geplande opnames niet gebeurd

  • 13 March 2011
  • 10 reacties
  • 1435 Bekeken

Ik heb weer (want het is niet de eerste keer) 3 programma's die niet opgenomen zijn deze week terwijl ze wel gepland waren en ook tijdens de opname een R verscheen in de TVguide en op de infobalk. Er is nog +/- 70% van de schijfruimte vrij dus daar kan het niet aan liggen. Het gekke is dat ik deze week 5 programma's geprogrammeerd had waarvan er 2 waren die overlapten met een ander programma waardoor ze maar tijdelijk (30dagen) bewaard worden, die programma's zijn wel opgenomen maar de 3 permanente opnames niet. Dit waren natuurlijk de programma's die we zeker niet wouden missen maar niet konden zien op het moment zelf.

Ik vraag me nu wel af wat het probleem is waardoor die opnames mislukken en hoe ik als nog aan die programma's raak, ze zijn niet te zien in ooit gemist.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Vraagje, had je die als serie ingepland ?
2 van de 3 niet op genomen programma's zijn idd serie opnames de andere niet
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb me hier in een ander item ook al beklaagd over het feit dat de TV-gids niet betrouwbaar is. Programma's die je dan als serie hebt ingepland en waar je dus met een gerust hart van denkt dat je er niet meer moet naar omzien, worden in de TV-gids plots geen serie meer. Gevolg, je moet ze weer dagelijks of wekelijks manueel inplannen. Ze blijven dan wel leuk bij de ingeplande series staan, maar komen niet meer automatisch meer in de planning terecht, want de serieplanner vindt niks meer van dit programma als serie. Je krijgt wél geen verwittiging... Héél irritant ! want je bent verplicht dagelijks te checken of alles in de planning staat.

Ik heb zelfs ook voor dat bepaalde programma's die ik verschillende dagen op voorhand heb gepland met nPVR, inieens met een kruis achter staan.

Hoop dat het met de nieuwe interface, als die volledig operationeel is, zal opgelost zijn.
Waar blijft EVA met een antwoord of een uitleg?

of gaat belgacom weer eens bewijzen dat ze eigenlijk niet inzitten met hun klanten
Wel erg hé, na bijna een maand blijft nog altijd stil bij belgacom. Er moet toch iemand op de hoogte zijn van hun eigen software die een antwoord kan geven al was het dat ze toe geven dat er bugs in zitten die ze niet allemaal kennen. Maar als gebruiker heb je er wel niet echt veel vertrouwen in want ook al heb je de opname correct ingebracht het is niet zeker dat het opgenomen zal worden. toch blijf ik ik blijde verwachting van een antwoord van EVA
Blijkbaar ben ik niet alleen in deze situatie. Inmiddels is bij ons het nieuwe systeem reeds gedownload, maar bij geplande opname's blijkt dat dat opname nadien niet kan bekekenworden. Ze staan wel allemaal in de lijst van de opname's doch wanneer je een opname van de vorige dag wil bekijken bekomen wij een zwart scherm. een opname van een andere post lukt dan weer wel, je krijgt de meldiging "even geduld" en dan volgt logisch de opname.

Waar ligt hier de fout? Schijfruimte is er nog voldoende...

Graag een antwoord aub.
Reputatie 7
Badge +1
Het blijft zo dat het systeem onbetrouwbaar blijft, ook met de oude interface. Series soms dubbel in de planning, waarvan één met een kruis. Bij verwijderen met blauwe knop is de andere soms mee weg, maar niet altijd. Soms ook nPVR planning (30d) met een kruis. Je moet het elke dag checken voor de opnames beginnen. Niet toelaatbaar, want niet mogelijk voor mensen die de hele dag weg zijn en waarvan de opnames dus de mist ingaan. De fouten sluipen er in tijdens de update van de TV-gids, en die gebeurt niet alleen 's nachts, ook in de namiddag gebeurt er nog een (dan komt er een extra-dag bij).
Omdat serie opname niet betrouwbaar is alle opnames via tv gids ingegeven. En weer loopt het mis. Dit staat er bij opnames:

15/4 09:00 The Sopranos (met cirkeltje opname gelukt) Duur opname 9 min

15/4 09:10 Programmainformatie ontbreekt (met kruisje in cirkel opname mislukt)

15/4 04:30 Prochain Programme Diffusé 05:00 (met kruisje in cirkel) Ik had geen opname om 4:30

Dit is reeds de vierde afl. van deze reeks die ik mis door mislukken opname. Voor volgende week doe ik geen moete meer .Iemand de dvd box van het laatste seizoen te koop?;)
Wij hebben dit ook al gehad, het staat ok voor opname maar achteraf staat er een cirkeltje met een kruisje in en er is niets opgenomen. Dit is wel heel vervelend ofwel is de opname verdwenen. Wat betreft het overzicht van de opnames, die was bij de vroegere lay out toch gemakkelijker dan nu en zeker voor opnames te verwijderen en het kleur mag ook aangepast worden het is moeilijk leesbaar
Ook ik heb dit al meermaals megemaakt en ik vind dat zeer vervelend en het ergste is inderdaad dat je die opname voorgoed kwijt bent, zeker als het om een filmopname gaat.

Waarom kan daar niets aan gedaan worden ?

Reageer