Geluidsprobleem 2BE

  • 26 January 2012
  • 4 reacties
  • 463 Bekeken

Beste

Sinds kort hebben we Belgacom TV.

Alles werkt goed volgens gegeven standaard, enkel hebben we probleem met het geluid op zender 2BE.

Het probleem is: als er luide of veel muziek is, is het net alsof er iemand met een Maracas (http://users.skynet.be/arie.platinck/instrgids/maracas/maracas.jpg)

op de achtergrond zit te spelen. Dit is erg vervelend.

Ik heb al vanalles geprobeerd, het geluid enkel via SCART naar TV gestuurd, het geluid via die Wit&Rode kabel naar ons Surround systeem gestuurd, via Wit&Rode kabel naar surround en dan naar TV, niks helpt...

Het probleem ligt dus duidelijk bij de lijn.

We hebben 2 Belgacom TV boxen en ze geven beide dat probleem, dus het ligt niet aan het systeem, maar aan de lijn...


Enige oplossing hiervoor?

Mvg,

Sander V.

4 reacties

Beste Verelle,


Kan u mij uw vaste lijnnummer, login of klantnummer via privé bericht sturen? Dan kijken wij het even na.


Mvg,

Eva van Belgacom.
Reputatie 5
Badge +3
Had gisteren hetzelfde nerverend ratelgeluid bij luide muziek in de film independence day op 2BE, het lag volgens mij bij de geluidsstream van de bewuste film, daarna was alles terug OK, ook heb ik tijdens de film als test naar andere zenders geluisterd, en alles bleek in orde.

Dus het lag het volgens mij bij de zender!

Mvg.
Wij hebben het al sinds het begin. Het viel natuurlijk niet direct op, tot iemand het zei en we er allemaal op begonnen te letten.

Het is enkel op 2BE, maar wel een zender die we frequent checken.

Het kan niet aan onze apparatuur liggen want dat zou heel stom zijn dat 1 zender dat zou hebben...

Het klinkt net alsof de geluiden in impulsen worden gezonden... Zal even doen wat Eva zei.
Reputatie 5
Badge +3
Heb je al een reset van de decorder gedaan? Stekker uit 20 sec. wachten en terug insteken, vervolgens een paar minuten wachten tot dat je terug de zenders ontvangt, waarschijnlijk is het een V4 decorder.

Nogmaals ik had er enkel gisteren last van, daarjuist, nog even getest op 2BE, geluid normaal.

Reageer