• 5000 & 6281: voor de communicatie met mijn Synology NAS over het internet.
• 5901 & 5902: voor de communicatie met mijn webcam over het internet.
Dit heeft goed gewerkt tot ik begin oktober merkte dat er geen externe communicatie meer mogelijk was en de portchecker aangaf dat alle poorten dicht waren.
Ondertussen heb ik volgende tests doorgevoerd:
• Via "My Proximus" getracht poort 23. 80 en 443 te openen: de poorten bleven gesloten.
• De B-box 2 gereset, vervolgens op fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw geconfigureerd: internet en TV werken maar de poorten blijven gesloten.
• De B-box 2 ingeruild tegen een B-box 3 (Technicolor) en geconfigureerd: internet en TV werken maar de poorten blijven gesloten.
Zou er een verband kunnen bestaan met de datalimiet van mijn Comfort Pack? Begin oktober heb ik namelijk mijn limiet overschreden door een te groot back-up bestand naar een externe NAS te willen transfereren. Zou het kunnen dat Proximus als gevolg daarvan alle poorten geblokkeerd heeft en zo ja, hoe kunnen die poorten weer vrijgegeven worden.
Beste antwoord door ThomasP
Bekijk origineel