertegenwoordigt immers de vereniging van mede-eigenaars, en is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de beslissingen genomen op de algemene vergadering.
Reputatie 7
Badge +4
Martin
Een tekening hoeft niet...
Elke nutsmaatschappij beschikt over "een meerjarenplan investzeringen" & deze voor de 1e 12 à 18 maanden liggen zo wie zo quasi 100% alvast (= zijn intern gekend maar niet noodzakelijk door de klantendienst)
En desgevallend moet de "wetgever" maar een "richtlijn fabriceren" (bv. van toepassing binnen de 10 dagen na publicatie in het staatsblad, hallo Mr Decroo?) 🙂
Het is heel simpel alles heeft zijn reden en uiteindelijk zal de reden al dan niet rechtstreeks om winstbejag , geld dus draaien of anders gezegd een never ending story 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Antoon1 Ook voor Hasselt kan je dit via hetzelfde formulier nakijken. Voor appartementsgebouwen (en de daar te installeren verticale bekabeling) is de syndicus inderdaad ons aanspreekpunt - hij vertegenwoordigt immers de vereniging van mede-eigenaars, en is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de beslissingen genomen op de algemene vergadering.
Hallo LinosD. Woon niet in Hasselt maar in Wenduine. Wonen op een appartement. Deze zijn 2,5 jaar geleden gereed gekomen. Daarom ook jammer dat er toen geen glasvezel is gelegd. Maar jullie moeten toch aan kunnen geven als PX wanneer dit voor Wenduine in de planning staat. Ieder bedrijf heeft toch een meerjaren planning. Neem aan dat PX dit ook heeft.
Reputatie 7
Badge +4
hi antoon
ik geef je vraag even door aan onze planningsdienst om te zien wat er eventueel al voorzien is in je regio
ik bezorg je meer info van zodra ik deze zelf heb

mvg
jonathan
Reputatie 7
Badge +1
hi antoon
ik geef je vraag even door aan onze planningsdienst om te zien wat er eventueel al voorzien is in je regio
ik bezorg je meer info van zodra ik deze zelf heb

mvg
jonathan

Hallo Jonathan, bedankt voor het antwoord. Hoor het dan wel.
Mvg, Antoon

Reageer